Nieuws, actualiteit en politiek #4

Ik hoop het toch echt niet, ben inderdaad bang dat het nog erger is wat we krijgen.
Of iets van VVD, CDA, BBB aangevuld met SGP of JA21. Óf BBB wordt heel groot en daarna VVD, maar de andere rechtse partijen zijn te klein en dat we dan weer meer dan een jaar zonder kabinet zitten. Waardoor alle besluiten nog weer langer op zich laten wachten op het gebied van oa woningnood en klimaat.

En ik zou het ergens ook raar vinden als het kabinet hierom valt. We hebben 100 crises gehad onder dit kabinet met de toeslagenaffaire en gas in Groningen als grootste. Die hebben ze overleefd en dan lijkt me het sterk als ze hierom vallen. Ik denk dat VVD de druk opvoert, maar het klapt niet als het er echt om gaat.

7 likes

Het kabinet is wel gevallen om de toeslagenaffaire. (Wel een laf aftreden kort voor verkiezingen maar ze zijn afgetreden)

2 likes

Oja je hebt helemaal gelijk joh :woman_facepalming: Nou ja erg laf inderdaad en omdat het anders onhoudbaar was en Rutte zit er nog steeds, dus voor mij is het voor mijn gevoel de afgelopen jaren een en hetzelfde kabinet.

7 likes

Wat de rest ook al zegt. Je krijgt dan gewoon rutte 5 met in ruil voor d66 (die hun verkiezingsuitslag never gaan evenaren) BBB.

13 likes

Jeetje als je dit zo leest lijkt het echt alsof hij het erom doet. Die denkt ook laat BBB maar in m’n kabinet komen, veel makkelijker.

4 likes

De hel zal heet zijn voor die vent hoor.

17 likes

Ik hoop echt zo dat Rutte hier een verkeerde inschatting maakt, maar Nederland kennende… :smiling_face_with_tear:

6 likes

Blijven bidden mensen, opdat Mark het licht ziet

https://www.christenunie.nl/l/mailing2/archiveview/428048/urn:uuid:70dc3e3a-655d-4743-b6c2-bcb3b6313168

3 likes

Ik zou er bijna van gaan bidden… Wat de uitkomst ook is, het zou de CU goed staan als ze achter dit ideaal blijven staan. Wat een afschuwelijk land zijn wij toch geworden. Of altijd al geweest.

5 likes

(Het valt me altijd zo op dat Mirjam Bikker echt een enorme makeover heeft ondergaan sinds ze fractievoorzitter is).

Meer on topic ik hoop ook dat CU z’n poot stijf houdt, zelfs restricties voor mensen uit actief oorlogsgebied nu op tafel, hoe komt het in je op.

Tegelijkertijd dan met nieuw kabinet vd regen in de drup.

Rutte is zo’n afschuwelijk cynische politicus. Plucheplakker.

5 likes

Hebben ze destijds ook met Rutte gedaan. Vlotter brilletje en moedervlek in het gezicht weg laten halen.

1 like

Ik heb echt niks met de CU of religie maar ik vind deze oproep tot gebed ergens wel ontroerend 🥹.

7 likes

Dit weten zijn stemmers ook gewoon hoor.
Het boeit ze alleen niet omdat zij niet die toeslagenouders/aardbevingsGroningers/paupers zijn.

22 likes

Wajoooo Christenen

Wist oprecht niet dat die bestonden in Nederland.

9 likes

Ik denk nog vaak aan Annet uit Soesterberg. Ze moet ook vooral even benadrukken dat ze vermogensbelasting betaalt :joy:

11 likes

En geen gebruikgemaakt van overheidsinstanties zoals jeugdzorg.

Alleen al aan die zin lees je het totale dédain voor iedereen die het niet net zo voor elkaar heeft als Annet zelf.

31 likes

Dit had mijn moeder kunnen schrijven :sob::joy:

Mijn ouders zijn echt typische VVD-stemmers. Koophuis gekocht in een voordelige tijd, vanaf hun 16e bij dezelfde werkgever gewerkt en nooit ook maar ergens last van gehad (zoals de lange wachttijden voor psychische hulp, woningcrisis, leenstelsel, geen vast contract krijgen en alleen maar 0 uren of freelance etc.). Dus ja, “we hebben het toch gewoon goed en wie moet het anders doen dan Rutte”.

8 likes

Mijn ouders zijn hetzelfde alleen is mijn moeder eentje die zegt “ik stem wel VVD maar niet op Rutte hoor want dat is wel een keer mooi geweest !!1!” Oke mama cool dat helpt echt enorm.

10 likes

De gemiddelde Nederlander

2 likes

Deze kop/subkop combinatie :woozy_face:

11 likes