Nieuws, actualiteit en politiek #4

Maar als ze echt maar één frituur is gaan daar toch ook de nuggets en kaassoufle in. Dus dat zou niet nu ineens een issue moeten zijn

Misschien bedoelen ze dat ze de meatless en de vleeskroket niet op het oog uit elkaar kunnen houden, dus dat er dan fouten gemaakt gaan worden

3 likes

Er is één frituur met een aantal verschillende pannen: kip/kipnuggets/vis/kroket/vega. Meestal zijn er een aantal pannen voor de kip en de kipnuggets en eentje voor de vis, de kroket en de vegetarische opties. Er kunnen meestal twee frituurpannen in één pan, hoeveel burgers er in één zo’n frituurpan passen wisselt per burger.
Er zijn vooral verschillende pannen omdat alles bij de McDonald’s automatisch gaat. Verschillende burgers hebben verschillende baktijden, en zoals het nu is, hoeft de persoon die staat te bakken alleen op het knopje te drukken en wordt de burger automatisch de juiste tijd gebakken. Daarnaast moet de vegaburger idd apart gebakken worden van de vleesburgers om vegetarisch genoemd te mogen worden (de mcplant is niet officieel vegetarisch, want wordt op dezelfde plaat gebakken als de rundvleesburgers) en is het aantal pannen per soort vlees helemaal berekend om zo snel en efficiënt mogelijk te werken.

Als ze de vega kroket aan willen bieden, betekent dat dus dat er een andere pan voor opgeofferd moet worden, en dat kan in het systeem van de Mac eigenlijk niet zonder dat er iets anders uit gaat. Ik vind het ook stom, ben ook vegetariër, maar dat is wel de realiteit van hoe zo’n restaurant is ingericht.

17 likes

Maar ik zou het dan logischer vinden te zeggen dat je niet kan garanderen dat het apart/in een vleesloze pan wordt afgebakken, maar het wel aan te bieden.

verder niet relevant meer gezien hierboven haha

1 like

NEEEE!!!
Straks maar ff nog een McKroket halen om af te kicken

ik vind het irritanter dat ze de burgers constant veranderen en de ene keer de CBO wel beschilbaar is en de andere keer niet.

3 likes

Zo triest van mac

1 like

Echt bizar, zoveel helikopters en politie ook. Vrienden van me werkt daar en er mag ook niemand in en uit.

Zij hoorde dat de dader was gevlucht, maar misschien kammen ze voor de zekerheid de omgeving uit?

1 like

Het is wel echt weer raak hier zeg afgelopen dagen

Echt een bizarre situatie. Ik zie non stop arrestatieteams, ambulances en vooral heel veel brandweer die kant op gaan nu. Meerdere politiehelikopters ook inderdaad. Getver, hoop dat ze hem snel hebben en dat de slachtoffers oké zijn.

1 like

Er is inmiddels een verdachte opgepakt volgens RTV Rijnmond

2 likes

Ja mwehhh zo naar. Ik ben onderweg naar huis en vind het wel een beetje spannend, woon om de hoek dus hoop niet dat die man ergens in de wijk rond loopt.

1 like

Nu net ook weer een schietpartij gemeld aan de Van Eversdijckstraat (Charlois/Zuid)

Al die sirenes :exploding_head:

4 likes

Soms haaat ik het echt om in charlois te wonen. Van de week ook al een schietpartij

In Noord (Oude Noorden/Crooswijk) is het niet veel beter. De afgelopen tijd zijn er in een straat achter mij twee explosieven afgegaan. En in straten iets verderop nog veel meer. Ik weet dat dat in Charlois ook gebeurt, naast schietpartijen, maar ik bedoel hiermee te zeggen dat het in heel Rotterdam wel “oorlog” lijkt de laatste tijd.

6 likes

Ja klopt is ook zo inderdaad, echt te veel aan de hand in de stad

2 likes

Ja goeie, ik moest er ook aan denken. Ik denk dat je aan een outfit wel ziet of het gevechtskleding is. Intuïtief, aangezien de combinatie gevechtskleding + zwarte haren + motorfiets + koptelefoon (zoiets begreep ik ergens) wel heel specifiek is als je het bij elkaar optelt. Ik moest denken aan camouflage of cargo pants, grote schoenen en zo.

1 like

Moet bij gevechtskleding direct aan zoiets denken:

16 likes

De paniek die je hoort en ziet in die video is niet mals. Wat een manier om mensen naar buiten te krijgen. Slachtofferhulp zal het wel druk krijgen.

5 likes

Jezus ik krijg hier echt kippenvel van ondanks dat ik daar niet ben. Wat ongelofelijk naar.

6 likes