Nieuws, actualiteit en politiek #4

Oh heel interessant en ja; ik dacht ook dat het wel makkelijk was… nou niet dus.

Ik heb ooit een vriendin uit Israel gehad, veel gesprekken gevoerd want ik wilde het weten en leren. We kwamen er nooit uit eigenlijk. Ze probeerde te helpen, maar ook zij gaf toch veel vanuit haar oogpunt want begrijpelijk is.
Het is zo moeilijk een neutraal iemand te vinden want alleen op die manier (vind ik) kun je een poging doen tot het begrijpen en mogelijk een oplossing komen.
Ik probeer van beide kanten iemand te spreken en de gebeurtenissen aan elkaar te knopen. En dat combineren met informatie uit kranten/online.

Het gaat teveel terug de tijd in, het is veel te lang geleden gestart en nooit opgelost. Er zijn fouten gemaakt door beide partijen, westerse landen en VN.
Het aanpakken van een conflict met een mega rugzak aan gedoe en problemen gaat echt niet lukken.

6 likes

er is iemand het bnnvara gebouw binnengegaan met een wapen omdat hij tim hofman wilde vermoorden. fucking eng

4 likes

Wow wat erg! Je zou denken dat de veiligheid aangescherpt zou zijn nadat iemand live het journaal binnenliep.

1 like

Wie zegt dat het niet is gebeurt?

4 likes

Nou ja diegene is nu niet verder gekomen dan de beveiliger, dat lijkt me precies de bedoeling

53 likes

Echt vreselijk wat er in Israël en Palestina gebeurt en de burgers die aan beide kanten de dupe zijn. Ik begrijp ook echt niet dat sommige landen de ontwikkelingshulp aan Palestina willen stopzetten?

Verder is Australië ook echt een naar land zeg. De verwachting is dat het meerendeel van het land 14 oktober tegen een inheemse stem in het parlement en het erkennen van de Aboriginal en Staat Torres bevolking in de grondwet is. In het NRC staat het verder toegelicht, maar als je leest wat de Aborginal en Staat Torres bevolking allemaal hebben moeten doorstaan (en zo recent nog) dan is het bizar dat mensen tegenstemmen. Blijkbaar omdat ze bang zijn wat die ene stem in een parlement van 226 leden gaat betekenen.

2 likes

Enige land waar ik ooit ben geweest waar ik winkels zag met briefjes erop “geen toegang voor (bevolkingsgroep)”. En niemand leek er moeite mee te hebben. Echt zo fucked up.

In fucking 2010.

12 likes

Het is sowieso een raar land

3 likes

ja 100% en canada ook. snap dat “vriendelijke versie van vs” imago nooit want canada is echt een hel voor de inheemse bevolking.

8 likes

Ja de behandeling van oorspronkelijke bewoners, de behandeling van vluchtelingen uit buurlanden en daarnaast hebben ze schijt aan het klimaat en openenen ze nog steeds nieuwe steenkolenmijnen.

Land is echt verpest door mensen als Rupert Murdoch (moge hij snel sterven :pray:t3::pray:t3:) en algeheel kapitalisme en politiek conservatisme.

10 likes

Echt verschrikkelijk, er zijn daar zeker veel racisten, maar er zijn dus ook veel mensen die het niet ver genoeg vinden gaan en daarom nee stemmen. Ook zo bizar.

@Zemraluani wow dat heb ik gelukkig nergens gezien.

3 likes

Was in Queensland, in de buurt van een aantal aboriginal communities waar helemaal niks verkocht mocht worden. Dorpen in de buurt daarvan hadden de officiële drankwinkels (weet niet of dat nog steeds zo is?) en daar dan briefjes op de deur dat ze niet verkochten aan aboriginals.

Zie dat die communities nog steeds een alcoholban hebben en de rechtszaken verloren zijn.

3 likes

Oh zo, ja, dat leest wel wat anders dan doe je het zei. Het klopt dat er veel alcoholisme is onder de aborigine gemeenschap en op die manier proberen ze te ‘helpen’, maar dat heeft echt weinig nut als je niet de onderliggende problemen aanpakt.

Dit is helaas niet sinds enkele weken, Afghaanse vluchtelingen hebben het heel slecht in Iran

2 likes

Nee uiteraard niet.

4 likes

Ik vind dat ze de aboriginals niet serieus nemen als gewone capabele mensen op gelijke voet met witte mensen en er is keer op keer aangetoond dat het discriminerende wetgeving is. Het boeit niet wat de aanleiding is, het is niet oké.

23 likes

Maar dat zeg ik toch ook niet. Ik vind het ook een achterlijk beleid maar zoals je het zei dacht ik dat er gewoon op een random supermarkt bordjes hangen met ‘aboriginals niet welkom’, wat ik nog nooit had gezien, maar ben het verder 100% met je eens.

1 like

Vervang supermarkt door drankwinkel en dat was de situatie. Snap niet dat dat een verschil maakt voor je.

10 likes

Ik word ook heel naar van de beelden in palestina :pensive:

Wanhoop onder inwoners Gaza die geen kant op kunnen: ‘Het is nergens veilig’ - Wanhoop onder inwoners Gaza die geen kant op kunnen: 'Het is nergens veilig'

12 likes

Pffff ik ook en überhaupt van de verhalen die mensen
En dat allerlei Joodse scholen en synagogen enzo extra beveiligd worden in Nederland vind ik ook erg om te horen dat er wordt verwacht dat dat nodig kan zijn.

En ik vond dit in de stories van Mignon erg sterk. Ik ben blij dat mijn oma het niet meer hoeft mee te maken.

14 likes