Nieuws, actualiteit en politiek #4

Ik denk niet dat ze perse iets wil horen. Ik lees vooral een groot gevoel van onmacht en frustratie in haar posts, correct me if im wrong @Maurice.
En zo voel ik mij ook, ik voel me ook machteloos en verdrietig en boos en teleurgesteld en en en en als ik het nieuws zie, de video’s uit Palestina zie. Het enige wat ik voor m’n gevoel kon doen is doneren en verder heb je er geen invloed op.

Maar misschien wil Maurice het gewoon even ergens kwijt, die frustratie en onmacht en doet ze dat hier.

7 likes

De vraag is wel; moet je een nieuws topic gebruiken om al je gedachten en frustraties de ether in te slingeren als je alle tegenspraak of kritiek als pesterij duidt. Edit: al helemaal als je frustratie vrij insensitief is en anderen kwetst

13 likes

Ja eigenlijk ben jij hier het echte slachtoffer inderdaad.

12 likes

Ben ik ook met je eens. Het voegt natuurlijk allemaal niets toe, daarom post ik hier niks want heb inhoudelijk niks te melden behalve ‘wat erg’ ‘wat vreselijk’ etc. Maar het houdt mensen wel bezig dus dat ze er iets over post begrijp ik.

5 likes

wat bedoel je hier zoals mee?

4 likes

Dat erover gepost wordt snap ik zeker. De vorm begrijp ik werkelijk niks van want die is gewoon provocerend en beschuldigend naar medeforumleden om vervolgens te gaan janken omdat mensen je daarop wijzen. Dat snap ik niet. En als iemand dan tijd steekt in een persoonlijke nuancerende reactie vanuit eigen ervaring of kennis wordt daar niet of nauwelijks op in gaan.

14 likes

Dit is een voorbeeld van zo een sarcastische opmerking, heel sneu en totaal niet nodig. Gelukkig heb ik niet de behoefte om een ander zo te behandelen.

En ja ik heb er behoefte aan om mijn onmachtsgevoel hier wel eens te delen die betrekking hebben op het nieuws. Daar is dit forum toch ook voor, alsof iedereen hier altijd hele inhoudelijke dingen posten. En ik wil blijven posten omdat ik niet monddood gemaakt wil worden.

6 likes

Laats had iemand iets persoonlijk gepost maar ook gezegd dat ze twijfelde of ze het nog ging verwijderen en daarom heb ik er niet op gereageerd. Maar uiteraard wel gelezen. Maar ik ben geen slachtoffer, helemaal niet. De slachtoffer zijn de onschuldige mensen die gegijzeld zijn, vermoord worden, uitgehongerd en geopereerd worden zonder verdoving.

2 likes

Ik snap dat je onmacht voelt en ook wilt uiten, en dat je verontwaardigd bent over het onrecht tegen de Palestijnen en hoe daar niet naar geluisterd en gehandeld wordt in de politiek/media/maatschappij. Dat ben ik ook, en ik denk de meeste mensen hier.

Volgens mij gaat het mis doordat je die verontwaardiging over het zwijgen/niet handelen projecteert op het forum. Anderen gaan dan tegen je in, en jij interpreteert dat vervolgens nog meer als het monddood maken van je inhoudelijke punt.

20 likes

“We zijn erin geslaagd de Palestijnse zaak weer op de kaart te zetten. Nu is er voor niemand in de regio meer rust”, zegt Khalil al-Hayya tegen de krant. “Het is het begin van een nieuw, vijandiger hoofdstuk in de strijd tegen Israël.”

Nee, niemand heeft geen rust meer. Meer dan 10.000 doden aan Palestijnse zijde en een humanitaire ramp in Gaza.

6 likes

Hamas zegt in dit artikel dat zelfs hun bondgenoten niet wisten dat ze de aanval zo gewelddadig en groots wilden opzetten. Bronnen vanuit Iraanse regering hebben dat ook bevestigd, dat het initiële plan alleen was; Israëlische mannen gijzelen, geen vrouwen/kinderen en zeker niemand te doden. En dat ze hadden berekend om een aantal honderd te gijzelen, zodat die geruild konden worden tegen 4500 Palestijnse gevangenen. Maar iemand besloot om helemaal los te gaan en volgens dit artikel zijn ze daar ook super trots op, bizar.
Bij de risico analyse had Iran ook niet gedacht dat Amerika, in verkiezingstijd open zou staan voor zo’n sterke steun aan Israël (marine, aantal onderzeeërs op stand by gezet). Ook Amerika kenners bij Iraanse regering hadden (verkeerd) geadviseerd dat Biden helemaal geen zin heeft in machtsvertoon, rustig zijn tijd wil uitdienen nu en geen oorlogstype is, wat missch ook wel waar is maar deze tegenreactie van Israël en steun VS was dus helemaal niet voorzien!? Echt raar

6 likes

Ik bedoel Hamas is een terroristische organisatie, vind het passend dat ze trots zijn.

5 likes

Biden zou ook studieschulden kwijtschelden (niet in Nederland!).

Hahaha voor wie is deze toevoeging nodig?

11 likes

Heb je recent het schuldentopic nog gelezen?! :pirate_flag:

Zijn daar mensen die geloven dat Joe Biden onze president is?

Aan de andere kant was hier ook iemand van 30 die niet wist wat we 4 mei herdenken dus opzich wel een optie

18 likes

Daarover gesproken @Twijfelaar waarom twijfelde jij nou aan 4 mei?

9 likes

Hahahahahahhaa deze brug @Evert is trots

7 likes

Je kan wel raden dat dat antwoord Nooit meer gaat komen :disguised_face:

Twijfelde je echt aan de herdenking of bedoel je dat het vreemd aanvoelt. Want je hoort nu mensen ook zeggen dat als slachtoffers van de Holocaust het dubbel is dat Israël nu Gaza aanvalt (niet mijn eigen mening en ik snap dat joden/Israël niet hetzelfde zijn etc)