Welke wel? Door wie is dat onderzoek gedaan?
Ik heb verschillende beweringen gezien vooral, niet gelezen dus, waarin de een beweert dat de raket van IsraĆ«l komt en de ander beweert dat de raket vanuit de Gazastrook is afgevuurd. Daarin zie je dan ook ābewijsā voor hun standpunten. Maar voor zo ver ik weet is er nog geen betrouwbare bron met conclusies gekomen. Kunnen we het voor nu niet in het midden laten en ons focussen op feitelijkheden? Met of zonder deze raketaanslag wordt het oorlogsrecht nog steeds geschonden door IsraĆ«l en Hamas. Deze ene gebeurtenis waarvan we op dit moment dus nog niet werkelijk weten wie de dader is, is niet nodig om dat extra kracht bij te zetten. Het is een beetje een open deur om dit te posten trouwens maar nu gaat het er weer over en het lijkt alleen maar voor verdeeldheid en wantrouwen naar elkaar toe te zorgen om een dader aan te willen wijzen.
Mijn punt is dat Israƫl de oorlogsmisdaden aan elkaar rijft en mee weg komt dus alle discussies over deze oorlog irriteren me mateloos. Je hoort ook niemand praten over de duizenden grensarbeiders die Israƫl direct na de aanslag van Hamas heeft opgepakt. Maar ik ga weg blijven uit dit topic vanaf nu
Om even voor mezelf te spreken, ja ik lees al die artikelen die hier gepost worden. Ik post hier zelf verder niet maar dat wil niet zeggen dat het me niet bezig houdt of me niet interesseert.
Ik vind dit topic ook erg stil, maar ik ga er niet vanuit dat dit komt omdat mensen er niet mee bezig zijn, maar meer omdat ze, net als ik, niet zoveel toe te voegen hebben. Ik ben daarom juist blij met links naar interessante artikelen, ik lees de Nederlandse kranten al maar wil ook graag andere perspectieven lezen.
ik heb al tientallen posts gezien van palestijnen die af en toe internet nog hebben die ongeveer aan het smeken zijn of mensen alsjeblieft door kunnen gaan met content delen en verspreiden. dus ze hebben er zeker wel wat aan
oh je bedoelt op het forum? ik dacht over palestina posten in general
vind het wel zorgelijk hoe lang het heeft geduurd voor bretly gevonden was gezien hij op zān gemak door nederland heeft lijken te reizen
?
@hierboven allemaal heb net de reacties allemaal gelezen, berichten geliked die ik begrijp of mij een ander inzicht geven. Er is ook al veel gereageerd zie ik nu. Veel gesprek toen dit begon met de terreurdaden van Hamas en hoe erg dat een misdaad is en afgekeurd wordt en de stilte deze week die daarna volgde terwijl het nog steeds extreem gaande is met steeds meer en meer slachtoffers, is wat mij opviel. Misschien klopt het wel wat iemand benoemt, dat men toch snel weer tot de orde van de dag gaat, maakt niet uit met welke extreme situatie we te maken hebben. Dat zal voor een groot gedeelte zijn. Maar er zit meer onder, een andere laag en is daar publiekelijk ook meer aandacht voor. Wat Corvus ook ong. beschrijft.
Er werd ook steeds gereageerd dat mensen te veel shit uitkramen. Natuurlijk bedoel ik dat soort onzin niet, logischerwijs. Maar er zit wat mij betreft wel meer tussen onwaarheden aankondigen (+ iemand die vroeg of ik verlang naar racistische of antisemitisme teksten, serieus?) en een gesprek blijven hebben. Nu leek er een soort sfeer te hangen om beter niets te zeggen. En dat is het allerlaatste wat helpend is, lijkt me. Het creƫren of ontstaan van een situatie waarin mensen niet meer met elkaar in gesprek gaan of blijven/leren etc.
Er is al genoeg gezegd lees ik, het ging mij echt om het verloop van het gesprek en de plotselinge
stilte. Niet over jezelf verplicht uitspreken, dat heb ik nooit genoemd. Ik dacht te constateren dat men niet meer doorging met het gesprek door bepaalde reacties, maar daarin vul ik zelf te veel in schijnbaar en zijn er enkelen die dat zelfde ervaren of herkennen maar het gros niet. Goed om verschillende reacties erop te lezen. Daarnaast kijk ik hier ook met emotie naar, zoān gesprek en het verloop ervan en ben ik wellicht daarom ook niet een objectief eerlijk gesprekvoerder en heb ik een aanname. Thanks iig voor de reacties allemaal.
Ja fucking casual op een van de drukste stations van het land rondlopend, midden in Amsterdam lopend haha wtf
Haha ik ben jouw vriend want ik had ook de stille hoop dat ik mn studieschuld in een keer kwijt zou zijn als ie Utrecht had gekozen als zān chillspot van de week.
Is trouwens helemaal achterlijk want ik ben super slecht in gezichten en herken mn eigen kennissen vaak niet eens direct.
Ik kan alleen voor mezelf spreken, het klopt idd dat ik hier niet meer over post na reacties. En dan specifiek de reactie op de posts van Ainu ongeveer een week geleden die als antisemitisch aan werden gemerkt. Ik sta er ongeveer hetzelfde in, dus dan heeft het weinig zin meer aan dit topic deel te nemen op dit onderwerp. Een uitgesproken pro Palestina perspectief is hier niet welkom.
Volgens mij is dit niet wat er gebeurde. Om voor mezelf te spreken ging het om a) het simplisme en b) de ontkenning van een antisemitische component in dit conflict.
Dat is echt iets anders!
Kijk, dit is dus precies waarom mensen hier weg blijven. Ik zeg nergens dat mijn vrijheid van meningsuiting terecht danwel onterecht wordt ingeperkt. Ik reageer op iemand die aangeeft goh mijn gevoel is dat sommige forummers naar aanleiding van bepaalde reacties niet meer reageren. En ik beaam dat haar gevoel in mijn geval juist is.
Vind het super fijn dat je hier post, en lekker durft te spreken. Ik deel dezelfde mening met jou dus keep going on! Volg je motaz_azaiza op instagram trouwens? Hij is een verslaggever die live alles deelt vanuit Gaza. Hele heftige beelden soms, maar wel fijn om het direct vanuit dat oogpunt zien.
Echt hƩƩl heftig dus zware trigger warming hierbij! als je het niet trekt om babylijkjes te zien of kindjes waarbij hun benen er half afliggen door de bombardementen vooral niet kijken.
Het is de realiteit daar natuurlijk, elke dag sterven er veel te veel kinderen daar op die manier, maar het zijn hele hele heftige beelden.
Je hebt gelijk. Sowieso trigger warning, dankjewel voor de extra waarschuwing. Zijn instagram is gewoon de realiteit, mijn hart breekt voor alle mensen en vooral die kinderen en babyāsā¦
Dit zijn beelden die je niet op westerse media ziet. Volgens westerse media is israel de slachtoffer. Maar door zijn instagram zie je (in mijn ogen) de echte waarheid en realiteit.
Wanneer heb jij voor het laatst āwesterse mediaā bekeken?
Vanochtend nog!