ik wil er nog een “maar dan moet ik even sparen” hahahahahaha alsjeblieft zeg
Tip: als het je allerlaatste centen zijn die je overweegt uit te geven aan een (fucking derde ) yuppenvoertuig moet je het misschien niet doen.
ik wil er nog een “maar dan moet ik even sparen” hahahahahaha alsjeblieft zeg
Tip: als het je allerlaatste centen zijn die je overweegt uit te geven aan een (fucking derde ) yuppenvoertuig moet je het misschien niet doen.
Dat wordt lopen voor Bram (de wijs)
Hij heeft er inmiddels toch 3 ofzo?
Ik ben wel een PvdA stemmer, maar stem niet op de lijsttrekker
Dit is ook wel zorgwekkend en komt mijn inziens ook door de toename van al die orthomoleculaire ‘therapeuten’ op Instagram die bijv. de Daisy methode promoten. En die zijn vaak ook weer gelinkt aan de wappie hoek en indirect conservatievere / rechtsere denkbeelden.
Ironisch eigenlijk want in die hoek willen ze vaak het recht op abortus inperken / afschaffen.
Dat veel vrouwen last hebben van bijwerkingen van de pil snap ik heel goed en dat is ook echt een probleem.
Hoe dom ben je dan ook? Gebruik dan gewoon een condoom?
Angst is een slechte raadgever… In dit geval hormoonfobie
In een condoom zitten toch geen hormonen?
Ik vind het altijd jammer dat er in dit soort artikelen dan wordt gezegd dat je maar verschillende pillen of spiralen moet proberen, maar de condoom altijd wordt vergeten.
Dit is werkelijk shocking. Ik bedoel, als je gaat stoppen met hormonale anticonceptie dan zou onderzoek doen naar alternatieven meer dan logisch moeten zijn. Dus je gaat wellicht alle opties goed bekijken en overwegen wat bij je past.
Overigens zou het algemeen bekend moeten zijn dat bijhouden in een app/temperatuur meten GEEN vorm van anticonceptie is.
Als vrouw vind ik het zorgwekkend dat er vrouwen zijn die hierin geloven. Is je eigen keuze dus prima, doe wat je fijn vindt. Denk toch echt dat abortus geen prettige oplossing is…
Nee dat klopt. Ik bedoelde meer dat ze zich laten leiden door hun angst dat ze waarschijnlijk niet meer denken aan een condoom. Of dat vindt de man dan niet lekker zitten of voelen. Of zijzelf ook niet.
Zou het niet mee kunnen spelen dat zeggen dat je een condoom wilt gebruiken best een ding is als je nog niet zo ervaren bent? Alles is nieuw en uitzoeken en je bent als je jong bent best beïnvloedbaar en bang om niet leuk gevonden te worden.
@CloserToFine ja goed punt dat is idd vaak zo! Even een bericht doen naar NOS? Wellicht passen zs het aan! Of een vrouwencondoom, dat is soms misschien ook een optie.
Mee eens dat het schokkend is!
Misschien dat je door die constante overload aan posts en filmpjes erover op social media de betrouwbaarheid van de methode gaat overschatten? Als je eenmaal in dat algoritme zit.
Ja dat is ook wel echt het gevaar van TikTok. Kijk een keer een video af van iemand die iets over hormonen vertelt en voor je het weet krijg je alleen nog maar anti anticonceptie video’s te zien en mensen die lyrisch zijn over die temperatuur methode.
En ik ben echt ook niet lyrisch over de pil want ik vind het eigenlijk best bizar dat er nog steeds zoveel bijwerkingen zijn waar veel huisartsen niks over zeggen. Maar het vervangen door die temperatuur methode is gewoon echt ontzettend dom.
Nog gevaarlijker in de huidige periode waarin we leven dat online alles zo makkelijk bereikbaar is maar echte informatie dus niet zichtbaar is.
Belangrijk om juist goed te blijven praten, voorlichting geven etc. Abortus inzetten voor zoiets is gewoon niet normaal. Puur omdat we gelukkig zoveel goede mogelijkheden hebben, voor vrouwen en mannen!
Ik zag laatst een filmpje van een vrouw die een zwangerschapstest deed voor baby nummer 7. Helemaal in shock dat hij positief was want ze waren heeel voorzichtig met de ‘pull and pray’ methode
Oh wow, ja sorry ik snap dat ieder mens anders is maar soms snap ik mensen echte gewoon totaal niet. Hoe dom kun je zijn? Ik denk dat dit niet eens onder domheid valt… onwetend? Nee dat dekt de lading ook niet
Ik zie nu dat ze het in het filmpje dat erbij zit het wel benoemen
‘Vergeten’ ja
Begrijpelijke keuze. We krijgen wel echt een interessante verkiezing met straks allemaal “nieuwe” gezichten