Nieuws, actualiteit en politiek #4

Ik vind dit ook wel wat anders om eerlijk te zijn. Tenminste, je hoeft het niet de hele tijd te zeggen want dan klinkt het inderdaad wel how can I make this about me, maar ik denk dat het voor sommige mensen echt wel beter is voor hun mentale gezondheid.

En ja ik voel me ook aangesproken dus zal het ook even op mezelf betrekken :joy: in het psychologisch verslag over mij als kind staat ā€œboonie kan beter niet naar het jeugdjournaal kijkenā€ omdat ik dat blijkbaar al niet aankon :sweat_smile:

Ik negeer het nieuws niet volledig en ben echt wel op de hoogte van wat er in de wereld speelt in grote lijnen, maar ik kijk niet elke dag het nieuws want ik kan daar helemaal door opgeslokt worden, dan kan ik aan niets anders denken/ben ik daar heel de dag mee bezig en over aan het lezen/krijg ik mijn eigen verantwoordelijkheden niet meer gedaan omdat het zo zinloos lijkt want hoezo ben ik hier x aan het doen terwijl daar y gebeurt etc etc

En ja dit is natuurlijk super geprivilegieerd dat ik die keuze kan maken. Maar ik zie ook niet zo goed wie het helpt als ik vanuit m’n geprivilegieerde positie in die staat verkeer

12 likes

Ik kreeg net een fucking advertentie van het IsraĆ«lische leger in een spelletjes-app, over hoe heel de wereld achter IsraĆ«l staat en ze alle mogelijke middelen zullen gebruiken om Hamas te verslaan. Ben echt een beetje in shock dat ik hier zulke opzichtige propaganda voorgeschoteld krijg… heb hem ook gerapporteerd vanwege geweld, want de beelden die ze gebruiken zijn ook vrij heftig. Vraag me ook af wat ze ermee willen bereiken, want bij mij roept het alleen maar antipathie op

8 likes

ja vind ik ook @Twijfelaar en @boonie want niemand wordt er blij van maar ik vind het nogal makkelijk om dan maar je geprivilegeerde kop in het zand te steken eerlijk gezegd. ik heb het niet over mensen met een depressie of andere psychische issues, ik heb het over mensen die ik ken die gewoon live laugh love willen en daarbij het leed in de wereld negeren.

10 likes

Snap iig de drang niet om in dit topic over jezelf te gaan posten en hoe het jou of je jongere zelf raakt(e), al dat nare nieuws in deze nare wereld.

9 likes

Boodschap is inmiddels wel duidelijk . Ik haal het erg. Kan iedereen weer verder met de orde van de dag.

3 likes

Daar is ieh dan de ā€œja maar uitzonderingā€. Dan nog snap ik niet waarom je moet melden in een nieuws topic dat jij het zo erg en heftig vind en het daarom niet kijkt.

Als iemand je in rl overspoelt met heftige nieuws items en jij hebt mentale klachten en zegt dan van ja ik kan het op dit moment niet aan om het te kijken is dat niet gek.

Maar ik vind het om in elke andere situatie maar een gesprek of iets af te kappen met " Ja ik kijk het niet mij te heftig" omdat jij er geen zin in hebt.

4 likes

Maar twijfelaar en ik reageerde niet op de ergenis om in dit topic te komen zeggen dat je het zo erg vind. Die ergernis deel ik namelijk. Maar ik vond @Vuile_bitch wel wat hard en daar reageerde ik op (ook @Krabsalade, niet omdat ik zo nodig de drang voel om dat hier te komen zeggen maar ik vond hier wat van en ik dacht, ik kan in algemeenheden gaan praten maar ik kan er ook transparant over zijn dat ik mij deels aangesproken voel).

@Vuile_bitch ja ik weet natuurlijk niet over wie je het precies hebt. Ik wilde denk ik reageren omdat ik denk dat je ook niet altijd kan weten hoe het echt met iemand gaat. Maar goed, ik snap de ergernis wel want ik kan zelf ook heel boos worden als mensen ergens niet over willen hebben omdat ze het gewoon niet leuk vinden

4 likes

Ja 1x googlen en je kunt lezen dat het een soort schijn erkenning is. Ze worden wel meer gezien, de indigenous, maar ze mogen niet Ʃcht meepraten. Laat staan meebeslissen.

