Ik heb nog niet veel meegekregen van vermoorde Palestijnen in de Westelijke Jordaanoever, maar daar zitten juist vrij weinig ‘terroristen’/Hamas toch? Maar volgens mij staat een Palestijn überhaupt gelijk aan een terrorist voor dit soort trieste mensen. Echt ziek hoe kwaadaardig/gehersenspoeld sommigen zijn.
hamas zit daar inderdaad helemaal niet volgens mij, het lijkt net of de mensen daar gewoon door de overheid en het leger gestimuleerd worden om geweld te gebruiken tegen palestijnen. maar het is echt geen apartheidsstaat hoor!!!
Sowieso is er veel hersenspoeling gaande ja. Mijn moeder liet me een documentaire zien dat joodse kinderen al vroeg op school te horen krijgen dat het hún land is, de arabiers beesten zijn etc. En de palestijnen krijgen ook nare dingen te horen over joden vanaf jongs af aan. Dat wordt echt geïnternaliseerd.
En ook interessant is ‘Birthright’ reizen. Alleen de naam al is heftig imo, de naam impliceert dat het hun geboorterecht is om dat land te bezitten. En als je tussen de 18-26 bent en joods bent, wordt deze reis dus voor je betaald door israël en er zijn verhalen van mensen die op deze reis zijn gegaan waarin ze vertellen dat er heel naar wordt gesproken over de Palestijnen. En er wordt door joodse mensen die op deze reis zijn geweest gezegd dat het doel is om deze mensen uit Europa en Amerika te laten trouwen met mensen van het Israelische leger (die zijn er namelijk ook bij op de reis) en Israelische babies te maken. Dat er hierop gezinspeeld werd tijdens de reizen, dat er verteld werd dat de bruiloften ook betaald zouden worden etc.
Dan zie je maar weer hoe diep het hersenspoelen gaat!
oh wow interessant maar ook echt heftig. ik zag ook een video van een joodse jongen die zei dat hij israel ooit bezocht voor een vakantie en dat er gelijk ‘welcome home’ werd gezegd. en hij vond ook echt dat er heel erg werd benadrukt dat dit ‘zijn’ land was, dat hij daar hoorde en dat hij het zijn thuis was blablabla. terwijl hij uit een heel ander land kwam en het zelf totaal niet zo voelde. hij is zelf geen zionist en werd er heel oncomfortabel van.
Thiery Baudet roept nu blijkbaar op tot financiering van beveiliging. Staat in de FVD nieuwsbrief. Vriendin van mij heeft zich ooit voor de grap ingeschreven voor die nieuwsbrief.
deze tweet; https://twitter.com/KAFKA_Dev/status/1717935704355803538
heel vreedzaam ja met een fakkel voor iemands huis staan.
Verder lijken al die mensen die reageren ook even te vergeten dat je het niet met elkaar kan vergelijken en ook nog eens in verschillende landen is gebeurd
Oh wat erg, communicatie met mensen in Gaza is vrijwel onmogelijk nu.
Ze vergeten vooral dat de vent die hem geslagen heeft gewoon verdachte is en vervolgd wordt.
dat ook ja
Wat ouder bericht, maar dat deze grafische beelden gedeeld worden vinden ook de mensen die het delen verschrikkelijk, zie ik steeds terug.
Er wordt benadrukt hoe dehumaniserend het voelt om het idee te hebben deze beelden, specifiek van kinderen, die je in iedere andere situatie nooit zou willen maken of verspreiden, te moeten delen om te zorgen voor internationale druk voor het afdwingen van een staakt het vuren ipv politieke en financiële steun voor de continue aanvallen van Israël op Gaza.
Wat ongelofelijk dat Gaza nu helemaal is afgesloten, die arme mensen zonder stroom zonder licht. Geen idee wat er gebeurt en Israel komt hier gewoon mee weg. Wat een barbaren, oorlogsmisdadigers!!
Ook dat er zoveel journalisten zijn overleden, vermoord door Israel. Wij kijken gewoon toe, de wereld komt niet voor de kinderen in Palestina op. Ik vind de stilte van de andere landen zo luid nu
Beetje off-topic misschien, maar misschien ook weer niet: ik hekel zelf soms de term hersenspoelen/brainwashing. Iemand die ‘gehersenspoeld’ is bestaat niet. Ik snap wat je wilt zeggen, maar het impliceert dat de personen die ‘gehersenspoeld’ zijn een soort van passieve rol hierin spelen (ze ‘ondergaan’ de hersenspoeling). Betekent niet dat er geen sprake kan zijn van beïnvloeding/dwang door de omgeving, maar er is altijd nog sprake van een vrije wil.
Ik ben er helemaal stil van… Ze zijn gewoon nu volop aan het bombarderen en alle landen kijken gewoon toe. Hoe kan dit gebeuren in 2023
Als hun wraak nu pas begint, wat waren de afgelopen 3 weken dan? Er zijn in deze 3 weken al meer Palestijnen door israel vermoord dan dat ze in de afgelopen 10+ jaar hebben gedaan.
Zag de livestream voorbijkomen van de VN. Dit is de hele lijst met voor/tegen/onthouden van stemming
Omdat het een livestream is kan ik geen timestamp geven maar na de stemming doen de landen uitleg voor hun beslissing
En dan Joe Biden die nu een keer komt van jongens dit gaat misschien wel een beetje heel erg ver en er zijn ook andere manieren om Hamas te pakken.
Kom op zeg, dit zagen we toch al van mijlenver aankomen dat Israël dit zou gaan doen?!
En dat NL niet stemt vind ik erg laf. Ik zie meerdere Europese landen zoals Duitsland en Griekenland en Zweden hetzelfde gedaan hebben. Maar een Frankrijk en een Portugal hebben bijvoorbeeld wel voor gestemd. Ben zeer benieuwd naar de uitleg, vooralsnog het erg laf.
Ja ook dit inderdaad. Daarom ben ik ook heel benieuwd naar de reden van niet stemmen.
Triest. Echt zo benieuwd naar de motivatie hierachter. Van de de tegen stemmers en de niet stemmers.
ik vind het zo gek dat een hoop landen in oceanië tegen hebben gestemd. maar zij hebben vaak militaire ‘banden’ met de vs of zijn lid van het gemenebest dus vast daarom