Nieuws, actualiteit en politiek #4

Het was te verwachten, en ik begrijp het, maar ik vind het toch verdrietig dat dit het lot van een ambitieuze vrouw in NL is. Interessant ook dat ze Trouw als medium heeft gekozen. Was de Volkskrant niet de D66 krant?

Oei, @CloserToFine was me net voor, sorry.

25 likes

Kun je op dit tijdstip ook niet verwachten dat iemand je voor is :sweat_smile:

Nou idd, nog even en D66 en Christenunie gaan fuseren!

2 likes

NRC is eerder de d66 krant en ik snap dat ze die niet heeft gekozen na de nogal nasty cartoon van een paar jaar geleden.

Wel echt jammer dat ze gaat. Heb niks met haar en haar politiek, maar het feit dat je een goede politicus de politiek uit kunt bedreigen is walgelijk. Dat het op het punt kan komen dat je kinderen je smeken om je baan op te geven.

45 likes

Mijn op anekdotisch bewijs gebaseerde hypothese is dat de meiden waar in dit artikel naar wordt verwezen, bovengemiddeld vaak samen zijn met kerels die “condooms gewoon echt niet goed voor de vibe vinden en dan gewoon echt die connectie veel minder voelen, weet je wel :pleading_face::point_right::point_left:”.

(Disclaimer: de bijwerkingen van de pil zijn ook echt niet oké en ik ben zelf daarom ook gestopt, dus dat maak ik zeker niet belachelijk).

5 likes

Ik denk dat het zeker goed is dat die mogelijkheid bestaat in Nederland. Elke vrouw moet kunnen doen wat bij haar past en als er door welke omstandigheid dan ook een abortus moet plaatsvinden moet iedereen dat kunnen overwegen.
De reden waarom ik denk dat voor dit perse een abortus niet geschikt zou zijn is dat er manieren zijn om het te voorkomen. Een abortus is niet tof, het is een ingreep die niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk impact kan hebben. Zou namelijk niet willen dat welke vrouw dan ooit dit moet meemaken.

Ook nog even over de pil want dat is echt een interessante en ook lastige discussie denk ik.
Ik vind het mooi dat er verschillende voorbehoedsmiddelen zijn, ik ben zelf gestopt met de pil door de bijwerkingen maar genoeg vriendinnen die dus helemaal geen bijwerkingen ervaren. En dat is het mooie; je kan kiezen wat bij jou en je lichaam past. De ene kan er tegen de andere niet. Ik had er in het begin ook totaal geen last van en oh wat voelde dat fijn zeg haha. Baalde ook uiteindelijk om erachter te komen dat ik moest stoppen omdat de voordelen niet meer opwogen tegen de bijwerkingen. Nu hartstikke blij dat ik gestopt ben, bij mij paste het gewoon niet meer.

2 likes

Ja, helemaal mee eens hoor! Zonder de pil zouden we een veel slechtere maatschappelijke positie hebben dan we nu hebben. We hebben er heus wel veel aan te danken. Mijn disclaimer komt voort uit een persoonlijke ergernis dat zo veel van de “seksuele bevrijding” van de vrouw alsnog in dienst van de man komt te staan. Ik denk dat heel veel vrouwen (ik in ieder geval wel) jarenlang de pil hebben geslikt ondanks vervelende bijwerkingen omdat het gewoon vanzelfsprekend is dat de man geen verantwoordelijkheid gaat nemen. Dat die vanzelfsprekendheid nu verdwijnt vind ik op zichzelf een goed iets. En ik denk dat er ook wel een beetje een overcorrectie gaande is hoor. Eerst was het beeld heel ongenuanceerd aan de ene kant (als bewuste vrouw neem je natuurlijk de pil) en nu aan de andere kant (als bewuste vrouw stop je natuurlijk met de pil). Ik hoop dat het feit dat er nu veel meer aandacht is voor de bijwerkingen gaat zorgen voor een impuls in onderzoek, misschien doorontwikkeling, zodat we uiteindelijk de voordelen kunnen behouden maar minder van de nadelen.

17 likes

Ja vind dit ook heel verdrietig om te lezen. Nederland verdient haar niet, heb je zo’n CV en zoveel ervaring en dan is dit wat je krijgt. Las eerder al dat Nederland een bullycratie is geworden, maar een deel van al die bedreigingen is ook gewoon pure vrouwenhaat

36 likes

Zo klinkt het alsof het recht op abortus voorwaardelijk is voor jou. Zo van: je mag er alleen een als je er alles aan hebt gedaan om zwangerschap te voorkomen.
Ik vind dat problematisch om het te verwoorden zoals jij doet, abortus moet altijd mogelijk zijn zonder mitsen en maren vind ik.

34 likes

Dat zegt ze toch niet? Het recht op abortus is er, wat je ook qua voorgeschiedenis of qua anticonceptie of weet ik veel gedaan heb. Ze zegt alleen dat het wel een fysieke ingreep is waar mensen ook mentaal last van zouden kunnen krijgen. Goede voorlichting is dan toch gewoon de eerste stap?
Er wordt nergens gezegd dat iemand die met pull en pray voor de 7e keer zwanger wordt geen recht heeft op een abortus, maar ik denk dat het vrij logisch is om dat voor te willen zijn?

