Ik kwam erop door de Bonte Was podcast, maar ik vind het ook interessant om Mounir Samuel te volgen over dit onderwerp. Hij post voornamelijk over de situatie in Gaza, maar ook over de positie van Egypte en de Arabische landen in dit conflict.
Er zijn aan beide kanten onschuldige mensen dood door aanvallen/bombardementen/moord, zeker. En een onschuldig slachtoffer aan de ene kant is niet erger of minder erg dan een onschuldig slachtoffer aan de andere kant.
Maar IsraĂ«l heeft water en elektriciteit en voedsel? De mensen in Gaza sterven van de dorst als ze niet eerst doodgaan door een bom. Ze hebben geen drinkwater meer. Geen medische hulp, geen pijnstillers. Bijna 50% van hun huizen in Gaza zijn er niet meer⊠meer dan een miljoen Palestijnen hebben geen huis meer, er zijn dĂșizenden doden gevallen de afgelopen week. Het Ăs geen gelijke strijd. De mensen in Gaza hebben geen water meer geen medisch personeel meer niks meer.
Kun je mij wat accounts toesturen die de Israëlische kant goed belichten?
Want die zie ik een stuk minder dan de andere kant inderdaad.
ik vond dat ook zo met die gijzelaar. bron 1: ze werd geslagen maar gaf hem toch een hand want ze wil vrede. bron 2: ze zegt dat ze goed behandeld werd en dat de gijzelnemers zeiden dat ze moslim zijn en niemand pijn willen doen en gaf hen een hand om die reden
Zat even te twijfelen waar ik dit moest posten, maar past misschien toch beter in dit topic (maar @Lula zal me vast corrigeren als dit niet het geval is).
Ik ben dinsdag naar de film Golda geweest. Een biopic over Golda Meir gezet in de Jom Kipoer oorlog in oktober 1973.
Zat nog te twijfelen of ik wel moest gaan, want deze film heeft nu in oktober een extra bijsmaak met bepaalde gelijkenissen met de huidige oorlog vergeleken met de release date op 21 september 2023.
Het was ook met vlagen zeer ongemakkelijk(nog los van de andere kritieken), maar vond de review van CNN nog best spot on. Vond het ook bizar in hoeverre die review op bepaalde delen ook van toepassing is op het nieuws/ huidige gebeurtenissen. Of nou ja bizar niet helemaal natuurlijk gezien de geschiedenis.
Maar tegelijkertijd ook de drang en begrijpelijke behoefte naar erkenning van Israël en haar rechten.
Ook hoe het narratief zĂł verschilt tussen de verschillende kanten wordt nog eens extra benadrukt en of dat iets gaat zijn waar je ĂŒberhaupt ooit een compromis over gaat bereiken.
Nou ja, weet niet precies wat ik hiermee wil, maar mochten anderen nog geĂŻnteresseerd zijn in de film mss interessant.
Ik kan je aanraden om deze artikelen te lezen in de Volkskrant
En in dit stuk gaat het dieper in op de vrijgelaten gijzelaars, twee bejaarden vrouwen
Mijn partner zegt ook nu net dat ie van hunted heeft geleerd dat Amsterdam de slechtste stad is om te zijn dus hij is vooral verbaasd hoe lang het nog heeft geduurd voordat ze m hadden opgepakt
Klopt, maar als je gewoon vrijuit het ov kan pakken is het een eitje kennelijk.
Ik vind dit ook heel raar sorry. Maar je hoeft echt niet naar kinderlijken te kijken om te kunnen zeggen dat het daar een heftige situatie is.
En ja de âwesterse mediaâ is facking racistisch en zal vast niet alles laten zien. Maar om al je info dan maar van tiktok te halen ala âeigen onderzoekâ is ook een beetje wazig.
Die man heeft wel een mega saaie kop. Echt zoân 13 in een dozijn hoofd waar er in elke stad meerdere van rondlopen. Las net op de nos hij zijn hoofd ook nog kaal zou hebben geschoren dus er inmiddels anders uit zag. Dus begrijp wel dat hij dan bij gewone mensen niet opgevallen is. Dat de opsporingsdiensten hem niet eerder hebben ontdekt, vind ik wel bijzonder. Best een eng idee dat er mensen naast hem in de trein hebben kunnen zitten enzo
En dat hij blijkbaar sexdates had đ« echt wtf
Ook sinds het opsporingsbericht?
Afschuwelijk.
ik zie ook elke x screenshots voorbij komen van een meisje uit het vk waarvan de familie in palestina woont. haar nichtje was eerst overleden en toen al haar broertjes en zusjes (4 totaal) en ze deelt dan de laatste gesprekken met haar zusje. alleen haar ouders leven nu nog. echt hartverscheurend
Ik kwam hier om het nieuwsartikel te plaatsen maar wilde er juist bij zeggen dat ik dit echt niet vind kunnen. Vind je dit echt grappig?
Jammer dat hij hierdoor weer even ârelevantâ wordt
lol ik dacht eigenlijk al âjullie gaan me cancelenâ maar ja een fervent vrouwenhater en facist die een klap krijgt kan ik zeker om lachen ja
Oh dit vind ik ook wel heftig hoor. Door hoe jij erop reageert dacht ik nah klein bitchclapje ofzo maar hij wordt gewoon keihard geslagen met een voorwerp
oh ik zag geen voorwerp tbh maar ik verwijder het wel voor een hele discussie ontstaat