Nieuws, actualiteit en politiek #4

Geertje heeft aandacht nodig ofz :woman_facepalming:

1 like

Omdat je als je hier een opleiding gehad hebt, je toch seksuele voorlichting gehad moet hebben. Netjes tussen haakjes omdat ik het walgelie vind als gasten doen alsof ze netjes of zelfs feministisch zijn om vervolgens moeilijk te gaan doen om een condoom.

Wat dacht je dat ik ermee bedoelde?

Ja, fair. Ik doelde gewoon vooral op het soort gast dat zichzelf o zo slim en o zo intelligent en o zo netjes (en soms zelfs o zo feministisch) vindt maar blijkbaar verdwijnt dat allemaal als het gaat om anticonceptie. Sorry, niet echt nieuwswaardig dit. Vond het vooral stom dat het artikel weer de verantwoordelijkheid bij vrouwen legt terwijl mannen vaak te beroerd zijn om een condoom te gebruiken in mijn nieuwe (en voor mij wereldschokkende) ervaring

3 likes

Dat je daarmee iets veronderstelt, een aanname hebt over niet of niet hoog opgeleide mensen. Beetje denigrerend, maar ik vind het vooral irrelevant voor je verhaal

Overigens denk ik dat je het volk, of de mannen waar jij het over hebt een beetje overschat op dit gebied dan

6 likes

O ja 100%, ik bedoelde het ook als kritiek op die mannen, niet op de vrouwen die erin meegaan. Onder mijn anekdotische bewijs valt ook mijn eigen ervaring helaas :sweat_smile: Ik heb maanden geen nee durven te zeggen tegen een extreem matige kerel die niks van condooms of soatests moest weten terwijl ik gestopt was met de pil. En ja daar was ik zelf bij, maar ik was óók heel kwetsbaar en onzeker en daar heeft hij zeker weten gebruik van gemaakt. Het is echt moeilijk om daar tegenin te gaan als je je hele leven leert dat je het mannen naar de zin hoort te maken.

3 likes

Ja ik snap wel dat het zo overkwam nu ik het teruglees. Was niet mijn bedoeling maar goed dat je het zegt

3 likes

Tja, misschien doet ze mee in een nieuw programma van hem of wordt hij lijstduwer ofzo? Ik verwacht er niet veel van, hij woont nota bene niet eens in Nederland.

2 likes

Maar dat is toch ook voor iedereen anders? Voor sommigen zal het inderdaad vast een heftig iets zijn, maar voor anderen waarschijnlijk helemaal niet. Ik heb nog nooit een abortus gehad persoonlijk, maar mocht ik ooit onverhoopt zwanger raken, dan zou ik geen seconde twijfelen en zou de enige geestelijke impact positief zijn.

Edit: oh, spuit elf. Maar ja, ik sluit me dus aan bij wat al gezegd is hierover :sweat_smile:

6 likes

46% van de vrouwen in dit onderzoek vond het helemaal geen moeilijke keuze. Volgens mij onderschatten we de groep voor wie het echt zwaar is, en onderschatten we de mensen voor wie het niet een moeilijke keuze is.

4 likes

Ik vraag me ergens ook wel af of het schetsen van een abortus als extreem moeilijke keuze indirect weer bijdraagt aan argumenten van mensen die anti-abortus zijn, of anderzijds juist een gevolgs zijn van hun argumenten.

21 likes

Ja zoiets kan ik me wel voorstellen. Door te doen alsof het extreem moeilijk en zwaar is, creëer je eigenlijk al stigma.

6 likes

Ja beide zeker? Volgens mij proberen ze vooral te benadrukken dat het in de kern iets vreselijks is dat je doet, dat het tegen de natuur gaat. Om hun punt kracht bij te zetten dat abortus inherent iets fout is.

.

6 likes

Ja dit ligt ook wel in lijn zoals ik er zelf over denk. Het was gewoon een vrij willekeurige gedachte die in me opkwam in deze discussie en nog eens de klassieke argumenten rond abortus te horen. Jouw idee over de relatie tussen de relatie van abortus en dit toe te schrijven aan het benoemen als promiscuair gedrag gedreven door misogyne gedachten is ook interessante piste.
Ik benoemde het ook vooral omdat ik me de laatste tijd veel meer bewust ben geworden van hoe sluw rechtse en conservatieve groepen kunnen zijn om toch opinie naar hun hand te zetten zoals misschien/waarschijnlijk ook hier gebeurd.

5 likes

Trouwringen vliegen nét voor het jawoord weg in Mill (nos.nl)

dit was ook wel een dermate stom en cringe idee dat ik echt nul medelijden heb hahaha

8 likes

Zo, hoeven we Zweden ook niet meer als het ideale land te zien

5 likes

Dat was het al een hele tijd niet meer geloof ik.

12 likes

https://www.ad.nl/politiek/pvda-en-groenlinks-nemen-historische-stap-ze-gaan-samen-de-verkiezingen-in~a733ce69/

Woeeee!!! :partying_face:
Hoop zo dat gaat helpen met de verkiezingen.

36 likes

Jaaa!! Wat een percentages ook, ik had het niet zó hoog verwacht eigenlijk. Heel benieuwd wie de lijsttrekker nu gaat worden

8 likes

Ja, daar verbaasde ik me ook al over. Er leek eerder wel redelijk wat weerstand te zijn binnen beide partijen. Heel benieuwd hoe dit vorm gaat krijgen

1 like

Dat had ik ook echt niet verwacht. Misschien toch het besef dat het tijd is voor verandering en een sterk links blok tegenover al het rechts wat je nu veel hoort/ziet.

Ik vermoed dat het Timmermans gaat worden.
En ik weet niet of ik er heel blij mee ben, klimaat zal dan samen met migratie (vanuit rechts) het thema worden deze verkiezingen. Ik zou vanuit links liever de focus zien op kansenongelijkheid en afbraak van de verzorgingsstaat. Hoewel ik klimaat vanzelfsprekend belangrijk vind, denk ik dat je een groot deel van het van oorsprong linkse electoraat (de vroegere sociaaldemocraten die nu bijv SP of PVV stemmen) meer weet te vinden met concrete zaken waar deze mensen mee te maken hebben. Bovendien is het dan ook makkelijk scoren voor rechts in de zin van ‘linkse elite kan warmtepomp wel betalen maar Jan met de pet niet’ ‘onder links mag je straks niks meer’ etc.

Maar we zullen het zien. Timmermans is ook een beetje you hate him or you love him.

12 likes