Dat bedoel ik ook niet. Ik weet wat bemoeizorg is. Maar ook bemoeizorg heeft vaak niet direct een goed contact /band met een zorgmijder. Regelmatig worden ze niet eens binnen gelaten. Dat stukje van gedwongen opname was even los ervan, maar snap de verwarring. Bedoelde meer te zeggen dat zorgverleners vaak ook tegen de wet aan lopen.
Ja prima, maar dat is online en dat gedachtegoed zou ik ook niet gaan uitpluizen alsof dit iemand is die dat in volle helderheid heeft neergepend. Daar kan je alle adviezen naast je neerleggen. Er is echter ook een wereld, waarbij iemand zonder zelfinzicht die zo’n opleiding door blijft gaan ondanks ontmoeding, die zijn huisdieren in vol zicht mishandeld van wie het OM weet dat het echt niet goed gaat niet echt meer een keuze heeft. Tegelijkertijd zie je dat die juist de zorg voor “verwarde personen” of wie dat dan ook mogen zijn aan alle kanten stokt en dat is echt heel zorgelijk.
Edit: Wil hiermee overigens niet oordelen naar zijn zorgnetwerk. Want dat is lekker makkelijk zo langs de lijn. Vind het vooral zo heftig omdat je zelf ook altijd wel iemand/een situatie kent waarvan je denkt: dat gaat niet helemaal goed. Waarbij je wel ingrijpt of juist je mond houdt uit conflictvermijding. Of waarbij het niet lukt om de juiste zorg te regelen. Weet ook niet precies wat ik ermee wil zeggen, maar kan er echt over piekeren als je dan achteraf aan alles ziet dat iemand op een totaal destructief pad zat.
Ja, dat weet ik ook dat het lastig is! Dat outreachende hulpverleners vaak voor een dichte deur komen te staan, keer na keer na keer. Maar dit is wel een casus waar zij dan in principe ingezet hadden moeten worden (succesvol of niet, het had iig geprobeerd moeten worden) als hij zo’n zorgmijder is. Dus daar ben ik wel benieuwd naar.
Mogelijk niet nee, zo las ik het inderdaad wel dus goed dat je het zegt. Wie weet in wat voor toestand hij in die dagen was.
Ik denk heel eerlijk gezegd dat alle mensen die het daar over ‘normies’, ‘incels’, ‘females’, andere complotten, afwijzing en tegenwerking hebben baat zouden hebben bij wat ondersteuning in het dagelijks leven. Dat alleen zegt al wat over de moeite die iemand heeft om aansluiting te vinden en het gedrag van anderen te begrijpen en verwerken en de overtuigingen die iemand onderweg heeft opgepikt
Er gaan allerlei filmpjes rond van de special forces/DSI die opgeroepen zijn gister, en dan krijgen ze commentaar op hun skinny jeans… Echt, excuse me? Waar maak je je druk om.
Ik las alleen dat t OM spreekt van psychotisch gedrag, dus daar maak ik niet uit op dat het ook echt een vastgestelde psychose was. Misschien staat het ergens anders wel hoor, maar ik ga er dan niet direct van uit dat dit kloppend is (gezien het om niet diagnoses kan stellen, maar misschien quoten ze een zorgverlener, dan heb ik niks gezegd)
Zucht, er is altijd wel wat te zeuren…
Ik ben op een gegeven moment gestopt op twitter te kijken gisteren. Deed het vooral om te zien wat buitenlandse media deed. Maar precies om dit gedrag dat er opmerkingen gemaakt worden over de meest onbelangrijke zaken ben ik er mee gekapt.
Echt vermoeiend…
Ja ik ook hoor! Had zeker gemoeten. Ben ook benieuwd. Ik vraag mij ook af: als politie verschillende signalen / aangiftes krijgt over een persoon kunnen zij dan ook diegene aanmelden bij een hulpinstantie of gebeurt dat dan niet?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook over na dacht, maar dan niet op een manier van ughh skinny jeans. Maar vroeg me vooral af eigenlijk waarom ze van boven zo in uniform zijn/bescherming dragen en hun broek/schoenen gewoon lijkt te zijn wat ze die dag toevallig al aan hadden? Of het dat idd is, snel naar werk en minimale handelingen rondom het omkleden.
Ze worden opgeroepen, dus hebben gewoon hun eigen kleding aan inderdaad.
Volgens mij is de regel vitale lichaamsdelen beschermen. Ik heb een tijdje interesse getoond in DSI, omdat ik ze er gewoon mega goed vindt uitzien. Ze stralen echt uit wat ze doen en ik wilde er meer over weten.
De kleding is denk ik: spijkerbroeken zijn best sterk, sneakers fijn en makkelijk, combinatie is dan beweeglijkheid. Denk dat dit hun dresscode is zodat ze snel kunnen handelen bij oproep. Als ik de filmpjes online bekijk komen ze vaak op deze manier aan behalve dan de uitrusting die ze snel aan/omdoen.
Misschien dat skinny’s zelfs aerodynamisch iets heeft, want geen loshangend stof wat de wind tegenhoud. Of ik denk te ver.
Ik heb ook wel eens gelezen dat hoe strakker die skinny’s bij de DSI zijn, hoe minder kans dat ze ergens aan blijven haken. Geen idee of het waar is, maar vond het wel logisch klinken.
Ja dat klinkt zeker logisch. Als ik me bedenk dat je best snel moet zijn, klimmen, springen, hurken, kruipen, skinny’s all the way! Bij het rennen voel je ook het overtollige stof van normale jeans heen en weer schuren (super annoying overigens) of idd als je gaat klimmen over hekken wil je niet ergens blijven haken.
Totaal verantwoord.
Het is nu toch wel duidelijk dat je deze man niet als je arts wil? Terwijl dat wel mogelijk zou zijn geweest als hij zijn diploma had behaald.
Ik denk dat het dan alsnog niet mogelijk was. Niet binnen NL, want hij had al een strafblad. Je kunt dan geen verklaring omtrent goed gedrag krijgen (dacht ik).
Ik ben heel benieuwd hoe de situatie van de dader was, of er hulpverlening in beeld was of dat hij overal een beetje tussendoor glipte. Dat zal de komende periode wel bekend gaan worden. Heftig idee toch dat er eens in de zoveel tijd weer een verward persoon opduikt die overal dan net toch een beetje tussendoor glipt en dit soort vreselijke dingen doet (o.a. de tramschutter in Utrecht)
Maar een VOG wordt toch voor aanvang opgevraagd? Stel dit is aangevraagd voor de tijd dat deze persoon in aanraking is gekomen met justitie, dan is er niets aan de hand toch?
Of wordt binnen geneeskunde een VOG bij start van elk studiejaar, stage of iets dergelijks opgevraagd?
Ik neem aan dat je voor een nieuwe stage bij een ander ziekenhuis gewoon weer een nieuw VOG moet aanvragen.
Stond er ook niet in dat het een wettelijke verantwoordelijkheid is die ze hebben?