Yad Vashem is er ook niet bepaald blij mee.
Zag ‘t net. Ik ben blij dat zij erover uitspreken.
Edit een artikeltje erbij:
Ik vind het ook echt belachelijk om deze kaart te spelen. Doe normaal zeg. Hoe kun je dit bedenken terwijl jouw regering de Palestijnse bevolking compleet ten gronde richt ![]()
Jabalia refugee camp is gebombardeerd… tot nu toe 400 doden wordt er gezegd.
Pff
Oh en in de West Bank gaat het er ook heftig aan toe. Daar worden Palestijnen ook ontvoerd en gemarteld en vermoord.
Al meer dan 150 doden bevestigd daar en veel meer gewonden en 1500+ mensen gearresteerd waarvan velen in de gevangenis gegooid zonder proces of iets.
Ongelofelijk, maar hey misschien was er 1 Hamaspersoon daar. Dan mag het natuurlijk, het is Israel. Ze doen wat hun eigen volk is aangedaan.
Ja, is wel een “oud” boek en zijn ervaring is uit 2000-2003, tijdens de 2e intifada. Dus historisch gezien is er sindsdien nog zoveel gebeurd. Maar hij schrijft wel goed.
Ik herinner me nog zijn afscheidsartikel in NRC waarin hij beschrijft dat 10% van de ene groep de voltallige andere groep de zee in wil duwen en 10% van de andere groep de voltallige ene groep zover mogelijk de woestijn in wil duwen. Maar dat 80% gewoon vredig wil samenleven en dat vaak in de praktijk ook doet. Maar dat de uitersten steeds voorkomen dat er een stabiele situatie ontstaat. Dat hij het een onmogelijke en uitzichtloze situatie vond. Dit was 2003. En het is alleen nog maar erger geworden.
Ja ik heb het heel lang geleden (10 jaar ofzo denk ik) gelezen. Ik vond het toen erg goed en interessant! Maar het is inderdaad wel echt 20 jaar geleden geschreven dus niet helemaal actueel meer.
Ik volg Amy Schumer ( comedienne) op insta en zij is duidelijk pro Israel.
Langs de ene kant wil ik haar ontvolgen omdat ik het totaal niet eens ben met haar uitspraken en zaken die ze deelt maar ik vind het ook interessant om de andere kant van de berichten te zien. Anders kom ik nergens pro Israëlische zaken tegen.
Ze deelde gisteren bv. een column die geplaatst werd in de Times of Israel( dacht ik) en kort samengevat kan de schrijver het niet schelen hoe de wereld er over denkt want zijn volk probeert al heel lang zich aan te passen aan de “wereld” maar wordt toch telkens buitengesloten en nu ze aangevallen worden zouden ze zich maar moeten laten doen. Dus het doet hen niets hoe de wereld er over denkt, ze willen gewoon zichzelf verdedigen. (mijn samenvatting is heel kort en door de bocht).
Het maakt het wel iets duidelijker hoe ze er over denken en nu heb ik eigenlijk helemaal geen hoop meer dat Israel zou overgaan tot een staakt het vuren of dergelijke.
Ja dit werd mij afgelopen dagen weer pijnlijk duidelijk bij het tweemaal bombarderen van het Jabalya vluchtelingenkamp. Er is een mogelijkheid dat er een Hamas commandant is, maar je weet dat er heeel veel burgers dicht op elkaar zitten op die plek. Hoe kun je dan afwegen dat het belangrijker is om 1 Hamas commandant te doden, wetende dat er honderden burgerslachtoffers gaan vallen? En het dan nóg een keer doen? Dan ben je echt onverbiddelijk. Het is echt radicale vergelding en daar gaat niet zomaar een eind aan komen.
Ik vind dat zij echt schadelijke en racistische dingen deelt op haar account. Enkele voorbeelden:
En ze heeft nog veel meer bijzondere dingen gepost. Ik weet niet of dit iemand is waarvan je informatie van die kant vandaan moet halen.
Dit is foutief.
ja klopt. Ik vind het voor mezelf ook zeer tegenstrijdig. Maar vind het “interessant” om te zien hoe mensen denken die niet dezelfde visie als mezelf delen.
En @Zemraluani dat snap ik niet?
Ze is toch een Amerikaans comedienne en actrice?
Ze is niet grappig
Ha-ha.
En ze is altijd respectloos tegen andere volken en mensen dus fuck haar
Ahja oke. Was me nog niet opgevallen dat zij zo respectloos is.
Behalve nu dan.
Ken haar ook vooral van haar films.
Zoals Snatched? Super racistische film ook.
Ik begin me wel echt te storen aan dat pro-israel mensen steeds die baby kaart trekken. Alsof er niet al veel meer babies in Gaza dood zijn nu? Echt een gepasseerd station.
Dit aspect komt ook naar voren in de video die ik boven jouw reactie deelde, misschien vind je die dan ook interessant om te kijken voor een ander perspectief.
Ik las net dit artikel in de krant over antisemitisme en ik wilde het delen ook omdat erin staat dat je beter met elkaar kan blijven praten en dat dan voordelen en antisemitisme en racisme verminderen