Nieuws, actualiteit en politiek #4

Hij verlaat toch helemaal de politiek? Dat is wel wat meer dan geen lijsttrekker meer zijn

9 likes

Da’s waar, maar het Rutte-loze tijdperk begint nu wel eerder dan verwacht.

Ik vind het - zo te zien echt een onpopulaire mening hier - wel enigzins jammer dat Rutte stopt. Hoop, maar denk eeecht niet dat het gaat gebeuren, dat links wint maar ben bang voor massale BBB stemmers of nog rechtser. BBB & PVV staan nu op 2e en 3e plek.

10 likes

Ik ga er vanuit dat hij omhoog valt naar een hoge functie bij de Europese Unie. Zoals incompetente mannen dat altijd doen.

12 likes

Ja dat vind ik ook jammer, de kans is volgens mij wel groot dat we er uiteindelijk helemaal niet op vooruit gaan maar juist achteruit

18 likes

Ja dat is dus echt mijn angst

2 likes

Gaat die motie van wantrouwen nog door, om hem per direct af te zetten? Aangezien hij wel van plan is te blijven zitten tot het nieuwe kabinet er is.

nee, die is ingetrokken

2 likes

Zou Rutte toch bang zijn geweest dat de motie van wantrouwen het zou halen en toen snel zelf is opgestapt.

2 likes

Lol ook Heerma kapt er mee

Het CDA:

17 likes

Late reactie en Rutte is inmiddels al afgetreden, maar precies om deze reden vrees ik dat zoveel mensen weer VVD gaan stemmen of rechtser.

Samenvatting van het stukje Annet: ikke, ikke, ikke en alles draait om mij. Alleen de zin “We wonen ook niet in een aardbevingsgebied” mist nog.

3 likes

Ugh Geert Wilders die zich allemaal helemaal aan 't voorbereiden is op premierschap

1 like

Ja ik vraag me ook af of de euforie niet een beetje onterecht gaat zijn. Ik heb niet het idee dat de VVD nu een klaargestoomde opvolger in de coulissen hebben klaarstaan, zoals ze een aantal jaar geleden voor mijn gevoel wel hadden met Klaas Dijkhoff. Als de huidig VVD-stemmers de opvolger niet zien zitten gaan ze echt niet ineens links stemmen maar rechtser, zoals BBB. Ik vrees dus dat als er geen capabele opvolger klaar staat de VVD krimpt maar de BBB groeit. Nou ook niet echt een scenario om blij mee te zijn.

Ben wel echt benieuwd wie de nieuwe VVD-leider wordt, misschien Dilan Yesilgoz?

3 likes

Ik vraag me alleen af hoe lang het gaat duren om de troep van Rutte op te ruimen. Dan stemmen we links en dan ben ik 40 voordat het een beetje gefixt is? Eindelijk een fatsoenlijk huisje, goede zorg en genoeg geld.
Maak me daar nog wel zorgen over.

4 likes

Ja dan eerder naar partijen als PVV denk ik: zeker nu VVD zich populair wil maken met hun asielstandpunt. Ik denk dat ‘echte VVD’ers’ absoluut niet naar GL/PVDA gaan trekken.

1 like

Ja of, komt een íets linkser kabinet, het lukt inderdaad niet om in 4 jaar de puinhoop op te ruimen, alle rechts- en centrumstemmers: “zie je wel!!!” En een boel íets linksere stemmers: “nu ben ik helemaal ontgoocheld! Laat maar!” Aaaaand we’re back to VVD all the way :smiling_face_with_tear:

5 likes

Nooo de hel! Ik wil ook eens dat iets meezit :sob:

6 likes

Volgens mij had jij officieel geen lesbevoegdheid en moest er daarom altijd iemand bij zitten, onze geschiedenis premier.

1 like

Dit denk ik ook, en ik ben ook wel een beetje benieuwd naar de reactie van deel van het volk. Het is natuurlijk allemaal anti Rutte, maar hij is wel de persoon die de boel (ook rondom covid) relatief, in het begin, in het gareel hield. En ergens ben ik nu bang dat deze groep nu zoiets heeft bij een nieuwe minister van “joh, wat weet jij er nou van. Komt net kijken” :roll_eyes:

1 like

Nee joh, die is over een jaar NAVO-baas. Stoltenberg heeft net voor een jaartje nog bijgetekend en die wil daarna kappen. We hebben Rutte in interviews met buitenlandse media al vaker half verkapt zien solliciteren naar die baan en de Amerikanen lopen weg met hem. Is ie :sparkles:toevallig :sparkles: net klaar als het volgende kabinet in het voorjaar aan de slag gaat de NAVO op zoek is naar een nieuwe secretaris-generaal.

11 likes