De ene minister gaat het wellicht beter af dan de andere. Maar als minister van justitie moet je de wet kennen en dat is bij haar niet het geval, zie deze video.
Dat is toch ook belachelijk, wat mij betreft zou dat ook niet moeten kunnen.
Ik heb een gek gevoel bij Yesilgöz omdat ze eerst bij de SP is begonnen.
Waarom moet je specifiek als minister van justitie de wet kennen? Elk ministerie heeft toch z’n eigen wettelijk kader, is verantwoordelijk voor de wetgeving op zijn beleidsterrein, en handelt tegelijk binnen de bestaande juridische kaders. Dus elke minister moet begrijpen hoe zijn juridisch kader werkt, of zich dat laten uitleggen, voordat hij besluiten kan nemen. Wat maakt justitie more equal than others?
Ik durf te wedden dat minstens de helft van de mensen die rechten heeft gestudeerd dit ook niet weet hoor, maar ze had zich hier gewoon in moeten verdiepen voordat ze dit zo stelde. Ministers hebben een heel team die dit voor ze kan voorbereiden en het gaat nota bene over haar eigen bevoegdheden
Ja dat is zeker waar! Elke minister zou van de wetten die relevant zijn voor hun beleid op de hoogte moeten zijn.
Wist ik niet! Even opgezocht, begonnen bij de SP, toen PvdA en GL en nu VVD
Ik vind het echt naïef on te denken dat ze de wet niet kent. Ze is gewoon een opportunist en liegt zo hier en daar wel eens om een verhaal kracht bij te zetten (zelfde met nareis op nareis). Dat wetende dat er aan zo’n talkshow tafel meestal niemand zit met dossierkennis die je ter plekke terecht wijst. Soms gaat dat mis, boeit haar weinig want ze heeft haar punt gemaakt en zich weer verder geprofileerd. Je vertelt mij echt niet dat zij alles wat ze vertelt ook echt gelooft
Ja, nu je het zegt. Dit moet het wel zijn.
Wow ik snap dat je van mening kan wisselen maar bij haar heb ik inderdaad het idee dat ze geen visie heeft maar alles kan verkondigen. Daarom was Rutte denk ik fan van haar omdat ze alles kon rechtlullen
Rutte heeft ook geen visie, die match snap ik.
Wait, is het een ding dat ze in de kamer “op de tafel slaan” ipv in de handen klappen?
(Gaat niet om de toespraak van Wilders maar het einde dus haha)
Ja dat doen ze altijd zo
Het ziet er mega ongeïnteresseerd uit
Echt nog zo half hangend en/of hand onder je hoofd beetje op de tafel slaan🥲
Oké weer wat geleerd
Weet iemand hoe dit is afgelopen? Is de laptop nog opengeklapt op de bar en heeft die man haar de wet laten zien? Wat een ongemakkelijke welles nietus discussie.
Klappen is voor zeehonden
Ja en op 4 mei herdenken we de doden van oorlogen.
Jawel, maar niet bewust meegekregen dat er zo hard op de tafel werd geslagen op een moment dat ik klappen zou verwachten. Doen ze dat elk debat dan?
@Zemraluani thanks! Zet het meteen in m’n agenda
Na een rondje googelen zelfs ontdekt dat er 3 soorten roffelen bestaan dit zal vast de plechtigheidsroffel zijn
Mogelijk wordt Frans Timmermans de lijsttrekker van links. Zouden jullie op hem stemmen?
Hahahh nee