Ik snap niet wat je hiermee bedoelt
Dit is wel vrij verbazingwekkend, ik had begrepen dat de oppositie eigenlijk niet zo goed stond in de peilingen. Als het volgend jaar ook zo is op Europees niveau voor Polen gaat dit wel een gigantisch verschil maken met het vermoedelijk verdwijnen van een grote stoorzender en bondgenoot van Hongarije.
Ikzelf en wat mensen om mij heen ook! Ik had precies 1 story over Palestina geplaatst. Pas nadat ik ook een foto van m’n kat had gepost zagen mensen mij weer in hun feed. Bizar.
ja ik ook, mijn stories komen vgm helemaal achteraan te staan. ik heb 300 nogwat volgers en ik had na 10u 13 kijkers. en een vriendin van me ook zoiets.
Ja de titel was wel misleidend maar zo werd het wel uitgelegd inderdaad. Tusk’s partij zou samen met twee oppositiepartijen hoogstwaarschijnlijk wel de meerderheid in zetels hebben waardoor ze zullen gaan regeren. Ik had wel de indruk van de artikels die ik voorafgaande had gelezen dat het toch echt een twijfelgeval zou zijn, er was blijkbaar ook wat te doen met een schandaal van PiS wat helemaal geen verschil leek te maken in peilingen.voorspellingen. Vandaar mijn verbazing. Maar het laatste artikel dat ik er van had gezien was ook al bijna twee weken geleden denk ik?
Dit is een beter artikel zie ik nu, uiteindelijk zla het afwachten zijn om te zien of er toch niet nog iemand met PiS in zee zou gaan desondanks wat eerder werd gezegd. Het valt wle op dat ze ook een referendum hielden en daar gewoon niet genoeg mensen voor hebben gestemd terwijl de verkiezingen zelf wel een recordopkomst hadden.
Pfff de dader is ook nog eens op de vlucht.
Hoop dat de leegloop van het stadion (van de wedstrijd be-zweden) vredig verloopt…. De mensen worden nu in het stadion gehouden, dus hopelijk heen paniek daar!
Hier staat inderdaad wel dat er een verband zou zijn en hij op tiktok een pagina volgde met complotten over Zweden.
Echt vreselijk erg en wat moeten alle mensen in die omgeving doodsangsten hebben uitgestaan.
Ik lees ook dit. Ik wist helemaal niet dat er een 6-jarig kindje was doodgestoken, ook door het conflict. Maar dan post ie zo’n reactie onder het nieuwsbericht hierover en dan denkt ie goh laat ik mijn standpunt even bewijzen?
Ik zie net een video waar de dader rustig op straat zijn geweer in elkaar aan het zetten is als een soort knutselpakketje. Nog even 3 schoten lost om te oefenen om vervolgens op zijn scooter weg te rijden. Heel bizar.
Volgens mij had die man die het filmde ook niet helemaal door wat er gebeurde want je hoort hem iets zeggen als dat zal toch geen wapen zijn?
Alsof die twee onschuldige Zweedse mensen er wat aan kunnen doen dat er mensen zijn die de Koran verbranden. En dan alsnog geeft het NIEMAND recht om even rond te gaan met een geweer. Absurd, belachelijk en afschuwelijk.
Ja dit stond gisteren op de voorpagina van nu. Echt walgelijk, dat jongetje is doodgestoken door hun huurbaas en zijn moeder is ook gestoken en ligt nog in het ziekenhuis. Volgens smsjes van de moeder zou die huurbaas op hen in hebben gestoken omdat ze moslim zijn ![]()
er is nog iemand neergeschoten vlakbij brussel
ohhhh wow ik lees het nu pas goed, ik dacht dat er iemand was neergeschoten en de verdachte was mogelijk dezelfde schutter
Kennelijk is het in berlijn verboden om publiekelijk te sympathiseren met palestina, is de vlag verboden en wordt er super hard ingegrepen bij pro palestina protesten. Ik vind dat wel echt shocking hoor ![]()
Kennelijk? Bedoel je daarmee van horen zeggen of is het echt zo? En Pro-Israël demos dan, zijn die ook verboden?
Mijn beste vriendin die in Neukolln (wijk met grote arabische gemeenschap) woont stuurt me allemaal instagram dingen door, beelden van demonstraties en mensen en kinderen die worden opgepakt. Er wordt natuurlijk vanalles geschreven in die posts maar de betrouwbaarheid daarvan is zeker niet waterdicht. Ik ben ook benieuwd naar het hele plaatje.
in frankrijk ook toch? maarja dat is islamofobieland dus verbaast me niet
Een serieuze vraag: alle simpele explainers zijn redelijk pro Palestina, maar ze beginnen bij WO1 toen er nog geen/weinig (?) Joden in Palestina woonden. Vervolgens wordt er gesproken over land opkopen en Palestina bezetten door Europese Joden. Máár het NOS filmpje zei hierover dat de Joden vonden dat ze recht hadden op het stuk land omdat ze daar woonden voordat ze (o.a.) verjaagd waren.
Ik kom er niet helemaal achter waar deze laatste opmerking betrekking op heeft en hoe het vroeger dan in Palestina was. Zover ik kan terugvinden was er wel een periode waarin Palestina een soort van Joods grondgebied was (verjaagd door de Romeinen) maar dan hebben we het over uiterlijk 100 na Christus.
Is dit dan de periode waarover het gaat als ze het hebben over dat zij er oorspronkelijk wonen of gaat dit nog verder?
Zou kunnen, weet ik niet!
Dit vind ik zo snel, vorige week is er kennelijk een vreedzaam pro Israel protest geweest. Ik ga morgen naar Neukölln, ben benieuwd naar de sfeer daar.