Mijn opa is niet vindbaar in dit archief, terwijl hij wel dwangarbeid heeft moeten uitvoeren in Duitsland en in principe erin zou moeten staan. Wat zou daar een verklaring voor kunnen zijn, iemand een idee?
Mogelijk zijn de documenten waar hij in stond verloren gegaan?
Nog niet overleden?
@mikselke hier is er ook nooit met mijn moeder over gepraat. Via via wel moeten horen dat hij lijken heeft moeten opruimen in Hamburg en borg heeft gestaan voor iemand.
Op het papier met opaâs naam staat Krupp in Essen, dus ik denk dat hij daar is geweest? Dat valt dan nog wel mee. Gelukje met dichtbij het Ruhr gebied wonen. Bovenaan staat iets over een gieterij. Mam wist het niet eigenlijk en kan het ook niet meer aan iemand vragen.
Ja mân vraag was niet zo duidelijk maar al die redenen zijn niet van toepassing op mân opa. We hebben zelf wel documentatie namelijk en hij is allang dood. Dus wel gek maar ja.
De administratie is simpelweg niet helemaal compleet. Ik kan mijn opa er ook niet in terugvinden terwijl ik zeker weet dat hij daar ook tewerkgesteld is.
Ja gewoon nog ff wachten. Misschien komt de administratie nog terecht. Ik had ook niet verwacht dat ik mijn opa zou vinden, omdat hij eerst niet te vinden was. Zijn informatie klopte niet helemaal, want ze hadden zijn woonplaats als geboorteplaats ingevuld.
Of misschien zijn andere familieleden nog te vinden?
@ufo
Wat denken jullie van de nieuwste ontwikkelingen mbt de formatie?
Gaan ze het toch proberen met âcentrumâ-rechts. En dan wel/niet met de VVD in het kabinet? En hoe lang gaat dat standhouden?
Ik vind Omtzigt toch heel ambivalent steeds en ook de VVD lijkt voorzichtig weer de opties uit te breiden?
Ja dat zei ze gister op tiktok ook!
Ik hoorde de theorie dat VVD en NSC mogelijk nu moeilijk doen om hun anti-samenwerken-met-PVV leden te paaien, en daarna dan toch âverantwoordelijkheid gaan nemenâ.
Lilian Marijnissen stapt op: Lilian Marijnissen stapt op als fractievoorzitter van SP
Was te verwachten en werd denk ik ook wel tijd gelet op de resultaten sinds zij de partij leidt
Wilde het ook komen posten. Ben erg benieuwd naar het nieuwe gezicht, lijkt me een goede zet.
Wel jammer dat het, ook in het artikel hierboven, altijd over haar vader en jeugd gaat. Dat neemt het grootste deel van het artikel in beslag en ze is zoveel meer dan dat. Ondanks keer op keer verliezen heeft ze veel mooie dingen gedaan.
Ja, ik snap dat ze opstapt maar vind het ergens ook weer jammer.
Ja klopt.
Wat vind je mooie resultaten wat zij heeft bereikt?
Oh haha nee geen resultaten maar meer haar activistische inslag en mooie acties voor âhet volkâ moet eerlijk zeggen dat ik de meeste politici niet genoeg volg om het met zekerheid te zeggen maar ik denk wel dat zij zich daarin onderscheidde.
Oh, maar dat vind ik sowieso goed van SP. Als hier in de buurt wat fout gaat staan zij altijd als eerste handtekeningen in te zamelen.
Mja, maar laten we eerlijk zijn. Ze is vooral lijsttrekker geworden OMDAT ze de dochter is van. En ze is dat ook om die reden langer gebleven dan ieder ander met dit soort resultaten.
Wie kijkt het debat?
is dit yung jan marijnissen??
wat een look