Nieuws, actualiteit en politiek #4

Soms haaat ik het echt om in charlois te wonen. Van de week ook al een schietpartij

In Noord (Oude Noorden/Crooswijk) is het niet veel beter. De afgelopen tijd zijn er in een straat achter mij twee explosieven afgegaan. En in straten iets verderop nog veel meer. Ik weet dat dat in Charlois ook gebeurt, naast schietpartijen, maar ik bedoel hiermee te zeggen dat het in heel Rotterdam wel “oorlog” lijkt de laatste tijd.

6 likes

Ja klopt is ook zo inderdaad, echt te veel aan de hand in de stad

2 likes

Ja goeie, ik moest er ook aan denken. Ik denk dat je aan een outfit wel ziet of het gevechtskleding is. IntuĂŻtief, aangezien de combinatie gevechtskleding + zwarte haren + motorfiets + koptelefoon (zoiets begreep ik ergens) wel heel specifiek is als je het bij elkaar optelt. Ik moest denken aan camouflage of cargo pants, grote schoenen en zo.

1 like

Moet bij gevechtskleding direct aan zoiets denken:

16 likes

De paniek die je hoort en ziet in die video is niet mals. Wat een manier om mensen naar buiten te krijgen. Slachtofferhulp zal het wel druk krijgen.

5 likes

Jezus ik krijg hier echt kippenvel van ondanks dat ik daar niet ben. Wat ongelofelijk naar.

6 likes

Meerdere doden :slightly_frowning_face:

Oh bah, dit is zo naar.

Ik ging het huis uit toen het net op tv kwam, weinig info dus stond er niet teveel bij stil. Onderweg kreeg ik info vanuit zuslief die toevallig in de buurt was, meid is zich rot geschrokken. Daarmee begon ik me ook te realiseren over de omvang
 :frowning:

Nu ook al die beelden
 meerdere slachtoffers
 geen woorden voor.

4 likes

Het is in het onderwijs centrum/de bibliotheek gebeurd. Echt wat een ravage zeg.

Maar ze hebben vanwege de brand ook het hele ziekenhuis ontruimt toch? Dat is toch een mega operatie :cold_face:
“In het gebouw is brand ontstaan, zo is te zien op beelden op sociale media. Volgens het AD wordt daarom nu het hele ziekenhuis ontruimd. De veiligheidsregio zegt tegen NU.nl niets te weten over de brand.”
(Nu.nl)

2 likes

Ja klopt! Het zou je maar als ziekenhuis overkomen. Al die kwetsbare patiënten op straat.

1 like

Nee, is niet geheel ontruimd.

1 like

Twee doden zijn nu bevestigd, de vrouw in de woning en de man die als docent verbonden is aan Erasmus. Dochter van de vrouw is zwaargewond. Wat een drama voor de nabestaanden zeg.

2 likes

Ugh psychopaat die eerst dieren mishandelde.

En nog een student ook :flushed:

2 likes

Wel echt tering oud voor een student

2 likes

De kans is er dus dat dit wezen een geneeskunde student is gezien locatie? Geen idee verder over de uni dus vandaar de vraag.

Als dat zo is lekker dan, ga je een studie aan om je leven te wijden aan het genezen van mensen doe je dit?

Ja, dat zou kunnen maar er is inhoudelijk niks gezegd over zijn studie. Aan het einde van de persco is er ook niet naar gevraagd, welke studie hij doet. De politiechef kon ook niet bevestigen dat het mannelijke slachtoffer de docent van de verdachte was.

4 likes

Er wordt daar ook voor andere opleidingen les gegeven en wat @Twijfelaar zegt inderdaad over die docent.

Gadverdamme wat een fucking narigheid zeg. Je zal ook maar in het ziekenhuis liggen daar op het moment zeg

3 likes