wat bedoel je hier zoals mee?
Dit is een voorbeeld van zo een sarcastische opmerking, heel sneu en totaal niet nodig. Gelukkig heb ik niet de behoefte om een ander zo te behandelen.
En ja ik heb er behoefte aan om mijn onmachtsgevoel hier wel eens te delen die betrekking hebben op het nieuws. Daar is dit forum toch ook voor, alsof iedereen hier altijd hele inhoudelijke dingen posten. En ik wil blijven posten omdat ik niet monddood gemaakt wil worden.
Laats had iemand iets persoonlijk gepost maar ook gezegd dat ze twijfelde of ze het nog ging verwijderen en daarom heb ik er niet op gereageerd. Maar uiteraard wel gelezen. Maar ik ben geen slachtoffer, helemaal niet. De slachtoffer zijn de onschuldige mensen die gegijzeld zijn, vermoord worden, uitgehongerd en geopereerd worden zonder verdoving.
Ik snap dat je onmacht voelt en ook wilt uiten, en dat je verontwaardigd bent over het onrecht tegen de Palestijnen en hoe daar niet naar geluisterd en gehandeld wordt in de politiek/media/maatschappij. Dat ben ik ook, en ik denk de meeste mensen hier.
Volgens mij gaat het mis doordat je die verontwaardiging over het zwijgen/niet handelen projecteert op het forum. Anderen gaan dan tegen je in, en jij interpreteert dat vervolgens nog meer als het monddood maken van je inhoudelijke punt.
āWe zijn erin geslaagd de Palestijnse zaak weer op de kaart te zetten. Nu is er voor niemand in de regio meer rustā, zegt Khalil al-Hayya tegen de krant. āHet is het begin van een nieuw, vijandiger hoofdstuk in de strijd tegen IsraĆ«l.ā
Nee, niemand heeft geen rust meer. Meer dan 10.000 doden aan Palestijnse zijde en een humanitaire ramp in Gaza.
Hamas zegt in dit artikel dat zelfs hun bondgenoten niet wisten dat ze de aanval zo gewelddadig en groots wilden opzetten. Bronnen vanuit Iraanse regering hebben dat ook bevestigd, dat het initiƫle plan alleen was; Israƫlische mannen gijzelen, geen vrouwen/kinderen en zeker niemand te doden. En dat ze hadden berekend om een aantal honderd te gijzelen, zodat die geruild konden worden tegen 4500 Palestijnse gevangenen. Maar iemand besloot om helemaal los te gaan en volgens dit artikel zijn ze daar ook super trots op, bizar.
Bij de risico analyse had Iran ook niet gedacht dat Amerika, in verkiezingstijd open zou staan voor zoān sterke steun aan IsraĆ«l (marine, aantal onderzeeĆ«rs op stand by gezet). Ook Amerika kenners bij Iraanse regering hadden (verkeerd) geadviseerd dat Biden helemaal geen zin heeft in machtsvertoon, rustig zijn tijd wil uitdienen nu en geen oorlogstype is, wat missch ook wel waar is maar deze tegenreactie van IsraĆ«l en steun VS was dus helemaal niet voorzien!? Echt raar
Ik bedoel Hamas is een terroristische organisatie, vind het passend dat ze trots zijn.
Biden zou ook studieschulden kwijtschelden (niet in Nederland!).
Hahaha voor wie is deze toevoeging nodig?
Heb je recent het schuldentopic nog gelezen?!
Zijn daar mensen die geloven dat Joe Biden onze president is?
Aan de andere kant was hier ook iemand van 30 die niet wist wat we 4 mei herdenken dus opzich wel een optie
Je kan wel raden dat dat antwoord Nooit meer gaat komen
Twijfelde je echt aan de herdenking of bedoel je dat het vreemd aanvoelt. Want je hoort nu mensen ook zeggen dat als slachtoffers van de Holocaust het dubbel is dat Israƫl nu Gaza aanvalt (niet mijn eigen mening en ik snap dat joden/Israƫl niet hetzelfde zijn etc)
Ik kwam van de week een post tegen op Instagram die mijn gevoel erbij goed uitlegt. Moment, ik ga die proberen te vinden en dan zal ik mijn bericht editen.
Vanaf de woorden āDaarnaast ben ik en jij waarschijnlijk ook en de meeste mensen hier opgegroeid met het idee van nooit meerā en dan tot en met āDat was de boodschapā.
ik zie wel eens wat voorbij komen van mensen die twijfelen over de impact van de dodenherdenking. omdat mensen die dan aan het herdenken zijn en ānever againā zeggen nu wel achter israĆ«l staan of hun daden niet afkeuren. dus in die posts wordt besproken of mensen wel echt stilstaan bij wat er herdacht wordt, of dat het gewoon een soort gewoonte is zonder diepgang voor sommigen. misschien bedoelt ze dat?
edit: oh @Twijfelaar ik zag jouw bericht niet
Nee het was gewoon een slechte grap omdat Biden dit echt op camera heeft gezegd en er in dat topic ook door mensen werd beweerd terwijl ze dan niet konden zeggen door wie of wat dus dat is hetzeelfde natuurlijk!! Godverdomme nu ben ik mijn slechte grap toch aan het uitleggen
iemand dit gelezen? wat een bizar verhaal en wat een pijn moet de familie hebben
Ja, ik had het ook gelezen, wat een verhaal. Eerst vond ik die Belgen natuurlijk shady, maar op een gegeven moment begon ik te denken dat er met haar familie ook iets mis moest zijn omdat het gewoon te bizar is dat Anja ogenschijnlijk makkelijk te overtuigen was om hen te verlaten. Ook ben ik heel benieuwd of die Belgen dan met voorbedachte rade Habbo Hotel gingen spelen en op zoek gingen naar een kwetsbaar iemand om geld te ontfutselen, of dat de vrouw haar daar ontmoette en ineens geld rook. En die man snap ik ook absoluut niet, en het feit dat hĆj dan erfgenaam was, en niet de Belgische vrouw. Ik zit nog vol vragen!