Nieuws, actualiteit en politiek #4

Haha ik ben jouw vriend want ik had ook de stille hoop dat ik mn studieschuld in een keer kwijt zou zijn als ie Utrecht had gekozen als z’n chillspot van de week.

Is trouwens helemaal achterlijk want ik ben super slecht in gezichten en herken mn eigen kennissen vaak niet eens direct.

14 likes

Ik kan alleen voor mezelf spreken, het klopt idd dat ik hier niet meer over post na reacties. En dan specifiek de reactie op de posts van Ainu ongeveer een week geleden die als antisemitisch aan werden gemerkt. Ik sta er ongeveer hetzelfde in, dus dan heeft het weinig zin meer aan dit topic deel te nemen op dit onderwerp. Een uitgesproken pro Palestina perspectief is hier niet welkom.

2 likes

Volgens mij is dit niet wat er gebeurde. Om voor mezelf te spreken ging het om a) het simplisme en b) de ontkenning van een antisemitische component in dit conflict.

Dat is echt iets anders!

4 likes

Kijk, dit is dus precies waarom mensen hier weg blijven. Ik zeg nergens dat mijn vrijheid van meningsuiting terecht danwel onterecht wordt ingeperkt. Ik reageer op iemand die aangeeft goh mijn gevoel is dat sommige forummers naar aanleiding van bepaalde reacties niet meer reageren. En ik beaam dat haar gevoel in mijn geval juist is.

9 likes

Vind het super fijn dat je hier post, en lekker durft te spreken. Ik deel dezelfde mening met jou dus keep going on! Volg je motaz_azaiza op instagram trouwens? Hij is een verslaggever die live alles deelt vanuit Gaza. Hele heftige beelden soms, maar wel fijn om het direct vanuit dat oogpunt zien.

5 likes

Echt héél heftig dus zware trigger warming hierbij! als je het niet trekt om babylijkjes te zien of kindjes waarbij hun benen er half afliggen door de bombardementen vooral niet kijken.
Het is de realiteit daar natuurlijk, elke dag sterven er veel te veel kinderen daar op die manier, maar het zijn hele hele heftige beelden.

2 likes

Je hebt gelijk. Sowieso trigger warning, dankjewel voor de extra waarschuwing. Zijn instagram is gewoon de realiteit, mijn hart breekt voor alle mensen en vooral die kinderen en baby’s… :disappointed::disappointed::disappointed:

6 likes

Dit zijn beelden die je niet op westerse media ziet. Volgens westerse media is israel de slachtoffer. Maar door zijn instagram zie je (in mijn ogen) de echte waarheid en realiteit.

Wanneer heb jij voor het laatst “westerse media” bekeken?

19 likes

Vanochtend nog!

In mijn stad had de politie eenheid een paar dagen geleden ook zijn signalement gedeeld, en daar reageerden 2 mensen heel casual op met “ja die heb ik gezien”. :smiling_face_with_tear:

3 likes

Denk dat veel van zijn beelden überhaupt niet worden gedeeld door welke media dan ook, westers of niet. Is het te grafisch voor.

4 likes

Omdat je het vervelend vind dat de ontkenning van het bestaansrecht van Israël als antisemitisch wordt gezien voel jij je niet meer welkom om hier te posten?
:roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

@Vkaya omdat “westerse” media terechte terughoudendheid hebben met het direct tonen van slachtoffers op deze manier? Wtf meid

Als iemand het wel trekt om kinderlijken te zien sorry maar dan heb je echt een probleem.

14 likes

What the fuck😂 direct tonen van die lijken laat wel zien we de fucking schuldige is! Als jij wil wegkijken en wil schuilen onder ‘tErUghOuDenD hEiD’ van de westerse media, meid, dan is er een probleem met jou🤝🏻

Oh je bedoelt dit stuk van een gerenommeerde “westerse krant” waarin de theorie van Israël dat de raket die het ziekenhuis raakte een afzwaaier was van Islamitische Jihad helemaal wordt onderuit gehaald? Wat ook door andere “westerse media” wordt overgenomen?

Of dit liveblog van NRC waarin het de laatste berichten alleen maar gaat over hoe nijpend het wordt in Gaza? VN-vluchtelingenorganisatie: zonder brandstofleveringen woensdag genoodzaakt activiteiten in Gaza te stoppen - NRC

Hou op met trollen.

@Nysmn daar ging het me niet om. Het zijn vreselijke beelden en ik zie ze iedere dag, maar ze zijn wmb niet in your face nodig om het verhaal over te brengen. Het ging mij om de uitspraak dat “westerse media” allemaal pro-Israël zijn. Ze zullen er tussen zitten, maar ik zie over het algemeen dat er juist veel aandacht is voor het leed in Gaza.

12 likes

Ja JIJ weet het misschien wel idd, maar nog vele niet (waaronder Rutte🙃)

2 likes

Ik heb helemaal niet ontkent dat er een antisemitische component is in dit conflict.

1 like

Lekker reactief met de smilies ook.

Ik vind expliciet tonen van slachtoffers nooit nooit en nimmer “ok” voor het gewone publiek wat jij en ik zijn. Het voegt echt oprecht helemaal niks toe om schokkende beelden te kijken en ik vind het een intense violatie van de slachtoffers dat die beelden op instagram staan en dat mensen die (ongevraagd) in hun feed krijgen.

Ik kan er echt niet bij waarom je expliciete foto’s van dode kinderen nodig hebt om een schuldige aan te wijzen in dit conflict.

Volgens mij is de publieke opinie vrij duidelijk tegen de bombardementen van Gaza en is het verschrikkelijk wat ook in de westelijke Jordaanoever gebeurd en wil ongeveer iedereen een staakt het vuren en dat de gijzelaars veilig thuis komen.

17 likes

In Jeruzalem sprak Rutte met “vriend” Netanyahu over de oorlog tussen Israël en Hamas. Hij noemde de ontmoeting een indringend gesprek. “Ik heb opnieuw gezegd hoe verschrikkelijk de aanval van Hamas op Israël is en dat ze het recht hebben om zich te verdedigen.”

Los van dat cestmocro geen betrouwbare objectieve bron is, lees ik dat er aangifte tegen hen gedaan is door het CIDI vanwege (aanzetten tot) jodenhaat? Maar als ik die pagina door scroll zie ik dat nergens terug. In de reacties zijn er natuurlijk wel malloten die antisemitische uitspraken doen, maar kan een pagina (die zich imo niet negatief uitlaat over joodse mensen en de Israëlische bevolking, puur over de regering) daar verantwoordelijk voor gehouden worden? Voor de reacties van andere mensen onder hun posts?

1 like