Nieuws, actualiteit en politiek #4

Ik heb de afgelopen twee verkiezingen (geloof ik? Een keertje landelijk en keertje gemeenteraad) voor BIJ1 campagne gevoerd. Was voor een groot deel gewoon flyers in brievenbussen doen (zeker met de landelijke verkiezingen tijdens COVID) en heb ook wel eens mee geflyerd bij een markt waar we meer met mensen in gesprek gingen, vond dat laatste wel leuk maar ook wel vermoeiend vond ik zeggen! Huis aan huis flyeren vind ik wel een chill makkelijk taakje haha maar tis ook maar de vraag wat dat uithaalt natuurlijk.

Kan me trouwens voorstellen dat het bij GL/PvdA wel iets strakker georganiseerd is allemaal dan bij bij1 haha dat is misschien wel chull

2 likes

Ik sluit me aan bij wat @Chuckie zegt, behalve dat het ook wel mee kan vallen hoe strak het bij GL/PvdA georganiseerd is :sweat_smile:. Of een campagne-activiteit leuk is, hangt voor mij minder af van wat de activiteit is, maar meer van waar en met wie. Sowieso is alles leuk als je met een groep energieke mensen bent. Flyeren op zichzelf is niet zo spannend, maar als je het vlak voor de verkiezingen op een station doet met andere linkse/progressieve partijen, dan lijkt de linkse doorbraak bijvoorbeeld voor het grijpen te liggen. Canvassen: volksbuurt of vinex-wijk is een wereld van verschil. Zelfde geldt voor waar je een marktkraam neerzet. Ik geloof zelf vooral heel erg in het gesprek aangaan, of het nou een stem oplevert of niet. En eerlijk: buiten verkiezingstijd zijn die gesprekken wel relaxter dan wanneer alles op scherp staat. Persoonlijke campagne voor een kandidaat achter wie je staat, kan ook fijn zijn om te doen, omdat het lekker concreet is. Sowieso helpen alle kleine beetjes en is dat vaak ook de insteek. Niet dat je je direct aan van alles moet committeren, helemaal niet zelfs.

4 likes

Ik heb wel eens rozen uitgedeeld deur aan deur, was best leuk!

1 like

Hier is het echt onvoldoende over gegaan. ‘Ik hou van je’ :smiling_face_with_tear:

Dit artikel is goud. Waarom koop je er een tweede bij? Als de eerste stuk gaat. :joy:

6 likes

Klaver zegt in de podcats met Fretz hierover dat hij had gebeld om te zeggen dat hij een motie van wantrouwen zou indienen en dat het een stevig gesprek was.

5 likes

ik wil er nog een “maar dan moet ik even sparen” hahahahahaha alsjeblieft zeg

Tip: als het je allerlaatste centen zijn die je overweegt uit te geven aan een (fucking derde :hushed:) yuppenvoertuig moet je het misschien niet doen.

3 likes

Dat wordt lopen voor Bram (de wijs)

5 likes

Hij heeft er inmiddels toch 3 ofzo?

1 like

Ik ben wel een PvdA stemmer, maar stem niet op de lijsttrekker

1 like

Dit is ook wel zorgwekkend en komt mijn inziens ook door de toename van al die orthomoleculaire ‘therapeuten’ op Instagram die bijv. de Daisy methode promoten. En die zijn vaak ook weer gelinkt aan de wappie hoek en indirect conservatievere / rechtsere denkbeelden.
Ironisch eigenlijk want in die hoek willen ze vaak het recht op abortus inperken / afschaffen.

Dat veel vrouwen last hebben van bijwerkingen van de pil snap ik heel goed en dat is ook echt een probleem.

31 likes

Hoe dom ben je dan ook? Gebruik dan gewoon een condoom?

17 likes

Angst is een slechte raadgever… In dit geval hormoonfobie

2 likes

In een condoom zitten toch geen hormonen?

3 likes

Ik vind het altijd jammer dat er in dit soort artikelen dan wordt gezegd dat je maar verschillende pillen of spiralen moet proberen, maar de condoom altijd wordt vergeten.

23 likes

Dit is werkelijk shocking. Ik bedoel, als je gaat stoppen met hormonale anticonceptie dan zou onderzoek doen naar alternatieven meer dan logisch moeten zijn. Dus je gaat wellicht alle opties goed bekijken en overwegen wat bij je past.
Overigens zou het algemeen bekend moeten zijn dat bijhouden in een app/temperatuur meten GEEN vorm van anticonceptie is.

Als vrouw vind ik het zorgwekkend dat er vrouwen zijn die hierin geloven. Is je eigen keuze dus prima, doe wat je fijn vindt. Denk toch echt dat abortus geen prettige oplossing is…

8 likes

Nee dat klopt. Ik bedoelde meer dat ze zich laten leiden door hun angst dat ze waarschijnlijk niet meer denken aan een condoom. Of dat vindt de man dan niet lekker zitten of voelen. Of zijzelf ook niet.

1 like

Zou het niet mee kunnen spelen dat zeggen dat je een condoom wilt gebruiken best een ding is als je nog niet zo ervaren bent? Alles is nieuw en uitzoeken en je bent als je jong bent best beĂŻnvloedbaar en bang om niet leuk gevonden te worden.

@CloserToFine ja goed punt dat is idd vaak zo! Even een bericht doen naar NOS? Wellicht passen zs het aan! Of een vrouwencondoom, dat is soms misschien ook een optie.

5 likes

Mee eens dat het schokkend is!
Misschien dat je door die constante overload aan posts en filmpjes erover op social media de betrouwbaarheid van de methode gaat overschatten? Als je eenmaal in dat algoritme zit.

1 like

Ja dat is ook wel echt het gevaar van TikTok. Kijk een keer een video af van iemand die iets over hormonen vertelt en voor je het weet krijg je alleen nog maar anti anticonceptie video’s te zien en mensen die lyrisch zijn over die temperatuur methode.

En ik ben echt ook niet lyrisch over de pil want ik vind het eigenlijk best bizar dat er nog steeds zoveel bijwerkingen zijn waar veel huisartsen niks over zeggen. Maar het vervangen door die temperatuur methode is gewoon echt ontzettend dom.

11 likes