Aangezien het overlijden van Sanda Dia tijdens een ontgroening was, vind ik het wel vreemd dat hij toch een universitaire carrièrestap maakt. Iemand die zo tegenover medestudenten opstelt, zou je toch niet aan je uni willen verbinden?
Nee vind ik niet
Dat ligt aan de reden van het misdrijf. Voor sommige branches heb je een Verklaring omtrent Gedrag (VOG) nodig. Maar die ziet enkel toe op voor de functie relevante feiten, dus of jouw justitiële verleden een risico vormt voor het beroep dat je uitoefent. Ter illustratie (pin me er niet op vast dat deze voorbeelden 100% kloppen):
Ben je veroordeeld voor een zedenmisdrijf met kinderen, dan kom je niet meer aan de slag bij een kinderopvang maar wel bij een financiele dienstverlener.
Ben je veroordeeld voor een financieel misdrijf, dan wordt een financiële dienstverlener lastig maar kinderopvang kan wel.
En voor een heel groot deel van de branches is dus geen VOG nodig.
Ik heb me dat destijds ook afgevraagd waarom ze geen strafblad kregen, het staat hier uitgelegd: De vraag die overblijft: behouden Reuzgommers hun blanco strafblad na uitspraak in zaak-Sanda Dia? | Het Nieuwsblad
Zeg even dit hè. Sorry voor de late reactie maar was even met andere dingen dan Kees van der Staaij bezig. Dit zinnetje?
Rutte roemde Van der Staaij vanmiddag op zijn wekelijkse persconferentie. Hij noemde hem “een man voor wie je de pen even neerlegt als hij het woord voert”,
Want… normaal let je niet op?
Hoe is dit een handig compliment?
Of ben ik nou zo’n wijsneus?
God dat zou wel echt dramatisch zijn
Maar dit maakt toch niet dat het opeens wél met consent was?
Waren ze niet wereldkampioen geworden of zoiets?
Journalist Clairy Polak op 67-jarige leeftijd overleden Journalist en presentatrice Clairy Polak op 67-jarige leeftijd overleden | Media | NU.nl
Ik schrik hier zo van! Voor mijn gevoel nog helemaal midden in het leven en carrière, wist helemaal niet dat ze ziek was.
OH tuurlijk gaat de vvd het deze verkiezingscampagne op migratie gooien
wat een rioolpartij
Ik lees net dat Mona Keijzer premierskandidaat voor BBB is lol
My goood stel je voor
Mona Keijzer en BBB, het werkt niet in mijn hoofd ofz
Kabinet Keijzer I klinkt ook niet zo goed haha
“Er stappen ook drie Kamerleden over naar de BBB. Het gaat om JA21-leden Nicky Pouw-Verweij en Derk-Jan Eppink en PVV-lid Lilian Helder.” Hoevaak gaan die eerste twee van partij wisselen???
Haha ik hoor het net op de radio. Hiermee graaft de BBB meteen hun eigen graf. Denk dat weinig mensen zin hebben in ruziemaker Mona
Ja of ze denken Mona was tegen de corona maatregelen dus dat trekt ook weer nieuw publiek
omg ik word zo moe van alles rondom de verkiezingen, ik ben echt compleet murw geslagen
oh god ja, ik weet niet of ik na de campagne nog levensenergie heb om uberhaupt naar het stemhokje te kruipen
Vind het zo dom dat dit nieuws is, laatste keer dat ik het checkte heeft nl geen premiersverkiezingen?? De premierskandidaat is toch ook gewoon een verzinsel van aandachtszoekende partijen?