Nieuws, actualiteit en politiek #4

Wow ja! Zij doet het echt heel goed in Tilburg. Goede zet dit

2 likes

Oh ik had Lisa Westerveld verwacht, jammer. Jesse Klaver komt zelfs op 3 :smiling_face_with_tear: en Lisa pas op vijf

6 likes

Maar wel logisch, want het is altijd een vrouw op 2 als 1 een man is bij GL en PvdA

1 like

Ja 2 en 3 zouden sowieso voor GL zijn, maar niet per se dat daar een man moest tussen zitten. Maar misschien kunnen we 'm nog naar beneden stemmen.

1 like

Even een reactie op je edit;

Ik heb een tijd jongeren begeleid met een wajong en die schamen zich al dat ze de brieven niet helemaal snappen en als ze bellen vinden ze het al spannend om dat aan te geven waardoor ze niet volledig hun verhaal kunnen of durven doen aan de telefoon en na een telefoongesprek nog steeds niet helemaal begrijpen hoe het in elkaar zit. Het enige antwoord wat zij wilden weten was dan ook; krijg ik dit geld ja of nee, of moet ik terugbetalen? Alle andere voorwaarden, regels etc dat is soms echt nog te ingewikkeld. En de medewerker aan de telefoon die kan gewoon onjuiste informatie vertellen en je hebt helaas niks om te bewijzen
 echt verschrikkelijk dat privileged mensen die zulke dingen niet meemaken, denken het beter te weten

11 likes

Vooral die laatste alinea, ugh dat is zo kut. Dat iemand, als je geluk hebt, je een uurtje ziet en aan de hand waarvan dan een uitspraak gaat doen. Als je dan het verslag naderhand opvraagt van het gesprek, wil je vaker liever huilen dan lachen.

2 likes

Ja dat denk ik ook! Het hele systeem is verrot en dat is al jaren zo. Wel echt raar dat je de gegevens niet in mocht zien. Hebben ze een reden gegeven waarom dat niet kon? Ik dacht dat dat nu verplicht was om te doen als men er om vraagt.

2 likes

Soms vraag ik me wel af of de sociale voorzieningen expres moeilijk en omslachtig worden gemaakt. Hoe voorkom je dat mensen gebruik van maken van de diensten die geld kosten en niks “opleveren”? Maak het zo complex en onduidelijkheid mogelijk zodat mensen het zelf oplossen of er geen gebruik van maken. Misschien cynisch gedacht, maar waarom zou het anders zo zijn?

3 likes

@Shaaar @kali bedankt voor jullie toelichting! Het doet mij ook een beetje denken aan deze quote. "Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.

Alleen als alles verrot is. Met of zonder intentie, welke stappen moet je dan als eerste zetten? Hoe begin je met het oplossen van dit soort problemen. Eerst onderzoeken natuurlijk en luisteren naar de uitkomsten. Wat zijn bij jullie de uitkomsten? @Shaaar Nuttig onderzoek trouwens, zou graag een samenvatting willen lezen haha.

Dankjewel voor de tip van de podcast! Ga ik zeker luisteren. Het voorkomen van excessen klinkt inderdaad als een goed idee en begripvol zijn voor elkaar is ook hoog nodig. Ik ga eens op zoek om te zien of er politieke partijen zijn die hier al concrete plannen voor hebben.

Echt he, zo bizar.

3 likes

Ik heb echt mijn redenen om aan te nemen dat het helemaal nergens op slaat! Niet de eerste keer met dit partijbestuur

4 likes

Bizar slechte timing. En dit klinkt ook niet best.

Tweede Kamerlid Christine Teunissen bleek toen zij gebeld werd om een reactie niet op de hoogte te zijn van het besluit. “Ik weet van niks.” Ook het hoofd voorlichting van de partij wist er niet van.

5 likes

Dit voelt als een nieuwe afsplitsing als het bestuur zo zijn gang gaat

Wat speelde er eerder dan? Ik weet wel dat er discussies waren over deelname van PvdD’ers aan demonstraties zoals vandaag. Weet niet of het toeval is dat het nu naar buiten wordt gebracht.

Shitzooi, heb net deze week na jaren overwegen wajong aangevraagd, omdat het “makkelijker” gaat zijn :smiling_face_with_tear: :clown_face:

4 likes

Ik bedoelde meer dat dus verder niemand op de hoogte ervan was

Edit: maar misschien handiger om eerst meer details te horen voordat ik hier reageer haha :sweat_smile:

1 like

Ik heb veel cliĂ«nten met “nieuwe” Wajong en die werken er soms bij, dat is ook een groot gezeik net als werken naast een bijstandsuitkering :disappointed:

1 like

Die oude mastodonten uit het partijbestuur vinden dat zij de dienst uitmaken en dulden sowieso geen in- of tegenspraak.

3 likes

Wat zonde. Ik dacht dat dat een beetje achter de rug was. Maar misschien dat deze actie dan een boomerang effect heeft. Alsnog schadelijk voor de partij. Ben benieuwd of de opnames van collegetour nu doorgaan. Die zouden woensdag met haar zijn.

2 likes