Ik kan er de vinger niet op leggen, maar ik vind het raar of onnatuurlijk? wat hier nu gebeurd, maar misschien ligt het aan mij. Volgens mij heerst er nu een soort sfeer dat je niets mag delen over wat er nu actueel allemaal aan de hand is, door allerlei reacties afgelopen dagen waarbij werd gezegd dat je beter niks kunt zeggen. Gechargeerd, maar laten we eerlijk zijn: daar komt het nu in praktijk wel op neer. Drie dagen stilte hier terwijl iedereen zeker heel erg bezig is met dit actuele thema, er zijn inmiddels duizenden onschuldige mensen gestorven en nog sterven nog steeds, door bombardementen op Gaza waarbij ook wederom weer heel veel kinderen zijn gedood. Dodenaantal: duizenden Palestijnen en meer dan een miljoen zijn daar ontheemd geraakt. Onder de slachtoffers meer dan 1000 kinderen, ik las zojuist meer dan 2000 inmiddels na afgelopen dagen. Meer dan 1000 Israƫlische mensen zijn gedood door Hamas.
Aanrader om Buitenhof van afgelopen zondag terug te kijken, waar een interessant gesprek is geweest over dit onderwerp. Israƫl, onwettige aanvallen in Gaza op huizen en een markt
Laat je niet tegenhouden om er over te spreken en te delen. Het voelt alsof mensen zich tegengehouden voelen, maar misschien vul ik het in. Het voelt echt juist voor mij persoonlijk heel verkeerd, om nu juist weer in stilte te vallen. Ik heb wel vaker over gepost in t verleden over Palestina, ik zie een bericht terug hier op dit forum van mei ā21 waarin ik precies iets soortgelijks zeg, wat ik toch weer wil benoemen.
Het is een constatering vanuit mijn kant. Ik heb bewust niet actief meegedaan met het gesprek hierboven, ik heb afgelopen jaren veel gesprekken gevoerd en heb me erg beziggehouden met het onrecht in Palestina. Dit is een pijnlijk onderwerp waar ik denk ik niet goed meer aan kan meedoen zonder emotie, en daarom ook dat het mij denk ik extra āraaktā dat het nu weer stil valt, alweer.
Het gesprek startte hier in t topic met de verschrikkelijke aanval vanuit Hamas en is gestopt nu, terwijl er nog steeds vreselijk veel onschuldige doden vallen onder de Palestijnen waar humanitaire hulp haast niet eens kan komen, ze houden de grenzen dicht en dat is in strijd met het oorlogsrecht.