Nieuws, actualiteit en politiek #4

Ik vind het ook zo erg van sommige hier die zeggen dat je beter niets kunt posten en journalisten volgen die erg proisrael zijn. Realiseren die zich wel dat het vanuit Palestina erg moeilijk is om nieuws te maken omdat het zo gevaarlijk is. Het is zo een oneerlijke oorlog, Israel staat wat betreft mediadominantie en geld honderd punten voor Israel.

Shereen abu Akleh een bekende Palestijnse journaliste is vermoord tijdens haar werk door Israeliers. Israel schakelt pro Palestijnse journalisten uit, daarom is het zo belangrijk op te blijven posten. De Palestijnen hebben ook geen batterij meer om wat te kunnen posten met hun telefoon.

Dit was een van de belangrijkste journalisten die al jarenlang verslag deed vanuit Palestina. Israel heeft haar vermoord. Daarom geloof ik niet het onderzoek van Israel over de aanval op het ziekenhuis. Nogmaals door wie is het onderzoek uitgevoerd??

15 likes

Als jij door een random persoon wordt aangevallen met een paraplu en ik sta niet achter je standpunten, is het dan netjes om je uit te lachen?

2 likes

Ja. En er spookte nog een gedachte door mijn hoofd dat hij dit misschien zelf in scene heeft gezet voor aandacht. Zal wel niet natuurlijk. Maar hij zal er ongetwijfeld allerlei draaien aan gaan geven uit welke hoek deze aanval kwam.

2 likes

het gaat hier niet om wat standpunten maar zwaar schadelijk gedachtegoed

ik vind het zelf ook niet grappig maar begrijp de gelaten reacties prima en die kun je moeilijk als schokkend beschouwen

14 likes

Het gaat echt veel te ver. Geweld is geweld, en voor hetzelfde geld was het een knuppel op zijn slaap.

Ik ben wel bang dat dit voer is voor extreem rechts om het ‘gevaar van links’ te roeptoeteren. Martijn Koning heeft Thierry een keer verbaal aangepakt bij Jinek, hoeveel shit hij over zich heen kreeg, is bizar.

5 likes

De reacties op dit bericht op de insta pagina van cest mocro zijn al in die trant idd.

1 like

Inderdaad, echt verschrikkelijk hoe gelaten mensen over geweld naar politici kunnen zijn.

2 likes

Nee ik denk dat jij de enige bent!

Maar serieus, ik vraag me af of wij hetzelfde topic lezen. Ik zie hier helemaal geen overwegend pro-IsraĂ«l geluid. Alleen een oproep tot enige terughoudendheid bij het posten van ‘nieuws’ wat niet geverifieerd of bevestigd is.

17 likes

Probleem ligt naar mijn idee hierin. Want jij of ik kunnen het nieuws niet verifiëren. Dan blijft het een raadsel wie je dan moet geloven.

3 likes

Door wie moet het onderzoek geverifieerd zijn?

2 likes

Ja precies, dus lijkt het me in dat geval goed om geen meningen als ‘nieuws’ te brengen. Je kan het er nog steeds over hebben, maar niet als voldongen feit.

@Maurice nou ja, zoals eerder besproken door journalisten die daar aanwezig zijn bijvoorbeeld. Dat is natuurlijk het lastige, dat geen enkele partij echt ‘neutraal’ is. Dus dat je zelf een afweging moet maken, en dat dat soms dus niet met zekerheid kan.

2 likes

Echt luchtig nieuws :face_holding_back_tears:

41 likes

Het is allemaal heel heftig enzo. Maar ik vind die foto erbij wel weer zon typische Thierry foto haha.

2 likes

Wel irritant dat in de headline “zoons” staat en in de tekst eronder “zonen”.

En Thierry mag van mij vaker met een paraplu gemept worden, vond het het beste nos-pushbericht dat ik in tijden heb gehad (heftiger dan een tik met een paraplu hoeft dan natuurlijk weer niet)

11 likes

Ja ik weet niet of ik het hiermee eens ben. Toen er een man met een fakkel bij Kaag op de stoep stond vond men (niet per se op het forum maar de algemene publieke opinie) dat absoluut niet oké. En dan zou iemand met een paraplu slaan wel oké zijn, omdat je fel tegen zijn standpunten bent? Het lastige is dat er tegen elk standpunt wel iemand fel tegen is, en geweldpleging is een slippery slope. Jij kunt wel vanuit een veronderstelde morele superioriteit zeggen dat dit oké is, want Thierry had dubieuze ideeën, maar er zijn helaas evenveel mensen die links progressieve ideeën als dubieus zien.

9 likes

Ik vind zelf een fakkel veel georganiseerder en bedreigender dan een kleine paraplu. Met een fakkel naar iemands huis gaan doe je met voorbedachte rade. Iemand slaan met een paraplu kan nog een vlaag van verstandsverbijstering zijn.

10 likes

dat is wel een beetje een understatement :skull:

6 likes

Als je het verschil tussen Kaag en Thierry niet ziet. Of tussen een brandende fakkel op een thuisadres een paraplu op een werkevent. Specsavers heeft vast nog een keer tijd.

Verder helemaal eens met @eddie die man zaait haat en verdeeldheid op een inkomen dat wij samen bekostigen, richt zijn peilen op de democratie en dat is niet eens per se zijn gedachtegoed, maar vooral ook zijn verdienmodel. Laat mensen lekker grinniken om een pets met een paraplu.

32 likes

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://nos.nl/l/2495508&ved=2ahUKEwjNleGh_JWCAxVK_7sIHd_JDEAQFnoECDMQAQ&usg=AOvVaw1c9YjvZIC-01pYdtzBRSGA

ik hoop dat hij het doet want ik kan deze video niet direct delen. maar ik word hier echt zo naar van. deze vrouw is zo gehersenspoeld (of gewoon puur kwaadaardig), hoe ben je zo chill en oké met letterlijke moord???

edit: oke de link werkt wel maar niet met preview. het gaat over een vrouw die kolonist is op de westelijke jordaanoever

5 likes

dat slotstatement is ook echt de omgekeerde wereld, misselijkmakend

3 likes