Straks nog een vader die met een trekker richting de regering rijdt.
Bizar.
Straks nog een vader die met een trekker richting de regering rijdt.
Bizar.
Echt fucking gênant dat ze uit heel Nederland geen geschikter bevonden persoon voor KLIMAATcommissaris kunnen sturen dan Wopke fucking Hoekstra laat maar zitten hoor deze planeet
Las dit net al en eerlijk: deze ophef snap ik echt niet?
Wat ze doen kan en mag gewoon inderdaad. Hij heeft geen strafblad (kun je je afvragen of dat eerlijk is, maar dat heeft een rechter bepaald). Het is gewoon privilege ten top in mijn ogen. Sommige mensen worden niet eens uitgenodigd op basis van achternaam.
Het gaat mij niet eens om of het mag of niet. Ik vind dit soort journalistiek gewoon totaal niet boeiend. Het zijn universitair geschoolde jongens van goede komaf. Tuurlijk krijgen ze goede banen. Krijgen we nu een update elke keer als een van hen een stap buitenshuis zet? Ik vind die focus op deze jongens echt oninteressant worden. Ze zijn veroordeeld, over die straf kan gediscussieerd worden, maar gaan we hen nu de rest van ons leven blijven volgen als ze een baan krijgen? Los daarvan: die focus op hen als individuen maakt ons ook blind voor de rol die instituten zelf spelen in deze zaak. Ik vind het bijvoorbeeld veel interessanter dat universiteiten (ook in nl) tot een dodelijk ongeluk of grote maatschappelijke ophef rond wangedrag banden onderhouden met clubs waarvan we weten dat de interne cultuur verrot is.
Welke ophef?
Nu dus bijvoorbeeld dat deze jongen een baan krijgt. Daar wordt dan weer over getweet en gediscussieerd. Dan denk ik: dit is toch niet boeiend?
Ik zie juist vrij weinig ophef in dat hele artikel dat was meer mn punt
het feit dat dit een artikel krijgt is toch al ophef genoeg?
Oh ik log nog steeds dagelijks in op het riool dat twitter heet
Aangezien het overlijden van Sanda Dia tijdens een ontgroening was, vind ik het wel vreemd dat hij toch een universitaire carrièrestap maakt. Iemand die zo tegenover medestudenten opstelt, zou je toch niet aan je uni willen verbinden?
Nee vind ik niet
Dat ligt aan de reden van het misdrijf. Voor sommige branches heb je een Verklaring omtrent Gedrag (VOG) nodig. Maar die ziet enkel toe op voor de functie relevante feiten, dus of jouw justitiële verleden een risico vormt voor het beroep dat je uitoefent. Ter illustratie (pin me er niet op vast dat deze voorbeelden 100% kloppen):
Ben je veroordeeld voor een zedenmisdrijf met kinderen, dan kom je niet meer aan de slag bij een kinderopvang maar wel bij een financiele dienstverlener.
Ben je veroordeeld voor een financieel misdrijf, dan wordt een financiële dienstverlener lastig maar kinderopvang kan wel.
En voor een heel groot deel van de branches is dus geen VOG nodig.
Ik heb me dat destijds ook afgevraagd waarom ze geen strafblad kregen, het staat hier uitgelegd: De vraag die overblijft: behouden Reuzgommers hun blanco strafblad na uitspraak in zaak-Sanda Dia? | Het Nieuwsblad
Zeg even dit hè. Sorry voor de late reactie maar was even met andere dingen dan Kees van der Staaij bezig. Dit zinnetje?
Rutte roemde Van der Staaij vanmiddag op zijn wekelijkse persconferentie. Hij noemde hem “een man voor wie je de pen even neerlegt als hij het woord voert”,
Want… normaal let je niet op?
Hoe is dit een handig compliment?
Of ben ik nou zo’n wijsneus?
God dat zou wel echt dramatisch zijn
Maar dit maakt toch niet dat het opeens wél met consent was?
Waren ze niet wereldkampioen geworden of zoiets?
Journalist Clairy Polak op 67-jarige leeftijd overleden Journalist en presentatrice Clairy Polak op 67-jarige leeftijd overleden | Media | NU.nl
Ik schrik hier zo van! Voor mijn gevoel nog helemaal midden in het leven en carrière, wist helemaal niet dat ze ziek was.