Nieuws, actualiteit en politiek #4

Ja precies, dus lijkt het me in dat geval goed om geen meningen als ‘nieuws’ te brengen. Je kan het er nog steeds over hebben, maar niet als voldongen feit.

@Maurice nou ja, zoals eerder besproken door journalisten die daar aanwezig zijn bijvoorbeeld. Dat is natuurlijk het lastige, dat geen enkele partij echt ‘neutraal’ is. Dus dat je zelf een afweging moet maken, en dat dat soms dus niet met zekerheid kan.

2 likes

Echt luchtig nieuws :face_holding_back_tears:

41 likes

Het is allemaal heel heftig enzo. Maar ik vind die foto erbij wel weer zon typische Thierry foto haha.

2 likes

Wel irritant dat in de headline “zoons” staat en in de tekst eronder “zonen”.

En Thierry mag van mij vaker met een paraplu gemept worden, vond het het beste nos-pushbericht dat ik in tijden heb gehad (heftiger dan een tik met een paraplu hoeft dan natuurlijk weer niet)

11 likes

Ja ik weet niet of ik het hiermee eens ben. Toen er een man met een fakkel bij Kaag op de stoep stond vond men (niet per se op het forum maar de algemene publieke opinie) dat absoluut niet oké. En dan zou iemand met een paraplu slaan wel oké zijn, omdat je fel tegen zijn standpunten bent? Het lastige is dat er tegen elk standpunt wel iemand fel tegen is, en geweldpleging is een slippery slope. Jij kunt wel vanuit een veronderstelde morele superioriteit zeggen dat dit oké is, want Thierry had dubieuze ideeën, maar er zijn helaas evenveel mensen die links progressieve ideeën als dubieus zien.

9 likes

Ik vind zelf een fakkel veel georganiseerder en bedreigender dan een kleine paraplu. Met een fakkel naar iemands huis gaan doe je met voorbedachte rade. Iemand slaan met een paraplu kan nog een vlaag van verstandsverbijstering zijn.

10 likes

dat is wel een beetje een understatement :skull:

6 likes

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://nos.nl/l/2495508&ved=2ahUKEwjNleGh_JWCAxVK_7sIHd_JDEAQFnoECDMQAQ&usg=AOvVaw1c9YjvZIC-01pYdtzBRSGA

ik hoop dat hij het doet want ik kan deze video niet direct delen. maar ik word hier echt zo naar van. deze vrouw is zo gehersenspoeld (of gewoon puur kwaadaardig), hoe ben je zo chill en oké met letterlijke moord???

edit: oke de link werkt wel maar niet met preview. het gaat over een vrouw die kolonist is op de westelijke jordaanoever

5 likes

dat slotstatement is ook echt de omgekeerde wereld, misselijkmakend

3 likes

Ik heb nog niet veel meegekregen van vermoorde Palestijnen in de Westelijke Jordaanoever, maar daar zitten juist vrij weinig ‘terroristen’/Hamas toch? Maar volgens mij staat een Palestijn überhaupt gelijk aan een terrorist voor dit soort trieste mensen. Echt ziek hoe kwaadaardig/gehersenspoeld sommigen zijn.

5 likes

hamas zit daar inderdaad helemaal niet volgens mij, het lijkt net of de mensen daar gewoon door de overheid en het leger gestimuleerd worden om geweld te gebruiken tegen palestijnen. maar het is echt geen apartheidsstaat hoor!!!

7 likes

Sowieso is er veel hersenspoeling gaande ja. Mijn moeder liet me een documentaire zien dat joodse kinderen al vroeg op school te horen krijgen dat het hún land is, de arabiers beesten zijn etc. En de palestijnen krijgen ook nare dingen te horen over joden vanaf jongs af aan. Dat wordt echt geïnternaliseerd.

En ook interessant is ‘Birthright’ reizen. Alleen de naam al is heftig imo, de naam impliceert dat het hun geboorterecht is om dat land te bezitten. En als je tussen de 18-26 bent en joods bent, wordt deze reis dus voor je betaald door israël en er zijn verhalen van mensen die op deze reis zijn gegaan waarin ze vertellen dat er heel naar wordt gesproken over de Palestijnen. En er wordt door joodse mensen die op deze reis zijn geweest gezegd dat het doel is om deze mensen uit Europa en Amerika te laten trouwen met mensen van het Israelische leger (die zijn er namelijk ook bij op de reis) en Israelische babies te maken. Dat er hierop gezinspeeld werd tijdens de reizen, dat er verteld werd dat de bruiloften ook betaald zouden worden etc.
Dan zie je maar weer hoe diep het hersenspoelen gaat!

10 likes

oh wow interessant maar ook echt heftig. ik zag ook een video van een joodse jongen die zei dat hij israel ooit bezocht voor een vakantie en dat er gelijk ‘welcome home’ werd gezegd. en hij vond ook echt dat er heel erg werd benadrukt dat dit ‘zijn’ land was, dat hij daar hoorde en dat hij het zijn thuis was blablabla. terwijl hij uit een heel ander land kwam en het zelf totaal niet zo voelde. hij is zelf geen zionist en werd er heel oncomfortabel van.

4 likes

Thiery Baudet roept nu blijkbaar op tot financiering van beveiliging. Staat in de FVD nieuwsbrief. Vriendin van mij heeft zich ooit voor de grap ingeschreven voor die nieuwsbrief.

1 like

deze tweet; https://twitter.com/KAFKA_Dev/status/1717935704355803538 :sob:
heel vreedzaam ja met een fakkel voor iemands huis staan.

Verder lijken al die mensen die reageren ook even te vergeten dat je het niet met elkaar kan vergelijken en ook nog eens in verschillende landen is gebeurd

1 like

Oh wat erg, communicatie met mensen in Gaza is vrijwel onmogelijk nu.

2 likes

dat ook ja

1 like

Wat ouder bericht, maar dat deze grafische beelden gedeeld worden vinden ook de mensen die het delen verschrikkelijk, zie ik steeds terug.

Er wordt benadrukt hoe dehumaniserend het voelt om het idee te hebben deze beelden, specifiek van kinderen, die je in iedere andere situatie nooit zou willen maken of verspreiden, te moeten delen om te zorgen voor internationale druk voor het afdwingen van een staakt het vuren ipv politieke en financiële steun voor de continue aanvallen van Israël op Gaza.

Deze kop :pensive:

3 likes

Wat ongelofelijk dat Gaza nu helemaal is afgesloten, die arme mensen zonder stroom zonder licht. Geen idee wat er gebeurt en Israel komt hier gewoon mee weg. Wat een barbaren, oorlogsmisdadigers!!

Ook dat er zoveel journalisten zijn overleden, vermoord door Israel. Wij kijken gewoon toe, de wereld komt niet voor de kinderen in Palestina op. Ik vind de stilte van de andere landen zo luid nu

17 likes