Nieuws, actualiteit en politiek #4

Ja inderdaad, het gaat hier gewoon om iemand die oorlogsmisdadigers verheerlijkt en voortdurend kwaadaardige dingen zegt en doet. Daar kan ik geen medelijden mee hebben

7 likes

Ik vind het niet kunnen en vind het niet grappig, maar heb ook geen medelijden.

Dat is toch wel anders dan het grappig vinden vind ik.

5 likes

Een opvouwbare paraplu blijkbaar volgens de NOS

Ach, ik vind het best grappig als slechte mensen iets vervelends meemaken. Ik vind het absoluut niet kunnen om politici aan te vallen of te bedreigen, maar voor extreem schadelijke figuren zoals Baudet maak ik graag een uitzondering. Die klap verbleekt bij wat hij allemaal aanricht :woman_shrugging:

9 likes

Ja dit dacht ik ook meteen
 Zo een kleine maand voor de verkiezingen.

3 likes

Nee joh hij gaat dit vast gebruiken om meer aan te richten. Maar hopelijk voelen talkshows zich niet geroepen om hem z’n zegje te laten doen door dit.

8 likes

Oh ik schreef die zin meer om aan te geven hoe het op mij overkomt (dat ik daardoor de klap niet afkeur zoals ik dat in het geval van andere politici wel zou doen).

Maar hij zal dit waarschijnlijk inderdaad gaan gebruiken om zielig te doen :rage: Ik hoop heel erg dat het positieve effect voor hem zo klein mogelijk blijft!

4 likes

Ik zie nu ook deze foto erbij. Het ziet er echt absurd uit.

8 likes

Sorry hoor maar dit is geweldpleging, dat kan echt niet. Ik vind je uitspraak best schokkend

3 likes

misschien niet zo tactvol maar kom op, het is geen koevoet, baksteen of iets wat daadwerkelijk (grote) schade had kunnen veroorzaken

zijn partij is ook niet bepaald vies van oproepen tot geweld

14 likes

Ik vind het ook zo erg van sommige hier die zeggen dat je beter niets kunt posten en journalisten volgen die erg proisrael zijn. Realiseren die zich wel dat het vanuit Palestina erg moeilijk is om nieuws te maken omdat het zo gevaarlijk is. Het is zo een oneerlijke oorlog, Israel staat wat betreft mediadominantie en geld honderd punten voor Israel.

Shereen abu Akleh een bekende Palestijnse journaliste is vermoord tijdens haar werk door Israeliers. Israel schakelt pro Palestijnse journalisten uit, daarom is het zo belangrijk op te blijven posten. De Palestijnen hebben ook geen batterij meer om wat te kunnen posten met hun telefoon.

Dit was een van de belangrijkste journalisten die al jarenlang verslag deed vanuit Palestina. Israel heeft haar vermoord. Daarom geloof ik niet het onderzoek van Israel over de aanval op het ziekenhuis. Nogmaals door wie is het onderzoek uitgevoerd??

15 likes

Als jij door een random persoon wordt aangevallen met een paraplu en ik sta niet achter je standpunten, is het dan netjes om je uit te lachen?

2 likes

Ja. En er spookte nog een gedachte door mijn hoofd dat hij dit misschien zelf in scene heeft gezet voor aandacht. Zal wel niet natuurlijk. Maar hij zal er ongetwijfeld allerlei draaien aan gaan geven uit welke hoek deze aanval kwam.

2 likes

het gaat hier niet om wat standpunten maar zwaar schadelijk gedachtegoed

ik vind het zelf ook niet grappig maar begrijp de gelaten reacties prima en die kun je moeilijk als schokkend beschouwen

14 likes

Het gaat echt veel te ver. Geweld is geweld, en voor hetzelfde geld was het een knuppel op zijn slaap.

Ik ben wel bang dat dit voer is voor extreem rechts om het ‘gevaar van links’ te roeptoeteren. Martijn Koning heeft Thierry een keer verbaal aangepakt bij Jinek, hoeveel shit hij over zich heen kreeg, is bizar.

5 likes

De reacties op dit bericht op de insta pagina van cest mocro zijn al in die trant idd.

1 like

Inderdaad, echt verschrikkelijk hoe gelaten mensen over geweld naar politici kunnen zijn.

2 likes

Nee ik denk dat jij de enige bent!

Maar serieus, ik vraag me af of wij hetzelfde topic lezen. Ik zie hier helemaal geen overwegend pro-IsraĂ«l geluid. Alleen een oproep tot enige terughoudendheid bij het posten van ‘nieuws’ wat niet geverifieerd of bevestigd is.

17 likes

Probleem ligt naar mijn idee hierin. Want jij of ik kunnen het nieuws niet verifiëren. Dan blijft het een raadsel wie je dan moet geloven.

3 likes

Door wie moet het onderzoek geverifieerd zijn?

2 likes