Nieuws, actualiteit en politiek #4

Ik kwam van de week een post tegen op Instagram die mijn gevoel erbij goed uitlegt. Moment, ik ga die proberen te vinden en dan zal ik mijn bericht editen.

Edit: VPRO on Instagram: "‘De ene genocide wordt aangegrepen om de andere goed te praten. Als zoon van een Holocaust-overlevende kan ik dat niet langer aanzien,’ schreef Maurits op zijn instagram. In ‘Nadia’ praten de gasten vanuit hun persoonlijke relaties met Israël en Palestina over het geweld in Gaza. Nu te zien op NPO Start. #vpro #nadia"

Vanaf de woorden “Daarnaast ben ik en jij waarschijnlijk ook en de meeste mensen hier opgegroeid met het idee van nooit meer” en dan tot en met “Dat was de boodschap”.

5 likes

ik zie wel eens wat voorbij komen van mensen die twijfelen over de impact van de dodenherdenking. omdat mensen die dan aan het herdenken zijn en ‘never again’ zeggen nu wel achter israël staan of hun daden niet afkeuren. dus in die posts wordt besproken of mensen wel echt stilstaan bij wat er herdacht wordt, of dat het gewoon een soort gewoonte is zonder diepgang voor sommigen. misschien bedoelt ze dat?

edit: oh @Twijfelaar ik zag jouw bericht niet

4 likes

Nee het was gewoon een slechte grap omdat Biden dit echt op camera heeft gezegd en er in dat topic ook door mensen werd beweerd terwijl ze dan niet konden zeggen door wie of wat dus dat is hetzeelfde natuurlijk!! Godverdomme nu ben ik mijn slechte grap toch aan het uitleggen :clown_face:

3 likes

iemand dit gelezen? wat een bizar verhaal en wat een pijn moet de familie hebben

14 likes

Ja, ik had het ook gelezen, wat een verhaal. Eerst vond ik die Belgen natuurlijk shady, maar op een gegeven moment begon ik te denken dat er met haar familie ook iets mis moest zijn omdat het gewoon te bizar is dat Anja ogenschijnlijk makkelijk te overtuigen was om hen te verlaten. Ook ben ik heel benieuwd of die Belgen dan met voorbedachte rade Habbo Hotel gingen spelen en op zoek gingen naar een kwetsbaar iemand om geld te ontfutselen, of dat de vrouw haar daar ontmoette en ineens geld rook. En die man snap ik ook absoluut niet, en het feit dat híj dan erfgenaam was, en niet de Belgische vrouw. Ik zit nog vol vragen!

10 likes

mn bloed ging vooral koken bij het bericht dat de man naar het nichtje van anja een dwangsom van 4900 euro had verstuurd voor achterstallige huur😭 zou me niet verbazen als hij chantal ook volledig heeft aangestuurd

5 likes

Ik kwam dit op een NL subreddit tegen. Dit is zoo een raar verhaal! Ik zit ook nog vol vragen

3 likes

Wanneer komt er hier een einde aan. Die arme gijzelaars die zo lang gegijzeld zijn. En die arme babys en andere mensen in het ziekenhuis. Het lijkt wel een horrorfilm, je zit ergens vast, kan het land niet uitvluchten, geen water/energie en zelfs in het ziekenhuis ben je niet veilig. Wat een doodsangsten moeten die mensen doorstaan. Ik vond het heel mooi om te zien dat er zo veel mensen gedemonstreerd hebben in Londen.

7 likes

Het valt me bij NOS op dat de liveblog hierover sinds een paar dagen een minder prominente plek op de homepage heeft gehad. Uitgerekend nu staat het er wel weer groot. Maar ik dacht even: oh gaan we nu deze fase in dat het nieuws flink zal minderen en dat we overgaan op de orde van de dag? Net zoals bij Oekraïne/Rusland.

2 likes

Ja inderdaad. Sowieso valt het op dat de NOS selectief bericht, vooral wanneer je het vergelijkt met allerlei andere (internationale) media.

4 likes

nee voetbal is belangrijker!!!

4 likes

Jammer kan het niet lezen. Je kan zeker niet per artikel betalen?

Wel bizar als ik jullie berichten erover zo lees. Ik heb dat vroeger ook gespeeld en dacht meteen aan een meisje/account die best bekend was op dat spel. Maar zij was overleden door een co vergiftiging veroorzaakt door dr moeder echt erg. Ik dacht eerst dat dat daar over ging.

2 likes

Welke berichten mis je in de Nederlandse media dan die je in andere media wel ziet?

Bijvoorbeeld de massale anti-genocide protesten over de hele wereld, waaronder de not in my name protesten van de joodse gemeenschappen. Maar dan wel een bericht over anti-semitisme protest in frankrijk gister.

7 likes

De mars van zaterdag in Londen was wel gewoon op het nos journaal iig.

2 likes

Wat ik heel opmerkelijk vond van de NOS was dat ze gisteren in de berichtgeving over de klimaatmars en de protestactie over Gaza op het podium alleen spraken over “een controversiële leus” (o.i.d.) maar in het journaal weggeknipt hadden wat er daadwerkelijk gezegd werd.

Los van de discussie over de leus zelf vond ik het opvallend dat ze het censureerden in plaats van kaderden.

10 likes

Ja dit is inderdaad een tweede punt. Naast selectieve berichtgeving is er ook ontzettend sprake van framing d.m.v. woordgebruik.

Overigens is mijn kritiek op de NOS berichtgeving van een totaal ander kaliber dan de NY Times. Als je dat leest val je echt van je stoel

3 likes

Is dat deze zaak?

1 like

Ja, volgens mij wel. Ze heette op Habbo Redgie Rokket. Was een heel ding toen… echt erg.
Maar hoort meer in een ander topic thuis. Wist niet dat er een podcast over was!

1 like

Wow tering wat een sicko’s zijn die Chantal en Dirk.

Ook dat die lul dan een vordering voor achterstallige huur aan dat nichtje stuurt. Geldwolven.

Hoop dat ze hun lot snel krijgen.

6 likes