5 likes

Gisteren kreeg ik ook zo’n advertentie waarin de aanloop naar een onthoofding te zien was en na een melding kreeg ik diezelfde dag nog een reactie van Google:

Ben benieuwd of het om dezelfde advertentie gaat :woozy_face:

4 likes

ik snap echt het hele gedoe rondom de mogelijk door hamas onthoofde baby’s niet. israelische journalisten zeggen dat het niet waar is, joe biden zegt van wel want hij heeft beelden gezien maar z’n woordvoerder zegt weer nee is niet zo. echt super vaag. ik vraag me echt af of het nou waar is of niet.

3 likes

Voor zover ik weet is er 1 israelische journalist geweest die heeft gezegd heeft dit gezien te hebben, tijdens een tour door een dorp dat is aangevallen door hamas. Een andere israelische journalist zegt dat tijdens diezelfde tour niet gezien te hebben: https://twitter.com/OrenZiv_/status/1712038436910055925

3 likes

het is twitter natuurlijk maar het zou me niet verbazen

ik word ook naar over de bereichtgeving die nu op gang komt met dingen als ā€˜oefeningen in mini-gaza’, en een oorlogskas van 40mljoen voor Hamas in cryptomunten (wat me echt weinig lijkt als je da terug kijkt hoeveel miljarden aan steun er naar OekraĆÆne gaat). Of dat Europa even een IsraĆ«lische vlag ging projecteren op hun gebouw en ontwikkelingshulp direct stop zetten.

5 likes

Het verhaal over de baby’s is helaas een beetje een ā€˜he said she said’ verhaal.

Er is geen bewijs dat het daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Tenminste, ik heb het nog niet ontdekt en ben overal afgestruind op het internet. (Ter info, niet voor foto’s maar bevestigingen vanuit officiĆ«le bronnen) Veel discussies tussen journalisten etc die ook geen bevestiging hebben.
Dus denk dat dit helaas het enige is wat waar is; dat er geen bevestiging is vanuit officiĆ«le betrouwbare bronnen. Niet dat je een bewijs zou willen hebben, dat zou in de vorm van foto’s moeten zijn,
Mag hopen dat ALS het waar is dit nooit naar buiten komt in vorm van beeldmateriaal.

@Ainu over Biden zag ik inderdaad ook menig discussie. Het zou mij ook niets verbazen.
Typisch Amerika om over een gruwelijk onderwerp als dit iets te willen zeggen. Al helemaal op deze manier, mocht het dus NIET waar zijn en dit is nep, de propaganda heeft dus plaatsgevonden. Walgelijk.
Als het wel waar is, net zo walgelijk.

4 likes

Goede vraag. Ben ik ook benieuwd naar en vooral wat is betrouwbaar. Er is een hele grote humanitaire ramp gaande/aanstaande en ik zou graag willen helpen.

Top, had ik ook kunnen doen, maar fijn dat jij het al gedaan hebt .

Wij hebben onze werkzaamheden in de bezette gebieden iig stop moeten zetten voorlopig, en denk dankzij het afsluiten van de gebieden door Israel de meeste ngo’s. Wellicht zijn er wel kleinere lokale organisaties die nog kunnen/proberen te helpen, maar het is nu natuurlijk gewoon ook heel erg moeilijk (zo goed als onmogelijk) om er goederen ed te krijgen…

6 likes

ik heb gedoneerd aan de pcrf. ik denk dat er niet ƩƩn organisatie is voor alle slachtoffers, het zou dan eerder of israliers of palestijnen zijn denk ik

3 likes

Ik heb deze advertentie ook gezien, en dacht precies hetzelfde.

3 likes

Edit: waarschijnlijk geen hele betrouwbare bron

Wat wil je hiermee zeggen?

2 likes