Nieuws, actualiteit en politiek #4

Holy shit

5 likes

Van der Velden wenst het interim-bestuur „veel kracht en wijsheid”.

@FredPaillet?

17 likes

Ja ik kan dit ook heel slecht plaatsen, misschien ben ik ook niet helemaal wakker maar ik snap na het lezen van dit stuk eigenlijk nog steeds niet precies wat die integriteitskwesties nou zijn? En als ik het dan zo lees lijkt een aardig deel me inhoudelijk conflict (zoals dat over meebesturen in de gemeentes) wat me bij een politieke partij nou niet zo gek lijkt?

5 likes

Ik heb ook het idee dat integriteitsprobleem ook als stok word gebruikt om iemand mee te slaan. Want het lijkt mij meerdere degradaties te hebben. Iemand die permanent de hele afdeling uitscheld en koeioneert, vind ik toch wat anders dan iemand die het niet eens is met de richtlijn van het partijbestuur

3 likes

Ik hoop van harte dat dit advies opgevolgd wordt en Chemours ook daadwerkelijk gedwongen wordt om de uitstoot veel beter te zuiveren. En dat daar vervolgens goed op gehandhaafd gaat worden. We zijn inmiddels allemaal al vergiftigd maar misschien kan dit gestopt worden!

20 likes

Ik vrees dat dit helemaal niet kan. Het is advies van externe adviseurs, maar wettelijk gezien zijn provincie en gemeente niet eens in staat om de vergunningen in te trekken of de uitstoot aan banden te leggen. De rechter heeft Chemours al gelijk gegeven. Het probleem zit 'm in de wet- en regelgeving die nu nog uit gaat van dat je eerst moet aantonen dat het slecht is, voor het verboden wordt. Dus je mag uitstoten tot het bewijs er is. Kijk maar naar glyfosaat, zelfde probleem.

Zie ook:
https://www.ad.nl/dordrecht/waarom-het-niet-lukt-om-chemours-te-dwingen-pfas-uitstoot-te-laten-stoppen~a4494267/

9 likes

Ik zit even naar politiek24 te zappen en Baudet heeft het over 9/11???

Edit: ah hij pakt nog meer complottheorieën erbij

Ik heb zo hard moeten lachen om “volgens mij bent u al vrij ver op weg naar de maan”.

2 likes

Ugh het is Geert fucking Wilders he. Alsjeblieft

19 likes

Ik zit de algemene beschouwingen te kijken (want ziek) en ik verbaas me er steeds weer over hoe slecht ik Hermans vind. En dat was de nr 2 van de VVD. Heel onzeker en makkelijk van haar stuk te brengen.

Ook tekenend wie Rutte al die jaren om zich heen verzameld heeft.

Verder lees ik met mixed feelings de discussie hierboven. Geert Wilders kan goed debatteren en heeft ook (in mijn ogen) soms wel humor, maar het is lastig los te zien van zijn partijstandpunten.

1 like

Vind ik ook, las op Twitter iemand die wel terecht zei dat het gevaarlijke aan Baudet is dat hij types als Wilders heel redelijk laat lijken en dat kwam wel naar voren in die over Baudet grap naar de :crescent_moon:

16 likes

@SleepingBeauty goed en interessant punt inderdaad. Wilders en zijn standpunten zullen in mijn ogen nooit ‘redelijk’ zijn. Toch (daarom?) kon ik wel om de grap lachen. Maar misschien zou ik het niet los moeten kunnen koppelen van zijn partijstandpunten?

1 like

Haha tuurlijk wel. Zo bijzonder was het nou ook weer niet. Lijkt me doodvermoeiend om altijd alles wat iemand zegt te moeten koppelen aan diens standpunten, maargoed die discussie heb ik hier op dit forum volgens mij al vaker gevoerd :laughing:.
Zelf vond ik het in ieder geval totaal niet grappig omdat het zo goedkoop scoren is met Baudet en omdat sommige mensen door zo’n opmerking kunnen gaan denken “hee zo onredelijk is die Wilders eigenlijk niet”, wat ook zijn bedoeling is.
Jij doet dat uiteraard niet dus van mij mag jij erom lachen hoor.

4 likes

Ik denk dat dit bij Vd Plas vooral ‘dom’ en impulsief is. Dus blaten en niet nadenken.

Voor Omtzigt bewijst dit eens te meer dat je als je een partij bent/wilt worden overal iets van moet vinden en dit ook grondig uit moet zoeken. Nu ligt dat wel in zijn aard, maar in zijn eentje is het teveel. En voor november een gedegen partijprogramma hebben en voldoende goede mensen verzamelen zie ik ook nog niet gebeuren.
Ik snap de hype rondom hem nog steeds niet helemaal. Nou ja ik snap het ergens wel en dat vind ik dan weer zorgwekkend. Dat er een groep ontevreden kiezers is die achter elke nieuwe wind aanwaait en blijkbaar steeds hoopt dat dat de nieuwe Messias is.

9 likes

Duizend crises maar Simba in Servië is voorpaginanieuws?

6 likes

Al dat sport nieuws op de voorpagina, nog erger

32 likes

Maar het boeit mensen totaal niet en het voetbal wel :pinched_fingers:t3:

8 likes

En in Armenië. En in Lybië is ook nog steeds een grote crisis bezig na de overstromingen. Maar miljonairs die tegen een balletje trappen is natuurlijk veel interessanter :sob:

7 likes

Klopt! Maar van de NOS sportredactie verbaast het me niet, dat nieuws was altijd al oververtegenwoordigd.

Die semi-opmerkelijke “light news” berichten vallen me nu ineens op, lijkt een nieuwe strategie.

2 likes

Zouden ze niet gewoon meten welk nieuws het meeste wordt bekeken en door algoritme die berichten selecteren?

2 likes