Whahahah
Echt waar gaat het heen met deze wereld.
Whahahah
Echt waar gaat het heen met deze wereld.
Hahaha is dit Greendale uit Community?
Kunnen ze beter een bijvak over tori amos haar lyrics geven haha.
Ik zou dit echt volgen en ik ben geen fan
De betere versie van het middelbare school âpretpakketâ
Heb echt buikpijn van dit artikel.
-verwijderd door moderator-
Over hoe het de baby die in de container werd gevonden tot nu toe is gegaan. Zelfs met al deze aandacht valt ze nog door de mazen van het zorgsysteem en de âoudersâ wens ik echt het allerergste toe
Ik ben wel benieuwd naar dit artikel, wil je het pben?
Waarom word het eigenlijk verwijderd?
Ja dat je in paniek die baby âwegdoetâ en je bent nog zo jong, dan kan ik me dat ergens wel inbeelden. Maar hoe verder je las hoe erger en gecalculeerder? het werd en dat maakt me wel boos. En dan ben je wederom ook nog zo jong, hoe ontstaat dit dan?
Als het bijvoorbeeld een printscreen is van een artikel achter een betaalmuur dan mag dat niet.
Ik denk deze. Maar is achter betaalmuur.
Je kan hem lezen als je een abonnement hebt op een andere DPG krant volgens mij. Ik kon hem lezen met mijn Volkskrant abo iig
Wat een afgrijselijk verhaal, heb hem huilend gelezen. Heb verder inhoudelijk niet zoveel te zeggen want ik heb geen kennis van het systeem.
Je kunt je tegelijkertijd ook afvragen in hoeverre het gecalculeerd is. Ik pleit ze niet vrij, maar met tieners die driemaal ongepland zwanger raken en vervolgens tot twee keer toe zonder medische ondersteuning bevallen, waarbij niemand die zwangerschap doorheeft of volgt (als jij in een parkje bevalt heb je gok ik ook geen controles gehad) is er flink meer mis dan het simpelweg hebben van slechte intenties of calculerend gedrag.
Ja helemaal mee eens. En het feit dat er sprake is van 2 personen die niet âlegaalâ in NL zijn zal daar ook iets mee te maken hebben denk ik, dat dit soort situaties kunnen ontstaan.
Wow dat met die drugs op het eind is ook echt erg. Hopelijk geen schade aan ondervonden qua ontwikkeling van hersenen. Dat kreeg ze dan steeds stiekem toegediend waarschijnlijk, wat sneu. Zoveel al meegemaakt in haar leven.
Hoop echt dat ze veilig mag opgroeien zeg.
Ja, dit systeem is zo fucked up.
Wat een schrijnend, sad verhaal
Mwa het is complexer dan dat, want dit kind is wel uit huis geplaatst. De ouders hebben geen gezag, het kind gaat in eerste instantie naar een pleeggezin en vervolgens naar een netwerkgezin met aanvullende regels.
Het zijn uiteindelijk twee kanten van dezelfde medaille. Als je uitgangspunt is dat een kind zoveel mogelijk contact moet houden met de biologische ouders moet je accepteren dat je verkeerde inschattingen kunt maken rondom de hoeveelheid risico die ouders voor een kind vormen. Als het uitgangspunt is dat je het kind tegen alles wilt beschermen is het risico dat je gezinnen buitenproportioneel veel schade aan doet. Nog los van de context: te weinig pleeggezinnen, onvoldoende zicht op de kwaliteit in die gezinnen, lange wachtlijsten. Het is je blijft uiteindelijk een menselijke inschatting en ik snap best dat je niet inschat dat er een babylijkje gevonden wordt en de ouders hun kind drugs toedienen in een casus die op het eerste gezicht lijkt op twee paniekerige tieners die een in hun ogen al overleden kindje dumpen.
Jaa ik vraag me dan ook af of er geen bloedtest is gedaan in het ziekenhuis? Want pas toen de pleegvader dit liet onderzoeken is het vastgesteld.
Ik denk niet dat ze bij een baby/dreumes standaard testen op drugs. Of dat drugs zomaar tevoorschijn komen als je er niet specifiek op test.
Neee inderdaad maar ik vroeg het me meer af omdat er iets stond van apart/raar gedrag bij de baby (oid, heb het een paar dagen geleden gelezen)