Nee dat zeg ik toch ook niet. Ik zeg dat ik mij voor kan stellen waar het vandaan komt
Ja en dat is precies waar het mis gaat, want Omtzigt staat voor meer dan het toeslagenschandaal en is op veel progressieve thema’s superconservatief. Als je dat zelf ook bent moet je er lekker op stemmen, als je het niet bent is het dom om puur op basis van het toeslagenschandaal te kiezen voor Omtzigt. Er zijn behoorlijk veel Kamerleden die uitblinken op net zo goed zeer problematische dossiers (Groningen, Jeugdzorg, Toeslagen) die wel links progressief zijn. Nog los van dat Omtzigt buitenproportioneel veel lof krijg voor het oplossen van de toeslagenaffaire terwijl hij hem ook mede veroorzaakt heeft, zo weer een nieuwe kan veroorzaken vanwege zijn starre kijk op regels en regelovertreding en het echt niet alleen gedaan heeft. Het is echt niet zo dat Omtzigt het enige Kamerlid is wiens werk ergens voor staat.
Edit; zal iig niet verbaasd zijn als Omtzigt de beschermheilige van de gewone witte man, vooral veel gedaan heeft voor de gewone witte man.
Heb je hier namen van, want ik heb overduidelijk veel minder politieke kennis dan de personen welke deze discussie voeren maar ik wil me er wel verder over inlezen.
Lisa Westerveld (GroenLinks) is het eerste die bij mij omhoog komt, op thema jeugdzorg
Lisa Westerveld, Esther Ouwehand, Sandra Beckerman. Paar compleet random namen van scherpe Kamerleden die terugkeren, want onder de stoppers zitten ook behoorlijk wat stevige namen.
Dit moet je echt uitwerken tot een opinie-artikel of op z’n minst een ingezonden brief! Van die iq-test is een goeie kop.
Op zich zijn de verkiezingscampagnes nog niet begonnen en zijn alle partijen nog bezig met het schrijven van verkiezingsprogramma’s dus is het best voorbarig om wel/niet te bepalen om op wie dan ook te stemmen omdat “je nog niet weet waar hij/zij voor staat”.
Ondanks dat is het verleden toch de beste voorspeller van de toekomst dus is het kijken naar stemgedrag slim maar zoals die analyse van het nrc al aangeeft is bijv Omtzigt niet makkelijk te plaatsen in het huidige spectrum. Ben dus erg benieuwd naar het verkiezingsprogramma van hem en andere partijen. Omtzigt is niet de enige die een nieuw sociaal contract wil geloof ik dus we will see
het liojkt me toch logisch dat stemgedrag je uiteindelijk veel meer zal vertellen dan een verkiezingsprogramma hoor? In zo een programma kan je zoveel sprookjes vertellen zoals je wilt, en niemand kan je er op afrekenen achteraf.
Niet dat ik het per se eens ben met alle standpunten van Omtzigt, maar ik vind het nogal wat om de conclusie te trekken dat mensen die op hem stemmen, of dat overwegen, een ondergemiddeld IQ zouden hebben. Maar misschien neem ik dit te serieus op.
Te letterlijk wellicht.
Bedoel je hier de bedenktijd bij abortus mee?
Begrijpend lezen. Niemand zegt dat mensen die op Omtzigt stemmen een ondergemiddeld iq hebben. Ik twijfel wel aan je denkvermogen als je in een peiling aangeeft op een op dat moment nog compleet hypothetische partij te willen stemmen. Vind dat gewoon dommig. Omtzigt kwam in sommige peilingen op 30-40(!) zetels. Dat mensen serieus weglopen met een politicus die echt niet slecht is, maar ook nog niet duidelijk heeft waar hij precies voor staat en wat hij ambieert is echt een teken aan de wand qua politieke geletterdheid.
Politieke geletterdheid: ja. Intelligentie: nee. Maar ik geloof wel dat we het over de strekking eens zijn. Ik ben in elk geval niet van plan om op NSC te stemmen. Partijen die zó op één persoon drijven, vind ik nooit de beste keuze.
Wie noemt zijn partij nou NSC
Jup
Heel toevallig ja…
Ja, denk niet dat iemand gelooft dat dat een ongeluk was…
Heerlijk
Echt crimineel dit gewoon wejo, waarom denken ze bij de EC/Eurogroep ook steeds dat je Nederlanders moet hebben voor die topfuncties, trap er niet in!!!