Nieuws, actualiteit en politiek #4

Ik denk dat het beter is dat hij voorzitter wordt want hij was een van de ervaren leden van de PVV. Als Fleur Agema nog minister van zorg wordt en Geert premier dan is er niemand die de nieuwe groep mensen kan leiden in de tweede kamer en ontstaan er hopelijk problemen. Ik denk dat de PVV even gaat leiden maar hoop daarna dat het kabinet snel zal omvallen. En als ze het een keer verpesten dan verliezen de mensen hopelijk het geloof in ze. Ik snap echt niet dat sommigen nu nieuwe verkiezingen willen, de PVV wordt dan alleen maar groter

2 likes

Denk dat dit dus ongelofelijk naĆÆef is. Een kamervoorzitter blijft allereerst gewoon fractielid, stemt mee, het is niet alsof hij nu verdwijnt en niks meer kan in de eigen partij. Daarnaast als de pvv maar heel kort regeert is er schade. Het is al begonnen met een kamer die ingrijpt in een wet die zij al goedgekeurd heeft. Nig los van de impact van de debatten die hier mogelijk gevoerd gaan worden op mensen. Juist nu heb je een voorzitter nodig die ingrijpt.

15 likes

Ik wil ook nog even ageren van het benoemen van ā€œde linkse groepā€ want rechts is inmiddels synoniem met conservatief en rechtsstaat ondermijnend (aka extreem rechts) en ik vind dat een slechte discours omdat het standpunten normaliseert die we niet normaal zouden moeten vinden.
Iedereen die democratische normen en waarden in hoog vaandel heeft zou vandaag een zuur gezicht moeten trekken want we hebben allemaal iets verloren. Sommige mensen beseffen dat alleen nog niet. Ook kleinburgerlijk Nederland wat alleen maar aan zichzelf denkt en doodsbang is om ook maar iets op te geven of de vrijheid die zij wel voor zichzelf eisen niet willen voor iemand die zij zien als ā€œde anderā€.

36 likes

Vond dit wel een interessante kijk erop: Ik wil de PVV-stemmer begrijpen, maar ergens houdt mijn begrip op - npo.nl/npo3

5 likes

Ja exact dit. Ik vond ook de column van Jarl van der Ploeg dit wel goed verwoorden

Overigens ook in z’n recente column over Martin Bosma

5 likes

Aanrader om deze reconstructie even te lezen.
En dhr. van Strien zelf wentelt zich in zelfmedelijden en vindt zichzelf slachtoffer. En wij zitten weer met deze oude opa met kilo’s boter op z’n hoofd. Huilie huilie…

4 likes

https://www.heraldscotland.com/news/24013880.storm-gerrit-batters-scotland-drivers-left-trapped/

Eindelijk tijd voor Gerrit!! Geweldig toch zo’n Schotse kop met ā€˜storm Gerrit’ :joy:

14 likes

Ja en henk en piet staan ook nog op de lijst.

Geen idee of die nog komen dan want er staat dat de namen voor 2023 zijn….

1 like

Gerrit staat op de lijst vanwege Gerrit Hiemstra!

Oh onderaan dit artikel staat dat ā€˜Piet’ op de lijst gezet is voor Piet Paulusma!

10 likes

Ja dat wist ik. Alleen vroeg me gewoon af of die namen dan doorgaan in 2024 of dat ze vanaf januari een andere lijst gaan gebruiken en henk en piet niet aan de beurt komen.
Zie in jouw artikel dat het 2023/2024 namen zijn dus komt goed.

1 like

Heb dit toevallig deze week geleerd maar het stormseizoen loopt van september tm augustus, dus is net begonnen.

1 like

Dus eigenlijk gewoon altijd?

9 likes

Ja, maar daar bedoel ik mee dat het dus niet januari - december is, waardoor de kans dat de volgende letter(s) dit seizoen nog aan de beurt zouden komen vrij klein zou zijn.

1 like

Hoe lang gaat het nog duren voor er een vuurwerkverbod komt? Elk jaar weer een paar doden en veel gewonden met blijvend letsel aan ogen, gezicht of handen, hulpverleners en politie die bekogeld worden, schade aan auto’s en gebouwen.

18 likes

Dit ook, verschrikkelijk.
Gaat je vader nog ff de hond uitlaten, wordt hij op straat doodgeslagen door een hele groep jongeren.

9 likes

ja jezus deze zin ook

De man wist zijn huis nog te bereiken, maar overleed daar aan zijn verwondingen.

4 likes

Alles eraan. Er was kennelijk een feest met >1000 jongeren in de sporthal ernaast. Dus ook lastig te achterhalen wie het waren als er geen camerabeelden zijn. Hoop echt dat het niet weer zoals Carlo/Mallorca wordt, dat de groep elkaar gaat beschermen en uiteindelijk iedereen zowat wegkomt met doodslag.

14 likes

Ik zag ook dit filmpje op FB gisteren (met comments). Men gaat zich er echt niet aan houden.
https://www.youtube.com/live/7OywBGQ6RTs?si=J3aualBZ9dkgPe-l

Ik heb hier echt al de hele tijd een knoop van in mijn maag. Echt zo tragisch voor de familie.
Het bevestigt ook mijn angst, waardoor ik uberhaupt niet de straat op durf de dagen rond oud en nieuw. Jongeren en vuurwerk is echt geen combinatie die we nog langer in stand moeten houden.

16 likes
4 likes