Klopt, deze reactie kan inderdaad leiden tot wat @Biscotti begrepen heeft.
Had het meer context moeten geven, ik ga mijn best doen. Hopelijk geeft dit iets duidelijker weer wat ik bedoel. Laatste wat ik wil is over een onderwerp als dit verkeerd over te komen.
Het gaat om meerdere wegen die een aanleiding hebben met als oplossing een abortus kliniek bezoeken. Ik denk dat wij allemaal voor elke weg kunnen bepalen wat wij daarvan vinden met als 1 resultaat; Dat als wij, in welk geval dan ook een abortus kliniek moet bezoeken, van geluk mogen spreken dat het kan. En dat komt neer op; het inderdaad zonder mits en maren mogelijk moet zijn, zeker weten, en gelukkig kan dat.
Net zoals er gelukkig meerdere anticonceptie methodes bestaan. Wat is dat de reden dat deze vrouwen de hormonen niet willen (kan medisch zijn, bijwerkingen, etc) en waarom zien zij dan als enige uitweg bijvoorbeeld om temperatuur te meten of een app bij te houden?
Ik vind het jammer dat wij vrouwen toch vaak wel degene zijn die er iets mee moeten want een man draagt het kind niet natuurlijk. (Alweer even losstaand van het feit dat er genoeg mannen zijn die meedenken in anticonceptie)
Ik denk dan; wat als deze vrouwen inderdaad naar een kliniek moeten en ze gaan daarna door met dezelfde methode, hoe vaak zou een onverwachte zwangerschap plaatsvinden? Hoe vaak moeten zij dan steeds weer dezelfde actie ondernemen met alle gevolgen van dien? Wellicht zoals @anon50301661 beschrijft is het in het begin prima en gaat het lang genoeg goed. Dat kan zeker ook.
Uiteindelijk wens ik natuurlijk niemand de schrik en spanning van een ongewenste zwangerschap, de stap nemen voor abortus lijkt me niet de makkelijkste. Dit alles brengt toch de benodigde stress mee, maar gelukkig is die mogelijkheid er wel. Wil nogmaals benadrukken dat ik vind dat iedereen hier recht op heeft ongeacht welke situatie dan ook.