Onverstaanbare man (50) uit Gronings gehucht verkoopt woning van zijn ouders aan nieuwe kopers. Er ontstaat een conflict, volgens de makelaar over verbogen gebreken in de woning. Onduidelijk wat er verder precies gebeurd is, maar nu zijn er twee doden, de kopers van de woning. Een man in de dertig, een vrouw in de veertig, ouders van twee kinderen. De vrouw is Nederlands, de man Pools maar het stel zijn âde Polenâ en volgens social media hebben ze het allemaal zelf verdiend omdat Richard de onverstaanbare man een filmpje heeft opgenomen na de daad over dat hij zijn vrouw en dochter niet gaat laten verkrachten en hij dan maar de bak in moet maar hij tot wanhoop is gedreven en het niet zijn schuld is. Zijn vrouw heeft ook een filmpje gedeeld waarin ze de dodelijk slachtoffers de schuld geeft.
En nu vindt half Nederland Richard een held omdat je in het filmpje kan zien dat hij âecht tot wanhoop is gedrevenâ en âzijn gezin moest reddenâ. Oh, en het wapen is sowieso van de dodelijke slachtoffers kennelijk want dat zijn âcriminele Polen met wapensâ.
Edit: waar ik Groningen zei is mogelijk Drenthe want geen idee waar dit allemaal precies is maar boeit ook niet zo veel. Moeilijk verstaanbaar iig.
âbevestigt tegen deze site dat erâ
God, welkom bij het ad
wow wtf
Al die mensen die ook het artikel van GeenStijl als bron aanhalen. Wow ja echt journalistiek van het hoogste segment.
X staat vol met non ironische âje suis Richardâ
Uiteraard⊠mijn hemel
Wat vreselijk zeg
Het is Drenthe inderdaad. Redelijk dichtbij Emmen.
Gelukkig spreek AD nu wel van een Nederlandse vrouw uit Haarlem ipv âdie Poolâ.
Hahahahaha.
Wow dit ja, dat die vrouw dat zo expliciet zegt. Bizarre reacties ook overal met begrip voor de verdachte.
Had nooit verwacht mee te maken dat heel internet een persoon zowat de hemel in staat te prijzen omdat hij twee mensen heeft vermoord.
En hoe verward ben je als je daarna ff op social media gaat? En ik weet niet of ik âverwardâ in de daadwerkelijke definitie bedoelâŠ
Ik voel me echt alsof ik onder een steen zit maar waar prijzen mensen die man dan zowat de hemel in? Reacties onder nieuwsartikelen op Facebook ofzo? Ik ben dat zelf nog niet tegen gekomen.
X Staat er vol mee, maar dat is sinds Musk zit ook het rioolputje van internet geworden. Meine guteâŠ
Even los van dit verhaal ( afschuwelijk) vind ik je edit een beetje jammer. Heeft een beetje Groningen, Drenthe, Friesland, allemaal één pot nat- vibes.
Sowieso als er ook over een âgehuchtâ wordt gesproken gaat dit bijna altijd over één van deze drie provincies.
Ja helemaal waar hoor. Zulke reacties zijn op X wel te verwachten, maar toch verbaasd het mij als ik het tegenkom.
Het is in dit verband toch niet heel relevant etc.
Beetje âall provincies matterâ vibes
https://twitter.com/wijstaan25821/status/1747331163109114278
Oh edit blijkbaar geeft ie de tweet niet meer weer:
Nouja het toevoegen van: het boeit niet maar het is een moeilijk verstaanbare provincie dĂșs het is dan maar Groningen. Vind ik echt onnodig ( en niet waar).
Limburg bestaat ook nog
Ik was letterlijk vergeten dat Drenthe bestond.