Nieuws, actualiteit en politiek #4

Dit voelt als een nieuwe afsplitsing als het bestuur zo zijn gang gaat

Wat speelde er eerder dan? Ik weet wel dat er discussies waren over deelname van PvdD’ers aan demonstraties zoals vandaag. Weet niet of het toeval is dat het nu naar buiten wordt gebracht.

Shitzooi, heb net deze week na jaren overwegen wajong aangevraagd, omdat het “makkelijker” gaat zijn :smiling_face_with_tear: :clown_face:

4 likes

Ik bedoelde meer dat dus verder niemand op de hoogte ervan was

Edit: maar misschien handiger om eerst meer details te horen voordat ik hier reageer haha :sweat_smile:

1 like

Ik heb veel cliĂ«nten met “nieuwe” Wajong en die werken er soms bij, dat is ook een groot gezeik net als werken naast een bijstandsuitkering :disappointed:

1 like

Die oude mastodonten uit het partijbestuur vinden dat zij de dienst uitmaken en dulden sowieso geen in- of tegenspraak.

3 likes

Wat zonde. Ik dacht dat dat een beetje achter de rug was. Maar misschien dat deze actie dan een boomerang effect heeft. Alsnog schadelijk voor de partij. Ben benieuwd of de opnames van collegetour nu doorgaan. Die zouden woensdag met haar zijn.

2 likes

Nee helaas, het is ook nog steeds hetzelfde handje mensen dat al 20 jaar met ijzeren hand regeert.

3 likes

Er is nu een verklaring van Christine Theunissen

8 likes

En dit is de brief die Esther heeft geschreven aan het bestuur. En het bestuur heeft haar dus de oorlog verklaard. Zo verdrietig voor de partij dit, en onnodig. Esther is zo goed voor de PvdD.

(zie ook zijn tweede tweet met de rest van de brief.)

9 likes

Zo heb ‘m net gelezen. Goed voor (van) Ouwehand dat die naar buitenkomt. Klinkt als ongelofelijk lelijke machtsspelletjes door mensen die hun prioriteiten niet op orde hebben. Doodzonde.

11 likes

Speelde dit eerder dan al eens?

2 likes

Hoeft niet hoor @Alchemy mocht je er geen zin in hebben! Ik heb een werkbegeleider die het samen met me aanvraagt en ervoor gaat zorgen dat alles op rolletjes gaat lopen.

1 like

Ja in 2019:

https://www.ad.nl/politiek/deel-leden-partij-voor-de-dieren-wil-bestuur-terugfluiten~a7d20309/

4 likes

Tnx!
Zat zelf ook te googlen hoe dat ook alweer zat met ex lid Femke Merel van Kooten die eerder ook aangaf dat het niet altijd democratisch verliep:

https://www.ad.nl/politiek/cultuur-binnen-partij-voor-de-dieren-verziekt~abdc5bf8/

En de vice voorzitter vd jongeren partij:

En kwam toen in een deep dive PvdD terecht dat de ex-man van Marianne Thieme en oud-oprichter PvD Niko Koffeman (man Antoinette Hertsenberg) samen eigenaars zijn van de Vegetarische Slager. En ook allemaal 7e Dag adventisten zijn (vlg mij wist ik dit al wel maar blijft een aparte link voor een partij die zich met emancipatie bezig houdt)

3 likes

Die deep dive herken ik. De Zevendedagsadventisten in de top van PvdD is voor mij de reden geweest om niet voor ze te stemmen. Wel lokaal, en ook in de Europese verkiezingen. Dus toen Marianne Thieme vertrok, heb ik voor het eerst op ze gestemd.
Ik kan er geen bewijs voor vinden, maar ik vrees het de kliek van Thieme is die in dit conflict een rol speelt. Meer democratisering en professionalisering betekent minder macht voor de oude garde.

Overigens ik vind ze ook niet erg sterk in de emancipatie bewegingen. Maar jammer is het wel, het is een partij die een belangrijke rol in ons parlement speelt. Net als BIJ1.

8 likes

Ik ging het bestuur vanmiddag even opzoeken maar ik kon deze connectie niet echt vinden en een aantal zijn pas na 2020 aangesteld :thinking:

Van Marianne Thieme wist ik het natuurlijk wel, maar zij is nu al een tijdje uit beeld.

1 like

In haar brief maakt Esther die verwijzing wel 2x dacht ik (“onafhankelijke positie innemen tov de oprichters” “oude bestuurscultuur”) die suggestie wordt wel gedaan in mijn ogen

3 likes

De secretaris is een van de oprichters en was niet gekozen door het congres in 2019, maar Wolfswinkel, die vervolgens werd geroyeerd. In de brief van Ouwehand heeft ze aan vals beschuldigd te worden door een vrouwelijk bestuurslid. 1+1=2?

Hier een diepgaander artikel: Nu volwassen? – De Groene Amsterdammer

3 likes

Blijkbaar had ik maar toegang tot deel 1 van de brief, zie nu dat het ook over de oprichters gaat

3 likes