Nieuws, actualiteit en politiek #4

Dank je wel! Ik was hier de hele middag met mijn schoonfamilie over aan het discussiëren, het is hier overal in het nieuws. Zat vandaag echt met verbazing naar de updates te kijken, zoals die van de Spaanse voetbalbond, maar ben blij dat hij nu door de FIFA geschorst is!

1 like

Jaaa :sob::sob: Haha, lijkt nu net of ik SGP stem (nope) maar vd Staaij weg is toch jammer. En idd echt bevreemdend dat Wilders dus nu de nestor is! :scream:

maar vd Staaij weg is toch jammer.

In welke wereld is dit jammer?

37 likes

In de wereld van de NOS :rage:

Oh sorry dat was niet de bedoeling :joy: uiteraard niet!

1 like

Gilead.

14 likes

Het wordt nog een stap dramatischer:

Hoe kun je zo zijn!?!?

13 likes

Ja echt wat is dit voor soap joh

1 like

Nou, zeg dat wel! Echt een soap.

1 like

Straks nog een vader die met een trekker richting de regering rijdt.

Bizar.

1 like

Echt fucking gênant dat ze uit heel Nederland geen geschikter bevonden persoon voor KLIMAATcommissaris kunnen sturen dan Wopke fucking Hoekstra laat maar zitten hoor deze planeet :partying_face:

19 likes

:face_with_symbols_over_mouth:

1 like

Las dit net al en eerlijk: deze ophef snap ik echt niet?

Wat ze doen kan en mag gewoon inderdaad. Hij heeft geen strafblad (kun je je afvragen of dat eerlijk is, maar dat heeft een rechter bepaald). Het is gewoon privilege ten top in mijn ogen. Sommige mensen worden niet eens uitgenodigd op basis van achternaam.

5 likes

Het gaat mij niet eens om of het mag of niet. Ik vind dit soort journalistiek gewoon totaal niet boeiend. Het zijn universitair geschoolde jongens van goede komaf. Tuurlijk krijgen ze goede banen. Krijgen we nu een update elke keer als een van hen een stap buitenshuis zet? Ik vind die focus op deze jongens echt oninteressant worden. Ze zijn veroordeeld, over die straf kan gediscussieerd worden, maar gaan we hen nu de rest van ons leven blijven volgen als ze een baan krijgen? Los daarvan: die focus op hen als individuen maakt ons ook blind voor de rol die instituten zelf spelen in deze zaak. Ik vind het bijvoorbeeld veel interessanter dat universiteiten (ook in nl) tot een dodelijk ongeluk of grote maatschappelijke ophef rond wangedrag banden onderhouden met clubs waarvan we weten dat de interne cultuur verrot is.

17 likes

Welke ophef?

5 likes

Nu dus bijvoorbeeld dat deze jongen een baan krijgt. Daar wordt dan weer over getweet en gediscussieerd. Dan denk ik: dit is toch niet boeiend?

2 likes

Ik zie juist vrij weinig ophef in dat hele artikel dat was meer mn punt

1 like

het feit dat dit een artikel krijgt is toch al ophef genoeg?

6 likes

Oh ik log nog steeds dagelijks in op het riool dat twitter heet

6 likes