Ik vind dit ook wel wat anders om eerlijk te zijn. Tenminste, je hoeft het niet de hele tijd te zeggen want dan klinkt het inderdaad wel how can I make this about me, maar ik denk dat het voor sommige mensen echt wel beter is voor hun mentale gezondheid.
En ja ik voel me ook aangesproken dus zal het ook even op mezelf betrekken in het psychologisch verslag over mij als kind staat āboonie kan beter niet naar het jeugdjournaal kijkenā omdat ik dat blijkbaar al niet aankon
Ik negeer het nieuws niet volledig en ben echt wel op de hoogte van wat er in de wereld speelt in grote lijnen, maar ik kijk niet elke dag het nieuws want ik kan daar helemaal door opgeslokt worden, dan kan ik aan niets anders denken/ben ik daar heel de dag mee bezig en over aan het lezen/krijg ik mijn eigen verantwoordelijkheden niet meer gedaan omdat het zo zinloos lijkt want hoezo ben ik hier x aan het doen terwijl daar y gebeurt etc etc
En ja dit is natuurlijk super geprivilegieerd dat ik die keuze kan maken. Maar ik zie ook niet zo goed wie het helpt als ik vanuit mān geprivilegieerde positie in die staat verkeer