Nieuws, actualiteit en politiek #4

In 2022 vielen in Frankrijk 13 doden bij verkeerscontroles waarbij de bestuurder niet wilde meewerken, een record. Vijf agenten worden vervolgd voor die feiten

Aldus een krantenartikel. Ik ben er echt even goed stil van. Wat vreselijk :sob: natuurlijk is dit racisme en dan ook nog als agenten een valse verklaring afgeven

7 likes

Natuurlijk worden die onderzoeken gesaboteerd, waarom zou ik ook iets anders verwachten

1 like

Wow dit vind ik wel heftig. TLDR: dat aspartaam mogelijk als kankerverwekkend wordt aangemerkt door WHO.

1 like

Het rapport van de WHO is nog niet gepubliceerd, media vertaalt onderzoek resultaten altijd anders dan het echte rapport. Daarnaast, rood vlees en gebruik van mobiele telefoons (of in elk geval, heeft gestaan, ik weet niet of dat nu ook zo is) staat ook in deze categorie en daar hoor je niemand over. Possibly carcinogenic kan ook betekenen “inconclusive results”. Ik zou niet gelijk met dit soort statements in de media aan de haal gaan alsof het waar is

10 likes

Uh? Wat bedoel je met: “ aan de haal gaan alsof het waar is”.

Ik zeg toch niets dat niet klopt of verkeerd geïnterpreteerd kan worden door journalisten of mensen. Aspartaam wordt als mogelijk kankerverwekkend aangemerkt door WHO. Dat is toch geen aanname over wat dat verder betekent. Of onder welke categorie het zal vallen

4 likes

Dat is toch helemaal niets nieuws
?

34 likes

Sorry ik lees het net opnieuw en het is echt geen bestaande of zinvolle zin hĂ© haha oeps. Misschien interpreteer ik jouw “heftig” ook wel verkeerd, ik bedoelde meer dat het niet nu nodig is om gelijk bang te zijn van aspertaam en het als kanker verwekkend te bestempelen

4 likes

Ik snap hier ook niks van. Dit wordt toch al minstens 15 jaar gezegd?

5 likes

Ik denk dat het nieuws is dat de who het nu echt toevoegt aan die lijst. Daar gaat natuurlijk veel onderzoek aan vooraf

9 likes

Ik vind dit echt een heel heftig beeld. Wtf. Die agent schiet van ZO dichtbij. Hoe de fack.

2 likes

Ja, ik heb het ook gekeken en snap ook niet waarom want ik wil zulke dingen ook nooit zien? Dus tip: als je het toch tegenkomt kijk het niet. Je kan ook wel volgen wat er is gebeurd zonder daadwerkelijk de beelden te hoeven zien.

1 like

Enorm jammer. Armen worden armer en de rijken worden rijker.

@Flowermarket Er is wel wat meer context voor nodig. Op die lijst van de WHO/IARC zijn meerdere categorieen:
https://monographs.iarc.who.int/agents-classified-by-the-iarc/

Aspartaam gaat nu van group 3 naar 2b. In group 1 zitten dingen als zonlicht, roken, maarook bijv. het eten van processed meat. Deze dingen zijn dus met hoge zekerheid kankerverwekkend. In group 2b (dus dezelfde groep als aspartaam), zitten ook dingen als coconot oil en pickled vegetables. Het betekent alleen dat er zwak bewijs is gevonden voor een mogelijke relatie met het ontstaan van kanker. Zie ook de uitleg van de groepen hier: https://monographs.iarc.who.int/wp-content/uploads/2019/07/Preamble-2019.pdf

De media maakt er alleen iets sensationeels van

19 likes

Volgens mij wel en bijv Orlando ook, zijn heel duidelijk pro-gay rights en hebben grote gay communities, clubs etc. Maar van wat ik begrijp overheerst de staat in meeste gevallen qua beleid en die is nog altijd voornamelijk conservatief

Correct me if I’m wrong

3 likes

Idd erg jammer! Maar wel begrijpelijk.

1 like

miami ook is nog conservatief, maar iedere stad zal altijd een grote queer subcultuur hebben, dat krijg je niet vernietigd
ook als miami een groot links bastion was zou het niet uitmaken omdat republikeinen meetsre zijn in dit Gerrymandering - Wikipedia

3 likes

Dit dacht ik ook!
Door de film Birdcage voornamelijk, met Robin Williams (leuke film!)
En Gianni Versace woonde er ook

3 likes

Hoop het niet

14 likes

En dan BBB in het volgende kabinet zekerđŸ€ą

5 likes

Dat klinkt echt als een droom inderdaad. Maar ik denk dat de realiteit eerder een kabinet met BBB, VVD en CDA is met Caroline of Mark als minister president. En in het ergste geval zelfs nog iets als JA21 erbij ofzo.

16 likes