Nieuws, actualiteit en politiek #4

Ik volg Amy Schumer ( comedienne) op insta en zij is duidelijk pro Israel.
Langs de ene kant wil ik haar ontvolgen omdat ik het totaal niet eens ben met haar uitspraken en zaken die ze deelt maar ik vind het ook interessant om de andere kant van de berichten te zien. Anders kom ik nergens pro Israëlische zaken tegen.
Ze deelde gisteren bv. een column die geplaatst werd in de Times of Israel( dacht ik) en kort samengevat kan de schrijver het niet schelen hoe de wereld er over denkt want zijn volk probeert al heel lang zich aan te passen aan de “wereld” maar wordt toch telkens buitengesloten en nu ze aangevallen worden zouden ze zich maar moeten laten doen. Dus het doet hen niets hoe de wereld er over denkt, ze willen gewoon zichzelf verdedigen. (mijn samenvatting is heel kort en door de bocht).
Het maakt het wel iets duidelijker hoe ze er over denken en nu heb ik eigenlijk helemaal geen hoop meer dat Israel zou overgaan tot een staakt het vuren of dergelijke.

1 like

Ja dit werd mij afgelopen dagen weer pijnlijk duidelijk bij het tweemaal bombarderen van het Jabalya vluchtelingenkamp. Er is een mogelijkheid dat er een Hamas commandant is, maar je weet dat er heeel veel burgers dicht op elkaar zitten op die plek. Hoe kun je dan afwegen dat het belangrijker is om 1 Hamas commandant te doden, wetende dat er honderden burgerslachtoffers gaan vallen? En het dan nóg een keer doen? Dan ben je echt onverbiddelijk. Het is echt radicale vergelding en daar gaat niet zomaar een eind aan komen.

10 likes

Ik vind dat zij echt schadelijke en racistische dingen deelt op haar account. Enkele voorbeelden:

En ze heeft nog veel meer bijzondere dingen gepost. Ik weet niet of dit iemand is waarvan je informatie van die kant vandaan moet halen.

15 likes

Dit is foutief.

20 likes

ja klopt. Ik vind het voor mezelf ook zeer tegenstrijdig. Maar vind het “interessant” om te zien hoe mensen denken die niet dezelfde visie als mezelf delen.

En @Zemraluani dat snap ik niet?
Ze is toch een Amerikaans comedienne en actrice?

4 likes

Ze is niet grappig

Ha-ha.

En ze is altijd respectloos tegen andere volken en mensen dus fuck haar

11 likes

Ahja oke. Was me nog niet opgevallen dat zij zo respectloos is.
Behalve nu dan.
Ken haar ook vooral van haar films.

Zoals Snatched? Super racistische film ook.

1 like

Ik begin me wel echt te storen aan dat pro-israel mensen steeds die baby kaart trekken. Alsof er niet al veel meer babies in Gaza dood zijn nu? Echt een gepasseerd station.

26 likes

Dit aspect komt ook naar voren in de video die ik boven jouw reactie deelde, misschien vind je die dan ook interessant om te kijken voor een ander perspectief.

3 likes

Ik las net dit artikel in de krant over antisemitisme en ik wilde het delen ook omdat erin staat dat je beter met elkaar kan blijven praten en dat dan voordelen en antisemitisme en racisme verminderen

1 like

ja het feit dat mensen haar überhaupt volgen vind ik nog de grootste verrassing

3 likes

ik weet even de bron niet meer maar er werd ook gerapporteerd dat alleen in oktober al 5000 vrouwen in de gazastrook moesten bevallen. en er is dus (bijna) geen stroom en de ziekenhuizen worden gebombardeerd dus heel veel vrouwen kunnen geen medische hulp krijgen. er worden dus ook keizersnedes uitgevoerd zonder verdoving en er zijn zelfs levende baby’s uit dode moeders gesneden

4 likes

Hebben jullie dit al gezien?

4 likes

Ik kreeg hier dus vorige week een melding van via X, met ene link naar een document op Scribd. Had het toen per ongeluk weggeswipet en kon er daarna niks meer over vinden dus dacht dat het fake news was. Ook op Scribd niks kunnen vinden toen.

Staat het document er ook bij?

Edit: o ik zie het document bij een andere bron nu ook staan, never mind.

1 like

Ongelofelijk dat deze voetballer ontslagen is voor steun aan burgers uit Gaza!! Mag dit zomaar?

4 likes

Wat een gruwelijke actie van Israel. Ze zeggen bij al hun gruwelijke daden dat het komt omdat er wapens of mensen van Hamas zijn maar bewijs is er niet. Ik volg al jaren het nieuws maar ik ben nog nooit zo geschokt geweest van barbaren als van Israel nu. Voor de pro-Israel personen, hoe denken jullie nu over Israel. Vinden jullie dit ook een genocide? Vinden jullie de overheid ook barbaars?

6 likes

Zijn er hier pro Israël personen? :thinking: lijkt me eigenlijk niet

6 likes

Denk het wel, misschien posten ze niet (meer). Maar ik ben heel erg benieuwd naar hun kijk op deze oorlog. Ik weet dat ze in Israel deze beelden uit Gaza niet tonen of vanuit een totaal andere kant belichten. Maar ik ben ‘‘blij’’ dat de beelden via social media worden verspreid zodat de rest van de wereld daadwerkelijk ziet wat er aan de hand is. Ik volgende verschilde media voor deze oorlog en dan zag ik ook beelden hoe Palestijnse burgers op straat belaagd werden door soldaten en mensen vermoord werden. Daarom kon ik mij voor deze oorlog al niet voorstellen dat er mensen pro-Israel waren. Maar nu vraag ik het mij nog meer af.

2 likes

Voor iemand die benieuwd is stel je behoorlijk suggestieve vragen. Kan mij niet voorstellen dat iemand de behoefte voelt om met je in gesprek te gaan.

54 likes