Nieuws, actualiteit en politiek #4

Ik vind het zo eng wat er nu in Israel en Palestina gebeurt. Ik ben bang dat er veel veel burgerdoden gaan vallen aan beide kanten

2 likes

Pff ja ik vrees er ook voor :disappointed_relieved: verschrikkelijk voor beide kanten, uiteraard met name de onschuldige burgers.
Ongeverifieerd maar ik las op Instagram bij iemand die al lang volg en in Tel Aviv woont dat de Hamas ook is binnen gevallen bij een of ander muziek festival en dat daar ook veel doden bij zijn gevallen naar alle waarschijnlijkheid; kennelijk heel veel oproepen van vermiste mensen op social media die daar waren. Nogmaals niet geverifieerd maar als je dit soort dingen lees draait je maag toch echt om :worried:

De neef van mijn vriend zit overigens momenteel in Jeruzalem en ik vraag me ook echt af hoe dat verder gaat lopen. Volgens mij zijn ze nog vrij blasĆ© onder maar ik zou doodsbang zijn…

1 like

Het dodelijke vrouwelijke slachtoffer in de jeep is geĆÆdentificeerd als een Duitse vrouw die dat festival bijwoonde. Verschrikkelijk.

4 likes

Mijn moeder is eergisteren teruggekomen uit Israƫl/Palestina. Door het hele land getrokken. Ben blij dat ze nu hier is.

Zo heftig weer wat er allemaal gebeurt. Echt free palestina maar alle onschuldige burgers die aan beide kanten doodgaan is hartverscheurend.

14 likes

Wat fijn dat ze terug is. Ik ben ook helemaal free palestina maar ik werd vandaag echt zo treurig van de beelden van de festivalgangers die ontvoerd werden. En een jonge vrouw van 30 die vermoord is en haar lichaam werd rondgereden om te laten zien dat ze vermoord is. Ongelofelijk ook dat het zo georganiseerd en onverwacht was, ik zie gewoon niet hoe dit ooit goed gaat komen.

Heb het idee dat Hamas wilt dat de andere arabische landen kleur bekennen over wie ze nou steunen. Israel gaat sowieso Palestijnse burgers aanvallen en dan moeten landen wel reageren. Dit wordt echt een bloedbad ben ik bang.

1 like

Ze was 22, geboren in 2001.

3 likes

Shani Louk is 30, daar doelt ze op.

Nee die was dus 22, haar moeder heeft haar paspoort getoond.

4 likes

Oh dan staat het nog verkeerd in de media.

Ik vind de beelden van haar en de andere slachtoffers zo vreselijk choquerend. Ik hoop dat ze nog leeft.

Ze heeft een kogelwond door haar achterhoofd, haar benen zijn beide gebroken. Dus nee, die leeft niet meer.

4 likes

Jaa dit idd. Het zijn burgers die er niks mee te maken hebben die gruwelijke dingen aan worden gedaan.

4 likes

Inderdaad.

24 likes

Het blijft nodig om free Palestina te zeggen omdat je weer ziet hoeveel invloed Westerse media weer heeft op dit probleem. Voordat dit gebeurde werden er ook heel veel onschuldige burgers in Palestina vermoord, in gevangenissen gezet, vrouwen verkracht etc. Dit komt niet in de Westerse media waardoor nu mensen dat dit eenrichtingsgeweld geweld. Dat is het niet, ik vind het altijd verschrikkelijk als onschuldige burgers, vrouwen. baby’s en ouderen worden vermoord en verkracht, maar weet dat dit ook met onschuldige Palestijnen gebeurt. Het niet erkennen daarvan is een deel van dit langlopend probleem.

24 likes

Dat blijft altijd nodig. Denk je nu niet aan alle palestijnse babies en kinderen die vermoord worden dan? Ɖlke dag?

Tering zeg.

12 likes

Dit zegt iedereen steeds maar niemand leest kranten denk ik? Er wordt echt wel tering veel geschreven over Israƫls misdaden en misstanden.

24 likes

Ja ik snap dit ook niet zo hoor. Allemaal terug te vinden met de zoekbalkjes van die Westerse media. Lekker elkaar nalullen allemaal.

11 likes

Omdat het een terroristische aanslag op burgerdoelen is?

Wat verwacht je anders?

9 likes

Maar nu bevestig je toch precies de scheefheid van Nederland en de Nederlandse media, hebben ze een Palestijnse vlag gehesen toen Israel burgerdoelen aanviel? Nee dan is zelfverdediging.

7 likes

Dat is dus echt niet zo, Westerse media is pro-Israel. Er wordt heel weinig geschreven over onschuldige Palestijnen waarvan hun grond wordt afgepakt, uit hun huizen worden gezet, gevangen genomen of vermoord. Is het bij de meeste Nederlanders bekend dat Palestijnen het afgelopen jaar maar een paar uur per dag elektriciteit krijgen? Dat ze zich niet vrij kunnen bewegen en niet zeker zijn of ze kunnen blijven wonen in hun eigen huizen?

11 likes

Denk wel dat free Palestine en deze Hamas en zn geweld door elkaar worden gehaald. Free Palestine hoop ik dat je bedoelt: ze moeten een eigen democratische soevereine rechtsstaat kunnen worden. Hamas zijn terroristen, ook voor de mensen in Gaza zelf! Denk je dat die blij zijn nu ze waarschijnlijk heel veel Israƫlische aanvallen krijgen?

Daarnaast Hamas heeft als doel de Israƫlische Staat te vernietigen en ziet Israƫlische burgers als kolonisten die doelwit mogen zijn. Het is echt appels met peren vergelijken en free Palestine past op dit moment niet nu er beelden rondgaan van dode Israƫlische jongeren die onteerd en verminkt als trofeeƫn door de straten gaan.

Nog maar niet te spreken van de randdebielen die overal op de wereld ā€œvierenā€ dat dit gebeurt

36 likes