Thanks ga ik zo lezen! Je merkt wel in de berichtgeving ook dat zonder te veel voorkennis deze situatie lastig te begrijpen is voor een leek
Qua inhoud lees je niet veel details maar ik vind dat voorbeeld over de fractievoorzitters ânaar de oppositie begeleidenâ wel tekenend. Al weet ik niet of ik het goed begrijp. Ik denk dat Esther hiermee doelt op dat de bestuurstop (en Marianne voorheen) aangeeft dat PvdD geen deel moet uitmaken van lokale besturen, geen compromissen sluiten kortom: geen deel zijn vh gevestigde politieke etablissement.
En dat Esther dat niet houdbaar vindt op de lange termijn? Dat is wel echt een breuk met de (oude) koers, dus snap dan wel dat ze hier nu heel hard op botsen, al is dit stukje speculatie (niet dat het bestuur hierover gelijk heeft, verre van)
Mensen op de kandidatenlijst moesten verklaringen tekenen dat ze niet zonder goedkeuring van het bestuur mochten onderhandelen over coalities. Dit nadat er in bepaalde gemeentes gekozen is voor meebesturen tegen de zin in van het bestuur. Sowieso niet democratisch omdat dat niet de rol is van een bestuur. Je wordt gekozen zonder last of ruggespraak.
Eindelijk! Wel jammer dat hij zijn eigen gedrag niet afkeurt en zichzelf nog steeds als slachtoffer neerzet. En dit aankondigen bij Piers Morgan laat toch wel zien wat voor een persoon je bent.
LOL. De nieuwe woordvoerder van Pieter Omtzigt is na 3 uur alweer ontslagen.
Vanwege (ophef over) naar boven gekomen tweets, oa deze.
Er zijn er meer, en nog vrij recent ook.
Ben nu wel benieuwd checkt Pieter dat niet of hoe werkt dat? Deze Onno lijkt me ook veel linkser dan Pieter, was sowieso een interessante keuze.
Of ze hadden geen ophef verwacht?
Kan hoor maar dat vind ik wel heeeel naĂŻef in 2023
Dus dan noem je jezelf strategisch communicatieadviseur en dan denk je niet even aan je eigen digitale voetafdruk. Maakt onderstaande tekst van zân LinkedIn ook alleen maar grappiger.
Hands on presenter, publicist and communications advisor, inspiring people to produce high quality media output and helping entrepreneurial people position themselves as leaders in their business.
Hij zou maar woordvoerder voor een paar weken zijn (kort contract) dus daarom hadden ze niet heel uitgebreid gecheckt. Niet heel verstandig want dit was heel snel te vinden maar ze zijn vast heel druk daar.
Hoe je zelf niet kan bedenken dat dit geen goed idee is in deze functie is mij echt een raadsel. Wel direct duidelijk dat deze man dus totaal ongeschikt is.
Voor wie wil, een soort stemwijzer op basis van wat de partijen daadwerkelijk hebben gestemd bij moties
Precies, die stemverklaringen zijn heel belangrijk. Volgens mij ging hier ook de discussie over Omtzigt die gek had gestemd maar die kijkt bijv ook naar de haalbaarheid van uitvoering.
Wil je me dood hebben?
Krijg net een mail van pvdd dat Esther weer op de kandidatenlijst komt en het bestuur ontslag gaat indienen:
de inhoud
Zoals jullie ongetwijfeld hebben meegekregen heeft het partijbestuur op zaterdag 9 september jl. besloten om Esther Ouwehand niet voor te dragen als lijsttrekker voor de komende Tweede Kamerverkiezingen. Daarbij is het bestuur afgeweken van het eerder aangekondigde voornemen om dat wel te doen.
De aanleiding voor het alsnog niet doen van de voordracht is gelegen in meerdere factoren, waarbij de recente meldingen omtrent integriteitsschending (schendingen van onze Gedragscode) de uiteindelijke doorslag gaven. Gelet daarop hebben wij besloten dat het met onze kennis niet integer zou zijn om Esther als lijsttrekker voor te dragen aan het Congres.
Het afzien van de voordracht komt niet voort uit een interne richtingenstrijd binnen de partij, maar heeft uitsluitend betrekking op het feit dat wij Esther niet geschikt achten om het lijsttrekkerschap de komende vier jaar te vervullen, met de verantwoordelijkheden die daarbij komen.
Ons standpunt daarin is de afgelopen dagen niet veranderd.
Ons bericht van 9 september heeft tot stevige commotie geleid binnen de partij. Uitsluitend vanwege die ophef heeft het partijbestuur vanochtend besloten om Esther weer tot de kandidaatstellingsprocedure toe te laten en haar alsnog voor te dragen als kandidaat-lijsttrekker. De kandidatenlijst zoals het partijbestuur die voordraagt wordt op donderdag 14 september a.s. gepubliceerd.
Alle leden van het partijbestuur dienen per donderdag a.s. om 17 uur hun ontslag in, dat dan ook direct ingaat. Omdat hiermee tussentijdse vacatures ontstaan draagt het partijbestuur zorg voor het samenstellen van een interim-bestuur. Het partijbestuur heeft zich bereid verklaard om deze interim-bestuurders zoveel mogelijk in te werken en taken over te dragen.
Wij wensen de partij veel succes.
Ruud van der Velden, Elze Boshart, Gerard Kuipers, Bart Killestijn, Marnix van der Werf, Merel Hendriks, Hanke Hoogerwerf
hahahah er werkt zelfs iemand uit het bestuur bij de politie
Ik vind dit echt heel raar
PvdD is ook best pro politie toch?
Ik ben echt benieuwd of we nog iets gaan horen van welke schendingen van de gedragscode er gepleegd zouden zijn.
Esther ondertussen
Maar dit hele incident is zo jammer, gaat echt wel invloed hebben op het aantal stemmen.
Haha de passief-agressiviteit druipt ervanaf. âWij vinden haar niet geschikt en willen niet zeggen waarom. Maar nu is iedereen boos op ons dus jullie mogen haar hebben en wij gaan er vandoor. Doei hè, succes ermee.â
Ja he, deze zin ook
Uitsluitend vanwege die ophef!!!