Nieuws, actualiteit en politiek #4

Jaa dit idd. Het zijn burgers die er niks mee te maken hebben die gruwelijke dingen aan worden gedaan.

4 likes

Inderdaad.

24 likes

Het blijft nodig om free Palestina te zeggen omdat je weer ziet hoeveel invloed Westerse media weer heeft op dit probleem. Voordat dit gebeurde werden er ook heel veel onschuldige burgers in Palestina vermoord, in gevangenissen gezet, vrouwen verkracht etc. Dit komt niet in de Westerse media waardoor nu mensen dat dit eenrichtingsgeweld geweld. Dat is het niet, ik vind het altijd verschrikkelijk als onschuldige burgers, vrouwen. baby’s en ouderen worden vermoord en verkracht, maar weet dat dit ook met onschuldige Palestijnen gebeurt. Het niet erkennen daarvan is een deel van dit langlopend probleem.

24 likes

Dat blijft altijd nodig. Denk je nu niet aan alle palestijnse babies en kinderen die vermoord worden dan? Ɖlke dag?

Tering zeg.

12 likes

Dit zegt iedereen steeds maar niemand leest kranten denk ik? Er wordt echt wel tering veel geschreven over Israƫls misdaden en misstanden.

24 likes

Ja ik snap dit ook niet zo hoor. Allemaal terug te vinden met de zoekbalkjes van die Westerse media. Lekker elkaar nalullen allemaal.

11 likes

Omdat het een terroristische aanslag op burgerdoelen is?

Wat verwacht je anders?

9 likes

Maar nu bevestig je toch precies de scheefheid van Nederland en de Nederlandse media, hebben ze een Palestijnse vlag gehesen toen Israel burgerdoelen aanviel? Nee dan is zelfverdediging.

7 likes

Dat is dus echt niet zo, Westerse media is pro-Israel. Er wordt heel weinig geschreven over onschuldige Palestijnen waarvan hun grond wordt afgepakt, uit hun huizen worden gezet, gevangen genomen of vermoord. Is het bij de meeste Nederlanders bekend dat Palestijnen het afgelopen jaar maar een paar uur per dag elektriciteit krijgen? Dat ze zich niet vrij kunnen bewegen en niet zeker zijn of ze kunnen blijven wonen in hun eigen huizen?

11 likes

Denk wel dat free Palestine en deze Hamas en zn geweld door elkaar worden gehaald. Free Palestine hoop ik dat je bedoelt: ze moeten een eigen democratische soevereine rechtsstaat kunnen worden. Hamas zijn terroristen, ook voor de mensen in Gaza zelf! Denk je dat die blij zijn nu ze waarschijnlijk heel veel Israƫlische aanvallen krijgen?

Daarnaast Hamas heeft als doel de Israƫlische Staat te vernietigen en ziet Israƫlische burgers als kolonisten die doelwit mogen zijn. Het is echt appels met peren vergelijken en free Palestine past op dit moment niet nu er beelden rondgaan van dode Israƫlische jongeren die onteerd en verminkt als trofeeƫn door de straten gaan.

Nog maar niet te spreken van de randdebielen die overal op de wereld ā€œvierenā€ dat dit gebeurt

36 likes

Precies. Ik zeg free palestina. Ik bedoel hier niet mee; go Hamas.

En ik vind dat ten alle tijde passend want naast beelden van geweld jegens Israƫliers is er al decennia lang elke dag geweld jegens Palestijnen waar ook genoeg beeldmateriaal van is.

5 likes

Helemaal mee eens dit, ik ben tegen Hamas. Ik ben tegen alle vormen van geweld, tegen de mensen die wat er nu gebeurt aan het vieren zijn. Ik heb vandaag zo een slechte dag nadat ik beelden had gezien van de Israelis die zijn vermoord.

1 like

Staat allemaal gewoon in mainstream nieuws hoor.

17 likes

Waar heb jij het in godsnaam over? Ik zit hier live op de BBC naar een interview te kijken waarin de journalist aan de VN-ambassadeur Israƫl vraagt of lukraak burgerdoelen in Gaza bestoken met raketten niet een disproportionele respons is? Hoezo niet kritisch op Israƫl?

7 likes

Als je nu begint over ā€˜Free Palestina’ begrijp je er gewoon niks van. Dit gaat niet over Palestina of de Palestijnen, dit is Hamas die onschuldige Israelische burgers afslacht, en daarmee ook het doodvonnis tekent van weer heel veel onschuldige Palestijnen. Wat hier aan het gebeuren is, is een strijd tussen twee agressors (Hamas en het Israelische regime) waarvan je allebei kan verwachten dat ze hun voeten vegen aan het belang en de veiligheid van burgers.

Ja, Palestijnen worden al decennia lang onderdrukt en onderworpen aan allerlei misdaden, dat is afschuwelijk, maar dat doet geen afbreuk aan de ernst van wat er nu ook gebeurt met Israelische burgers

14 likes

En @Maurice begrijp dan: er is een tijd en een plaats.

2 likes

Het hele ā€œhet is ingewikkeldā€ narratief is al problematisch en laf voor veel mensen die het helemaal niet zo ingewikkeld vinden met IsraĆ«l als bezetter. De situatie neerzetten als waar twee partijen vechten hebben twee partijen schuld doet geen recht aan de werkelijkheid voor veel mensen die pro Palestina zijn. We accepteren met allen dat IsraĆ«l dagelijks mensenrechten schendt en eerlijk gezegd snap ik wel waarom mensen blij kunnen zijn met wat er nu gebeurt. Als ik mij hele leven in ellende zou leven, zonder effectieve mensenrechten en geen uitzicht had op verbetering, zou ik het waarschijnlijk ook zo zien.

3 likes

Nou ik vond bijvoorbeeld het achtuurjournaal van de NOS vandaag echt wel aan achtergrond missen en totaal niet kritisch op de reactie van Israƫl.

Wil niet zeggen dat die kritische houding helemaal nergens te vinden is natuurlijk maar hoe ik dat beleef is dat totaal niet de default van de Nederlandse media.

9 likes

Dat zeggen @Nysmn en ik toch niet?

1 like

Ja maar waarom in godsnaam denk je nu dat het relevant/passend is om te zeggen ā€˜Free Palestina’. Read the fucking room

ā€œErg wat er gebeurt hoor, maar ja wil toch even zeggen Free Palestina want ja dat vind ik nou eenmaalā€

???

7 likes