Nou thank god dat de meeste Moslims ook wel wat genuanceerder in dat conflict staan zeg. Als ik de mening van Nysm voorleg aan mijn Islamitische schoonfamilie zullen ze dat afkeuren. Natuurlijk zijn ze tegen de onderdrukking van de Palestijnen, maar het geweld dat Hamas nu toepast “begrijpen” is echt niet iets wat geldt voor alle moslims
Sorry ik heb dat ook iets te lomp verwoord. Bedankt dat jullie me er op wijzen en me ook nieuwe inzichten geven.
Dit ben ik wel met jou eens, het leven biedt nagenoeg geen perspectief als je als Palestijn in Gaza woont. Dan barst de bom in dit geval letterlijk een keer. Maar zoals velen hier jou duidelijk proberen te maken:
- De uitzichtloosheid van het leven in Gaza krijgt ook veel kritiek in Israël zelf. Maar Hamas is niet de oplossing.
- Zet je voelsprieten aan: mensen hun huizen ingaan en doodschieten, festivalgangers vermoorden etc: dat is niet het Israëlische leger en wees dan niet verbaasd als elk westers land aangeeft dat Israël het volste recht heeft zich te verdedigen. En keur dat zelf ook af door even te kappen met free Palestine thank you
Nee niet van de burgers obviously
Maar de staat kon dit wel verwachten ooit toch?
Niet?
En gebedshuizen ook niet? En op straat ook niet?
Ze hadden het beter moeten verwachten, ze werden totaal overvallen. Uit de beelden blijkt dat de barakken bij de grens overlopen werden, veel soldaten lagen nog in bed of waren half aangekleed. Totaal overvallen, ook omdat het voorafgaand aan een feestdag was (net als de Yom Kippur oorlog dus).
Maar ‘we’ weten ook nog niet wat we allemaal zien, bepaalde drones zouden uit Iran kunnen komen, Hezbollah is natuurlijk gelieerd aan Iran. Maar ook Rusland heeft er banden mee, dus het is ook nog helemaal niet duidelijk hoe georganiseerd het is. Maar het is op onverwachte schaal en met onverwachte organisatie.
Ga eens naar palestina.
Wat een volslagen kut argument.
Mijn fucking hemel.
Ja dit illustreert trouwens ook wat veel fout gaat op bijvoorbeeld Twitter. Dat mensen dan zeggen “zij was soldaat” (aka verdiende het?) terwijl er een dienstplicht is en het dus idd in de meeste gevallen een “meisje/jongen die als 18-23 jarige als soldaat diende” was ipv een beroepsmilitair.
Maar hoe werkt dit in jouw hoofd dan? Moeten wij daarheen, registreren hoe veel misdaden daar worden begaan en dan zeggen “nou oké Israël heeft 67 burgers gedood dus nu mag Hamas met vrijbrief 67 burgers op gruwelijke wijze doden, dan staan ze gelijk”
Het begrijpen dat er een voedingsbodem voor dit soort vergeldingsterrorisme is, is iets anders dan willen invullen dat dit terrorisme rechtvaardig is.
Ik las even terug of ik het goed had geschreven maar dat was idd wat ik bedoelde en ook waarom ik meisje schreef omdat ze dienstplicht uitdiende (zeg je dat zo?) en dus ook gewoon 18 is ofzo.
Ik las een paar maanden geleden over een Nederlandse jongen die nu vrijwillig in Israël dienstplicht dient. Ik vraag me af hoe het met hem gaat (en natuurlijk met de andere jongens en meiden die nu niet 3x per nacht een hek moeten bekijken maar daadwerkelijk een oorlogssituatie in moeten)
Ik snap je niet helemaal maar denk ook dat we verzand zijn in een vruchteloze discussie. Ik hoop dat je in ieder geval gevoelsmatig wel mededogen kan opbrengen met zowel Palestijnse (dat gaat jou lukken) als Israëlische burgerslachtoffers. Daarvoor hoef je niet naar Palestina af te reizen.
Jeetje ik was hem vergeten.
Beelden uit Gaza, wat een nachtmerrie. Vind het echt niet kunnen dat de vlag van Israel op het binnenhof gehesen zal worden
LET OP DIT IS FAKE NEWS.
-aangepast door moderator-
Staat eronder dat het filmpje niet klopt?
Nah nu ben je aan het trollen toch?
Paul Golding is trouwens de Thierry Baudet van het VK
Oh sorry wist niet dat het nep was, sorry sorry
Vreselijk, nu al meer dan 2400 doden en ik neem aan dat internationale hulp daar amper zal geraken nu Taliban aan de macht is?
Sinds enkele weken worden Afghaanse vluchtelingen in buurlanden Pakistan en Iran ook verschrikkelijk behandeld en verjaagd zodat naar daar vluchten ook geen optie is