Nieuws, actualiteit en politiek #4

Als ik dat wilde had ik dat wel gedaan

3 likes

Ik bedoel: waarom hier alleen een linkje posten zonder iets van commentaar er bij? We hebben allemaal ook de NOS/NU.nl app toch

Oh @vaatdoek

12 likes

Waarom popcorn :o

4 likes

Omdat alles wat ook hint naar een mogelijk einde van Poetin vraagt om popcorn.

9 likes

Ik denk dat vaatdoek probeerde een gesprek te openen, en dat is gelukt :upside_down_face: wat wilde jij over het nieuws zeggen?

4 likes

Niks ik wilde alleen mijn forum ergernis delen!

10 likes

Ik vind het een beetje een vreemde emoticon :sweat_smile: Breekt straks de pleures uit in Moskou (met veel onrust en erger voor burgers als gevolg) maar genieten joh

8 likes

Hm je hebt gelijk. Al lijkt dat tot nu toe nog mee te vallen: vooral tussen Poetin en Prigozjin en hun mannetjes. Dat is wel echt goed nieuws… ergens voelt het ook wel als een soap., dus ik begrijp de popcorn.

3 likes

Prigozjin is nog onvoorspelbaarder dan Putin, hoop dat de coupe mislukt en de verdeeldheid de Russische gemoederen blijft afleiden van Oekraïne.

7 likes

Exact dit inderdaad!

2 likes

Twitter staat vol met grapjes over lege popcornschappen in Oekraïne.

Russen die zich tegen elkaar keren is voor Oekraïne in bijna alle gevallen goed nieuws lijkt me. Wat het voor de toekomst van Rusland betekent en wat de gevolgen op het wereldtoneel zijn (als er echt een coup komt) weet je nog niet, maar voor de oorlog op zich is onderlinge onenigheid bij de vijand wel popcornwaardig imo.

10 likes

Lollllllllllllllll

What about sweet little Putin? Waarom denkt niemand aan zijn emoties?

“Onrust en erger” voor de burgers also lol, in Oekraïne worden ze al een jaar lang vermoord en erger maar ohshit geen onrust in Moskou!!
Durf te garanderen dat er meer Russen sterven in Oekraïne dan nu thuis door deze rebellie hoor.

5 likes

Ik hoop vooral dat dit nog heel lang gaat duren.

Elke dag dat dit langer duurt is goed voor Oekraïne.

4 likes

Het gaat niet echt om het lot van Putin waarom ik hoop dat prigozjin niet slaagt in zijn plannen maar vooral om de atoomwapens die Putin tot nu toe nog niet heeft gebruikt en waarvan je niet weet of prigozjin dat wèl gaat doen. Dat Putin het niet heeft gedaan is veelzeggend. Dit gaat echt veel breder dan alleen Oekraïne ondanks dat die mogelijk en hopelijk profiteert van deze situatie

3 likes

Of dit is allemaal nep (afgesproken met Prigozjin) en Putin gebruikt het om een staat van beleg af te kondigen. Dan kan hij nog meer doen en laten wat hij wilt in heel Rusland/Moskou regio.

Ik vind het opmerkelijk dat hij redelijk rustig door Rusland lijkt te kunnen wandelen. Of Putin heeft het écht niet meer in de hand maar dat lijkt me ook best onwaarschijnlijk?

1 like

Je snapt wat ik bedoel toch? Beetje kinderachtig dit.
Elk slachtoffer waar dan ook lijkt me in alle gevallen geen popcorn waard. (Ook de debielen in een zelfgeknutseld bootje niet btw maar daar denk je dan ook vast anders over).

3 likes

Zou kunnen, interessante gedachte wel. Prigozjin heeft nu al zeker drie heli’s en vliegtuigen van Poetin neergehaald en Poetin heeft zijn leger hoogstwaarschijnlijk met raketten aangevallen dus t zou dan wel een hoge inzet zijn. Maar het is ook gissen wat er precies gebeurt allemaal ivm fake news en propaganda.

Op Reddit en Twitter is iig veel te lezen evenals dit kaartje waarin de opmars naar Moskou wordt bijgehouden
https://maps.app.goo.gl/JEPfbso4wPXgyGzB7

Maar het is nooit alleen zij tweeën en hun mannetjes, dat bedoelde ik meer.
(Daarvoor hebben we Musk en Zuckerberg. Daar snap ik wel de popcorn)

2 likes

Klopt ja

11 likes

Maar dit gaat Oekraïne toch hoe dan ook alleen maar tijdelijk wat rust geven, Prigozhin is in de basis ook voor de oorlog. Dus net als bij dat stomme kooigevecht van Musk en Zuck kunnen we alleen hopen op wederzijdse eliminatie, misschien dat er dan écht wat verandert.

4 likes