Nieuws, actualiteit en politiek #4

Denk dat ze dit bedoelen, lekker met je flipflops door de modder

2 likes

Ik geloof ook niks van die zogenaamde verontwaardiging van bestuurders van die vereniging

3 likes

Ik denk niet dat een verbod gaat verhelpen dat een groep studenten (zoals in het voorbeeld van A’dam) naar stad X verkast voor een weekend om zich in groepsverband te misdragen. Los van wat er daarnaast nog in de huizen gebeurd. Die ‘traditie’ ga je niet zomaar uitbannen denk ik.

Dat er van ontgroeningen niets goeds komt ben ik het helemaal mee eens.

2 likes

Ik geloof inderdaad dat niet inderdaad iedereen hetzelfde denkt in zulke verenigingen. Mijn opmerking betrof ook niet het hebben van hetzelfde gedachte goed, maar richtte zich meer op het feit dat zo’n bestuur echt wel weet wat er leeft binnen zo’n vereniging en vaak echt wel weet welke mentaliteit er bij de disputen leeft.

2 likes

Nou vooral ook omdat bestuur 9 van de 10 keer zelf ook in zo’n dispuut heeft gezeten, of daar vrienden of huisgenoten heeft. Ik geloof best dat ze instructies hebben gegeven en zijn voorgelogen maar niet dat dit uit het niets komt.

2 likes

Nou 1 van de bestuursleden zit in dit geval bij het betreffende dispuut dus sowieso dat ze ervan wisten

1 like

ik vind die abaya ban in frankrijk weer echt zo’n enge ontwikkeling. witte mannen die praten over ‘vrouwenrechten’ is inmiddels gewoon een soort dog whistle voor islamofobie lijkt het.

22 likes

Vindt het dapper dat hij de stukken heeft gelekt want die vervuiling vind ik heel schokkend! En dan ook dapper dat je het opbiecht. Wel helaas voor hem dat hij nu zijn functie neer moet leggen.

6 likes

Frankrijk :handshake: islamofobie

18 likes

ja is gewoon synoniem

2 likes

Jep maar altijd onder het mom van ‘secularisatie’. Zelfde met het jaarlijkse gezeur over een paar burkini’s op het strand.

2 likes

Geweldig voor haar en Nederland, maar jammer voor Tilburg, ze is echt een goede wethouder.

13 likes

Wow ja! Zij doet het echt heel goed in Tilburg. Goede zet dit

2 likes

Oh ik had Lisa Westerveld verwacht, jammer. Jesse Klaver komt zelfs op 3 :smiling_face_with_tear: en Lisa pas op vijf

6 likes

Maar wel logisch, want het is altijd een vrouw op 2 als 1 een man is bij GL en PvdA

1 like

Ja 2 en 3 zouden sowieso voor GL zijn, maar niet per se dat daar een man moest tussen zitten. Maar misschien kunnen we 'm nog naar beneden stemmen.

1 like

Even een reactie op je edit;

Ik heb een tijd jongeren begeleid met een wajong en die schamen zich al dat ze de brieven niet helemaal snappen en als ze bellen vinden ze het al spannend om dat aan te geven waardoor ze niet volledig hun verhaal kunnen of durven doen aan de telefoon en na een telefoongesprek nog steeds niet helemaal begrijpen hoe het in elkaar zit. Het enige antwoord wat zij wilden weten was dan ook; krijg ik dit geld ja of nee, of moet ik terugbetalen? Alle andere voorwaarden, regels etc dat is soms echt nog te ingewikkeld. En de medewerker aan de telefoon die kan gewoon onjuiste informatie vertellen en je hebt helaas niks om te bewijzen… echt verschrikkelijk dat privileged mensen die zulke dingen niet meemaken, denken het beter te weten

11 likes

Vooral die laatste alinea, ugh dat is zo kut. Dat iemand, als je geluk hebt, je een uurtje ziet en aan de hand waarvan dan een uitspraak gaat doen. Als je dan het verslag naderhand opvraagt van het gesprek, wil je vaker liever huilen dan lachen.

2 likes

Ja dat denk ik ook! Het hele systeem is verrot en dat is al jaren zo. Wel echt raar dat je de gegevens niet in mocht zien. Hebben ze een reden gegeven waarom dat niet kon? Ik dacht dat dat nu verplicht was om te doen als men er om vraagt.

2 likes

Soms vraag ik me wel af of de sociale voorzieningen expres moeilijk en omslachtig worden gemaakt. Hoe voorkom je dat mensen gebruik van maken van de diensten die geld kosten en niks “opleveren”? Maak het zo complex en onduidelijkheid mogelijk zodat mensen het zelf oplossen of er geen gebruik van maken. Misschien cynisch gedacht, maar waarom zou het anders zo zijn?

3 likes