Meerdere doden
Oh bah, dit is zo naar.
Ik ging het huis uit toen het net op tv kwam, weinig info dus stond er niet teveel bij stil. Onderweg kreeg ik info vanuit zuslief die toevallig in de buurt was, meid is zich rot geschrokken. Daarmee begon ik me ook te realiseren over de omvang…
Nu ook al die beelden… meerdere slachtoffers… geen woorden voor.
Het is in het onderwijs centrum/de bibliotheek gebeurd. Echt wat een ravage zeg.
Maar ze hebben vanwege de brand ook het hele ziekenhuis ontruimt toch? Dat is toch een mega operatie
“In het gebouw is brand ontstaan, zo is te zien op beelden op sociale media. Volgens het AD wordt daarom nu het hele ziekenhuis ontruimd. De veiligheidsregio zegt tegen NU.nl niets te weten over de brand.”
(Nu.nl)
Ja klopt! Het zou je maar als ziekenhuis overkomen. Al die kwetsbare patiënten op straat.
Nee, is niet geheel ontruimd.
Twee doden zijn nu bevestigd, de vrouw in de woning en de man die als docent verbonden is aan Erasmus. Dochter van de vrouw is zwaargewond. Wat een drama voor de nabestaanden zeg.
Ugh psychopaat die eerst dieren mishandelde.
En nog een student ook
Wel echt tering oud voor een student
De kans is er dus dat dit wezen een geneeskunde student is gezien locatie? Geen idee verder over de uni dus vandaar de vraag.
Als dat zo is lekker dan, ga je een studie aan om je leven te wijden aan het genezen van mensen doe je dit?
Ja, dat zou kunnen maar er is inhoudelijk niks gezegd over zijn studie. Aan het einde van de persco is er ook niet naar gevraagd, welke studie hij doet. De politiechef kon ook niet bevestigen dat het mannelijke slachtoffer de docent van de verdachte was.
Er wordt daar ook voor andere opleidingen les gegeven en wat @Twijfelaar zegt inderdaad over die docent.
Gadverdamme wat een fucking narigheid zeg. Je zal ook maar in het ziekenhuis liggen daar op het moment zeg…
Of ooggetuigen hiervan zijn
oh ja zei dit niet met de intentie dat het alleen dan erg is hoor, er hebben heel veel mensen een vreselijke dag gehad vandaag denk ik. Maar dat was iets wat bij mij net even binnenkwam en ik eerder nog niet echt bedacht had, dat er waarschijnlijk patienten zijn geweest die dit wel konden horen en msischien wel via telefoon deels konden volgen maar zelf niet zomaar weg konden, holy fuck zeg
Ja dank! Was een eerste gedachte wist niet of er idd andere lessen gegeven werden.
Uiteraard maakt het geen f… meer uit. Meisje van 14 krijgt haar moeder niet terug. De nabestaanden van de docent ook niet hun vader/vriend/docent/partner.
En ik snap dat het belangrijk is om te melden en het is ook wel goed, maar kan toch niet helpen om geïrriteerd te raken als er in zulke situaties gezegd wordt dat de dader meewerkt. Oh joh echt? Wat fijn dankjewel voor het meewerken man.
En of ze meewerken want anders…
Ik werk daar en zat er middenin. Ben net thuis. Alleen paar afdelingen zijn iets ontruimd absoluut niet het hele ziekenhuis. De afdelingen zijn per keer volledig gefouilleerd door een speciaal arrestatieteam en dat was al een enorme schok voor iedereen. Het is eigenlijk onbeschrijfelijk wat wij daar net hebben meegemaakt. En wat een enorm verdriet.
Succes met de komende dagen, weken… Je staat vast stijf van de adrenaline, of niet? Vorig jaar heb ik iets vergelijkbaars meegemaakt en achteraf had ik gebruik moeten maken van slachtofferhulp toen het me werd aangeboden. Op de dag zelf had ik het helemaal niet door door de adrenaline en gedachten aan anderen “die slachtofferhulp vast veel harder nodig hadden”. Als je de behoefte hierna voelt, zou ik zeker contact opnemen zodat je wat er vandaag is gebeurd een plek kunt geven.
Thanks! Ja besef komt nu pas eigenlijk wat er is gebeurd. Op dat moment krijg je alleen te horen er zijn meerdere schutters. Hij zit in gebouw X of nee in Y. En dan brand hier en daar. Ik heb nu pas het nieuws bekeken wat de omvang is geweest van het afstand waar de schutter allemaal is geweest.