De stelligheid in je posts schrikt alleen maar af om een gelijkwaardige discussie aan te gaan? Ik heb niet het idee dat jij open staat voor een ander perspectief
Edit: oh lol, @Shaaar zegt hetzelfde
De stelligheid in je posts schrikt alleen maar af om een gelijkwaardige discussie aan te gaan? Ik heb niet het idee dat jij open staat voor een ander perspectief
Edit: oh lol, @Shaaar zegt hetzelfde
Op basis van jouw input van dit topic denk ik dat jij als pro Israƫl ziet: veroordelen van Hamas, antisemitisme, burgerslachtoffers maar het recht van Israƫl om zichzelf op proportionele wijze te verdedigen.
Ik vind het heel typisch dat na de aanval op Israel heel veel mensen hier posten en nu de Palestijnen vermoord worden bepaalde mensen niet meer posten en het onderwerp een beetje lijken te negeren. Dan vraag ik mij gewoon af: je was er wel om voor de onschuldige Israeliers op te komen (ik toen ook) maar nu onschuldige Palestijnen worden vermoord het stil is.
Dat vind ik een hele gevaarlijke aanname. Ik veroordeel Hamas, ik ben tegen anti-semitisme en ik vind dat Israel zwaar buitenproportioneel bezig is. Vind jij de acties van Israel proportioneel?
Ik vind het heel typisch dat je ervan uitgaat dat de enige reden om niet meer te posten is dat je niet om Palestijnen geeft. Zeker aangezien de afgelopen weken al wel vaker benoemd is waarom mensen niet meeposten. Spijt me echt voor sommige posters hier die denken dat ze als enige hier aan de goede kant van de geschiedenis staan, veel anderen vinden wat je inbrengt gewoon niet gesprekswaardig en hebben betere dingen te doen en betere gesprekspartners om hierover te praten. Het is echt niet zo dat jij de enige bent die ziet wat er gebeurt en dat veroordeeld ik moet de eerste persoon die Israƫls agressie niet af keurt nog tegen komen.
Dat valt wel mee toch? Ik lees hier alleen maar dingen over hoe verschrikkelijk het is.
En niet iedereen voelt de behoefte om er hier dingen over te delen ook. Dat betekent toch niet meteen dat je pro Israƫl bent.
Dit soort posts leiden alleen maar tot meer polarisatie. Ieder weldenkend mens vindt alles wat er nu in Palestina/Israel gebeurt afschuwelijk.
Of de acties proportioneel zijn richting de Palestijnen? Nee. Wat wil je hiermee zeggen? Wat is je punt met dit soort berichten.
Ik weet niet of je thuis bent in het bredere geopolitieke plaatje. Ook dat is heel complex:
Hamas wordt openlijk gefinancierd en gesteund door Iran. Gisteren is de hoogste leider van Hamas naar Teheran gevlogen en knuffelend op de foto gegaan met de leider. In Iran wordt al langere tijd vernietiging van gehele Israƫlische volk gewenst. Je hebt verkeersrotondes waarin met een klok wordt afgeteld naar de vernietiging van Israƫl, dat is toch afschuwelijk. In mijn Iraans paspoort staat ook dat Israƫl niet wordt erkend als land en wordt het mij verboden om daarheen te gaan. Al jarenlang voeren Iran/Israƫl div acties uit op elkaars nucleaire bronnen, experts en voorraden etc. Iran steunt ook openlijk Hezbollah, allemaal terroristische partijen die al langer een (koude) oorlog voeren met Israƫl, dus wordt van diverse kanten bestookt.
Dat maakt het zeer explosief en ook dat je de gebeurtenissen van 7 okt en daarna niet geïsoleerd moet beschouwen. Israël wordt al heel lang uitgedaagd. Dit is allemaal onderdeel van een groter plan. Geweld is nooit de oplossing maar de Palestijnen zijn uiteindelijk door Hamas zelf ingezet als speelbal. Terwijl de eigen leiders van Hamas in Dubai, Qatar en Turkije vakantie vieren.
Ik ben heel erg bang voor een groter conflict in het midden-oosten en uiteindelijk voor mijn familie.
Er zijn gewoon al meer dan 10.000 mensen omgekomen in Gaza waarvan ongeveer 4.000 kinderen. 4000 kinderen!!! Wat denkt Israel wel niet? Dat ze hiermee Hamas uitschakelen? Al die kinderen die wees zijn gaan zich uit wraak tegen Israel keren. Wat een lugubere staat is Israel toch.
Wat ik ook een beetje gek vind is de filmpjes die nu worden gedeelt van joodse mensen bij een free palestina ding. Zo van kijk deze jood is niet slecht!! Hij vind het ook erg wat israel doetā¦
Ik zou echt geen energie meer stoppen in reacties naar Maurice, die komt hier alleen om iedereen te wijzen op dat Israƫl oorlogsmisdaden uitvoert
wordt dat niet meer bedoeld als āisrael schuilt achter antisemitisme terwijl de meeste joden hen juist helemaal niet steunenā? (edit: omdat ze veel mensen als bella hadid en jenna ortega bijvoorbeeld uitmaken voor antisemiet als ze alleen maar āfree palestineā zeggen) zo vat ik die videoās op, omdat die staat doet alsof ze de religie representeren
Wie ben jij om anderen te adviseren om geen energie in mijn reacties te stoppen? Ik vind het echt naar hoe ik hier door sommigen benaderd word, een volwassen pestclubje echt heel sneu. Ik geef mijn mening, als je het er niet mee eens bent geef jouw mening en argumenten.
Ik wil ermee zeggen dat er nog heel veel mensen zijn die de acties van Israel wel proportioneel vinden en vinden dat ze er niet mee moeten stoppen.
Ik denk dat dat wel de insteek is van die videos. Alleen als ik soms reacties lees⦠maar ja die moet je eigenlijk ook helemaal niet lezen haha.
Nou ja, het lijkt erop dat jij dit topic gebruikt als dumping ground voor je eigen mening, niet voor een gesprek. je reageert totaal niet op de mensen die wel op jou reageren, je vragen stellen of proberen een gesprek met je aan te gaan. Dan is het advies om daar verder geen energie in te steken niet zo gek.
Maar ik snap echt niet wat jij überhaupt wil horen (nog los van dat dit topic er niet is om jou naar de pijpen te dansen) want je doet alsof hier in grote getalen de daden van de Israëlische regering worden gerechtvaardigd en verdedigd en dat heb ik nou niemand zien doen.
Ik heb het met name over berichten zoals: het heeft geen zin om op jou te reageren, sarcastische opmerkingen van een paar dezelfde mensen, denigrerende opmerkingen die niks met het onderwerp te maken hebben. Ik krijg priveberichten van sommigen die zeggen het met mij eens te zijn maar het hier niet durven te posten vanwege de pesterige sfeer. Iedereen is volwassen, gedraag je dan ook zo. En de mensen waar ik het over heb zijn vaak ook dezelfden die vervelend en met een nare ondertoon op andere berichten posten van mij in andere topics. Ik vind dat sneu, heel sneu dat er blijkbaar volwassene vrouwen zijn die in hun vrije tijd op het internet naar doen naar iemand. En blijkbaar hebben anderen er ook last van en voelen zich niet prettig om hier te posten.
Dan posten ze toch niet. Als ze toch alleen maar bullshit willen posten dan lijkt me dat voor iedereen beter.
Mijn god je doet net alsof je een verzetsheld bent maar je luistert echt totaal niet. Maar nee het ligt heus niet daar aan.
Maar wat haal je er voor jezelf dan nog uit om hier te posten als het zo naar is hier?