Nieuws, actualiteit en politiek #4

De arts die om het leven is gebracht is mijn huisarts. Heel betrokken, geduldig en goed in zijn vak. Ben er echt van slag van…,. Vind het zo verschrikkelijk erg. Kan het gewoon niet geloven. Wat een bizarre kutsituatie!

23 likes

@Soy.peor ja echt niet normaal wat hij allemaal uitkraamt. Het misplaatste ego spreekt ook boekdelen vind ik.

@Drosera Ja ik vreesde al het ergste toen ik de woorden 4chan en /pol zag. Wat een verschrikkelijke mensen allemaal.

4 likes

Wat verschrikkelijk, sterkte gewenst.

5 likes

Volgensmij had GeenStijl het als eerste gedeeld. Geen idee hoe ze erbij komen, maar zij zijn altijd wel vrij snel met dat soort dingen.

2 likes

Nu ik erover nadenk, sommige delen zijn natuurlijk wel heel herkenbaar en misschien heeft dat wel bijgedragen. Iemand hoeft maar delen van de verhalen die gisteren naar buiten zijn gekomen te herkennen en de 1+1 is zo gedaan.

1 like

Ik heb toch nog een beetje verder gelezen. Meerdere mensen geven tegengas en zeggen dat hij hulp moet zoeken, maar hij vindt zichzelf nogal slim en zet enorm af tegen ieder mens die zich bemoeide met zijn leven. Ik kan me zo voorstellen dat deze man elke vorm van hulp weigerde. Onderzoek zal het vast uitwijzen. Er werd tijdens de persco naar gevraagd, maar er waren toen nog geen antwoorden.

9 likes

Ja zal vast een zorgmijder zijn geweest, maar goed, daarvoor hebben we bemoeizorg. Op zich reden genoeg om die te bieden als je dieren mishandelt.

9 likes

Maar wellicht was die zeker al betrokken maar ook bemoeizorg komt niet zomaar ‘binnen’. Dat is een heel lang proces.

En hoe erg het ook is dat hij dieren mishandelde, dat betekent niet direct dat hij een gevaar was voor zichzelf of andere mensen. Waar sprake van moet zijn bij een gedwongen opname.

1 like

Bemoeizorg is niet per definitie een gedwongen opname. En het kan in principe al plaatsvinden als iemand ernstige schulden heeft. Gebeurt in de praktijk misschien niet vaak genoeg, blijkt (waarschijnlijk) ook weer uit deze gevallen. Het is ook lastig, maar het kan dus wel.

5 likes

Dat bedoel ik ook niet. Ik weet wat bemoeizorg is. Maar ook bemoeizorg heeft vaak niet direct een goed contact /band met een zorgmijder. Regelmatig worden ze niet eens binnen gelaten. Dat stukje van gedwongen opname was even los ervan, maar snap de verwarring. Bedoelde meer te zeggen dat zorgverleners vaak ook tegen de wet aan lopen.

2 likes

Ja, dat weet ik ook dat het lastig is! Dat outreachende hulpverleners vaak voor een dichte deur komen te staan, keer na keer na keer. Maar dit is wel een casus waar zij dan in principe ingezet hadden moeten worden (succesvol of niet, het had iig geprobeerd moeten worden) als hij zo’n zorgmijder is. Dus daar ben ik wel benieuwd naar.

3 likes

Mogelijk niet nee, zo las ik het inderdaad wel dus goed dat je het zegt. Wie weet in wat voor toestand hij in die dagen was.

Er gaan allerlei filmpjes rond van de special forces/DSI die opgeroepen zijn gister, en dan krijgen ze commentaar op hun skinny jeans… Echt, excuse me? Waar maak je je druk om.

Ik las alleen dat t OM spreekt van psychotisch gedrag, dus daar maak ik niet uit op dat het ook echt een vastgestelde psychose was. Misschien staat het ergens anders wel hoor, maar ik ga er dan niet direct van uit dat dit kloppend is (gezien het om niet diagnoses kan stellen, maar misschien quoten ze een zorgverlener, dan heb ik niks gezegd)

5 likes

Zucht, er is altijd wel wat te zeuren…
Ik ben op een gegeven moment gestopt op twitter te kijken gisteren. Deed het vooral om te zien wat buitenlandse media deed. Maar precies om dit gedrag dat er opmerkingen gemaakt worden over de meest onbelangrijke zaken ben ik er mee gekapt.
Echt vermoeiend…

1 like

Ja ik ook hoor! Had zeker gemoeten. Ben ook benieuwd. Ik vraag mij ook af: als politie verschillende signalen / aangiftes krijgt over een persoon kunnen zij dan ook diegene aanmelden bij een hulpinstantie of gebeurt dat dan niet?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook over na dacht, maar dan niet op een manier van ughh skinny jeans. Maar vroeg me vooral af eigenlijk waarom ze van boven zo in uniform zijn/bescherming dragen en hun broek/schoenen gewoon lijkt te zijn wat ze die dag toevallig al aan hadden? Of het dat idd is, snel naar werk en minimale handelingen rondom het omkleden.

1 like

Ze worden opgeroepen, dus hebben gewoon hun eigen kleding aan inderdaad.

4 likes

Volgens mij is de regel vitale lichaamsdelen beschermen. Ik heb een tijdje interesse getoond in DSI, omdat ik ze er gewoon mega goed vindt uitzien. Ze stralen echt uit wat ze doen en ik wilde er meer over weten.

De kleding is denk ik: spijkerbroeken zijn best sterk, sneakers fijn en makkelijk, combinatie is dan beweeglijkheid. Denk dat dit hun dresscode is zodat ze snel kunnen handelen bij oproep. Als ik de filmpjes online bekijk komen ze vaak op deze manier aan behalve dan de uitrusting die ze snel aan/omdoen.
Misschien dat skinny’s zelfs aerodynamisch iets heeft, want geen loshangend stof wat de wind tegenhoud. Of ik denk te ver.

3 likes

Ik heb ook wel eens gelezen dat hoe strakker die skinny’s bij de DSI zijn, hoe minder kans dat ze ergens aan blijven haken. Geen idee of het waar is, maar vond het wel logisch klinken.

3 likes