2 likes

Fijn dat je aangeeft dat het zo over komt, want dan heb ik dit niet goed verwoord. Het is zeker niet op deze manier bedoeld.

Ik zie eigenlijk beide dingen los maar niet dat als je de een doet de andere alleen mag doen als: 

Dat deze mogelijkheid bestaat staat los van de discussie. Het moet niet worden; oh dit werkt niet, ik ga wel maar een abortus kliniek? En dan even ter herhaling; puur als we kijken naar het gebruiken van apps/meten temperatuur als ‘vorm van anticonceptie’

Klopt, deze reactie kan inderdaad leiden tot wat @Biscotti begrepen heeft.
Had het meer context moeten geven, ik ga mijn best doen. Hopelijk geeft dit iets duidelijker weer wat ik bedoel. Laatste wat ik wil is over een onderwerp als dit verkeerd over te komen.

Het gaat om meerdere wegen die een aanleiding hebben met als oplossing een abortus kliniek bezoeken. Ik denk dat wij allemaal voor elke weg kunnen bepalen wat wij daarvan vinden met als 1 resultaat; Dat als wij, in welk geval dan ook een abortus kliniek moet bezoeken, van geluk mogen spreken dat het kan. En dat komt neer op; het inderdaad zonder mits en maren mogelijk moet zijn, zeker weten, en gelukkig kan dat.

Net zoals er gelukkig meerdere anticonceptie methodes bestaan. Wat is dat de reden dat deze vrouwen de hormonen niet willen (kan medisch zijn, bijwerkingen, etc) en waarom zien zij dan als enige uitweg bijvoorbeeld om temperatuur te meten of een app bij te houden?

Ik vind het jammer dat wij vrouwen toch vaak wel degene zijn die er iets mee moeten want een man draagt het kind niet natuurlijk. (Alweer even losstaand van het feit dat er genoeg mannen zijn die meedenken in anticonceptie)
Ik denk dan; wat als deze vrouwen inderdaad naar een kliniek moeten en ze gaan daarna door met dezelfde methode, hoe vaak zou een onverwachte zwangerschap plaatsvinden? Hoe vaak moeten zij dan steeds weer dezelfde actie ondernemen met alle gevolgen van dien? Wellicht zoals @anon50301661 beschrijft is het in het begin prima en gaat het lang genoeg goed. Dat kan zeker ook.

Uiteindelijk wens ik natuurlijk niemand de schrik en spanning van een ongewenste zwangerschap, de stap nemen voor abortus lijkt me niet de makkelijkste. Dit alles brengt toch de benodigde stress mee, maar gelukkig is die mogelijkheid er wel. Wil nogmaals benadrukken dat ik vind dat iedereen hier recht op heeft ongeacht welke situatie dan ook.

4 likes

Ik wil een soap die dan de Van Moofjes heet met intriges bij een fietsenbedrijf en dreigende klanten 'als ik mijn fiets terug heb, pleur ik ‘m in de sloot’ , ‘ik wil mijn fiets terug want mijn reservemoof is ook in gebreken!!!’.

8 likes

Sander als nieuwe premierđŸ€Ł

8 likes

Allemaal 40 uur werken

8 likes

Ik ben sinds het uit is met mijn vaste rela met best veel gasten geweest, allemaal ‘netjes’’, hoog opgeleid (niet dat dat wat zegt maar je zou zeggen ‘moet op de hoogte zijn van de gevolgen van seks zonder condoom’) en in de 30 en allemaal deden ze moeilijk over condoomgebruik. Voor de mensen die al langer single zijn, was dit vast al lang bekend maar ik was echt in shock. Ik dacht dat mannen van onze leeftijd tegenwoordig wel anders waren als het op anticonceptie aankwam maar het is gewoon nog het zelfde als op de middelbare school. Ik kan ook echt wel begrijpen dat jonge meiden daar dan in meegaan. In vond het zelf althans ook best moeilijk om bij mijn principes te blijven, zeker met een drankje op. En ik ben al best oud en heel goed op de hoogte van de gevolgen

Ik vind het heel stom dat het weer bij vrouwen wordt gelegd. ‘Angst voor de anticonceptiepil.’ Voor veel vrouwen is de anticonceptiepil ook gewoon niet mega chill.

18 likes

Ik ben echt nog steeds aan het bedenken hoezo dit relevant is, je uitleg erbij dat het niks zegt maakt dat ik al helemaal zoek waarom dit dan nodig is voor je verhaal

11 likes

Jezus mina je kan het ook nooit goed doen he als vrouwelijke politicus. De hele tijd is Kaag een heks die moet stoppen, stopt ze dan is het ook weer niet goed :clown_face: clowns

29 likes

Wil Geert een sticker? Misschien kan iemand hem een islamofobisch exemplaar opsturen.

1 like

Geert : KUT MAROKKANEN STERF ALLEMAAL.
Kaag : Misschien moeten we iets doen tegen stikstof.

25 likes