Nieuws, actualiteit en politiek #4

Ja vraag me ook af wat voor gedrag dan en of ze misschien wat konden zien aan de pupillen of hele hoge hartslag ofzo en dan niet aan drugs dachten. Maar goed je verwacht het niet bij zo’n jong kind lijkt me. Echt enorm sneu, wat moet dat kindje zich slecht hebben gevoeld.

2 likes

misschien ben ik wel heel pessimistisch maar ik zou dan weer eerder denken dat je zulke testen standaard afneemt bij kinderen die in zulke situatie gevonden lijken om het in ieder geval uit te sluiten, maar ik vind het artikel eigenlijk best wel chaotisch geschreven halverwerge.

1 like

Ja indd in het begin mega veel details en daarna een paar dingen die zo random ineens gezegd worden zonder verder uitleg.
Over medische gang van zaken weet ik niks maar schijnbaar niks gevonden in het ziekenhuis dan.

1 like

Ik vind die afweging dus lastiger is dan hij lijkt. Dat eerste kindje is dus op hun vijftiende geboren, na het tweede kindje krijgen ze beiden intensieve zorg en gaan er eindelijk mensen met hun bemoeien. Op papier zorgt Lucille nooit alleen voor het kindje, er is altijd iemand bij. Rechtvaardigt de vondst van het overleden kindje van twee jaar eerder dan dat je Lucille en kind scheidt als ze eigenlijk altijd onder toezicht staan, zij therapie ondergaat en intensief begeleid wordt? Ik vind dat je dan naar haar huidige ontwikkeling moet kijken. Hoe gaat ze met haar kind om en is het kind veilig? Ik vind de vondst van het eerdere kind niet per se relevant voor de vraag of ze in staat is om voor dit kind te zorgen. Daar moeten zeker consequenties aan verbonden worden, maar het is niet direct een reden om ervan uit te gaan dat ze niet in staat is om te zorgen of op te voeden. Problematische in deze zaak is dat er dus te weinig communicatie is met de personen die daar iets over kunnen zeggen (de pleegouders), dat er onvoldoende wordt gekeken of dat vier ogen beleid wel gehandhaaft kan worden, dat zij niet geïnformeerd worden over lopende zaken (dan weet je dus ook niet waar je op moet letten bij Lucille) en hun signalen (kind doet raar) pas serieus genomen worden als ze die zelf onderzoeken.

9 likes

Waarom opent het NOS journaal met een minutenlang item over de nieuwe CDA lijsttrekker? Is zijn profiel uiteenzetten nou echt het belangrijkste nieuws van de dag?

3 likes

Komkommertijd :sweat_smile:

4 likes

Ik vind het echt naar dat iets belangrijks als het OV steeds duurder wordt. Het is al onbetaalbaar om met de trein te gaan

30 likes

Eens! En het is ook niet alsof mensen voor de lol in de spits of naar/van drukke stations reizen. Je blijft toch afhankelijk van (de flexibiliteit van) je werkgever/school…

14 likes

Ik vind dit ook echt gestoord. Hoe kunnen mensen dit een goed idee vinden. Mensen pakken toch niet voor de lol een trein in de spits? En de mensen die dat wel doen is maar een handjevol mensen denk ik, dus wat schiet je hiermee op? Niets, behalve dat de NS meer geld krijgt. Heb laatst deze petitie getekend, weet nooit of het zin heeft maar toch: https://campagnes.degoedezaak.org/campaigns/burgerinitiatief-openbaar-vervoer?utm_campaign=6bYIYxjQdt&utm_medium=whatsapp&utm_source=share (mag dit wel delen toch?)

15 likes

Goeie! Meteen getekend!

2 likes

Ik vond het ook zo niet-boeiend dat laatst gemeld werd dat de eerste minister met zwangerschapsverlof ging. Ok? Who cares? Er volgde ook geen analyse ofzo dat vrouwen in de politiek relatief op leeftijd zijn, geen/laat kinderen krijgen doorgaans, of wat dan ook.

Het is pas nieuws als iemand geen gebruikt maakt van zwangerschapsverlof. Bel me dan weer.

6 likes

Op zich is het best boeiend dat vrouwen met jonge kinderen/een kinderwens zicht dus niet melden voor zo’n beetje Nederlands belangrijkste bestuurlijke functie. Als vrouwen in dat soort functies doorgaans oud of kinderloos zijn zegt dat ook iets

31 likes

Ik stond er eigenlijk wel versteld van dat dat nieuws was, maar meer omdat ik dacht dat dit niet nieuw was, wat dus echt heel gek is dat het zo bijzonder is. Dus vanuit daar gezien vind ik het juist wel weer nieuws

6 likes

Daar hoor ik dan graag nieuws over of een verdere analyse over, wat uitbleef zoals ik al zei.

1 like

Ja het verhaal erachter is dan veel interessanter. Luie journalistiek. Nu is een statement of persbericht van het ministerie gekopieerd en de enige zin in bijvoorbeeld het artikel van rtl nieuws is: “Het is een unicum dat een Nederlandse minister zwanger is en om die reden met verlof gaat.” Vertel meer!

4 likes

Omtzigt gaat door met een eigen partij. Heel benieuwd wie er verder op de lijst staan en wat dit uiteindelijk gaat betekenen. Dat hij nu als de grote verlosser wordt gezien vind ik zorgelijk.

8 likes

Ja vind het sowieso een lelijke naam maar deze afkorting ook🥲

6 likes

Ik heb gemengde gevoelens over Omtzigt. Aan de ene kant vind ik het mooi dat hij waarschijnlijkeen hoop stemmen van BBB naar zich toe kan trekken, aan de andere kant is hij toch een ex-CDA-lid dat tegen de afschaffing van de bedenktijd bij abortus heeft gestemd. Maar wat boeren en natuur betreft, is hij een stuk beter dan Caroline.

4 likes

Nou kwam stemgedrag komt hij toch behoorlijk in de buurt van BBB, ook qua landbouw. Zegt ook niet helemaal alles natuurlijk maar denk ik toch nog wel de beste manier om een partij zonder programma te beoordelen.

7 likes

Is alsof we een collectieve iq-test krijgen.

@Drosera ik heb nog liever dat mensen bbb stemmen, want dan doen ze het in ieder geval nog omdat ze ergens in geloven. Omtzigt heeft mythische status gekregen voor zijn werk rondom het toeslagenschandaal (waar hij in mijn ogen ook een paar flaters heeft begaan) en het functie elders gezeik en geen van die mensen die nu al zegt op hen te gaan stemmen weet waar hij nou verder echt voor staat. Beetje eng, aangezien hij voor nogal wat dingen staat waar je echt niet blij van wordt.

28 likes