Nieuws, actualiteit en politiek #4

Desi Bouterse heeft zich niet gemeld bij de gevangenis. Wat een verrassing. Waarom kan die man niet opgepakt worden?

3 likes

Het Heilig Huwelijk op insta is ook zoiets, heb me er ook echt heel erg over verbaasd. Ik ben zelf ook christen maar waar het in mijn kring juist veel meer gaat over gelijkheid gaan we in andere kringen weer helemaal de conservatieve hoek in blijkbaar.

En nu weer over naar het nieuws

7 likes

Ik heb het idee dat het wel vooral voorkomt, naast reformatorisch, in de evangelische/baptistische hoek en daar was dit ook altijd al wel zo volgens mij. Je hebt ook van die echte mannen kampen. De invloed van Amerikaanse is wel groot volgens mij. merk jij het ook in andere kerkstromingen?

2 likes

Geen nieuws maar ik vind het toch wel echt mooi dat het juist Zuid Afrika is dat nu voor Palestina de zaak voert.

Oh, en fuck Israël of course

30 likes

Ja echt heel mooi. Ik kon die verdediging van Israël wel echt niet aan horen vandaag zeg, heb het afgezet.

1 like

Ja ik luister sowieso niet naar wat Israël zegt, dat is toch niks waard.

4 likes

Fair enough, ik had gisteren toen ik een stuk keek echt zoiets van “wow historisch moment” dus daarom het vandaag weer aan gezet, maar had kunnen weten dat het niks zou zijn.

2 likes

En z’n vrouw die dan zogenaamd niet weet waar hij is, sureeee :roll_eyes:

1 like

Wel echt bijzonder hù jongens dat half Nederland vindt dat je best de nieuwe kopers van je huis, ouders van twee kinderen, mag vermoorden omdat de politie “niets doet”.

16 likes

Ik heb het ook met open mond zitten lezen. Zullen vast 2 kanten aan het verhaal zitten, maar dat gaat me niet overtuigen dat er genoeg reden was om 2 kinderen zonder vader op te laten groeien. (Eigenlijk meer als je ook nog de vader mee rekent die naar de gevangenis moet, maar dat was wss al geen rolmodel).

3 likes

Sowieso waaaaarom de fuck leven zowel Richard (de dader) als zijn vrouw kennelijk zoooooo chronisch online dat ze beiden los van elkaar direct na de daad op social media filmpjes met statements hebben gedeeld.

Die kunnen niet goed in hun hoofd zijn hoor, dat is echt fucking dom ook maar hoezo is dat ook je eerste instinct?!

8 likes

Hij begint in dat filmpje over ‘mijn dochter niet verkrachten, mijn vrouw niet verkrachten’ en dat zegt echt alles over hoe redelijk zij in dit conflict zijn. Echt wat is dat met Hollandse mannen en die obsessie met of hun vrouwen en dochters verkracht gaan worden.

13 likes

Een vriendin van me noemde het juist een Amerikaanse obsessie :joy:

Maar ik denk dat het een soort social media fuik is waarin je op een gegeven moment gelooft dat elke man die minder (sociaal) wit is dan jij, jou als persoon en alles wat jij bezit (vrouw en dochters, sowieso yikes als bezit) wil slopen. En dan worden ze in hun hoofd een soort ongevraagde held in een geheel zelfbedacht scenario.

3 likes

Laten we het houden op een mannending/obsessie.

4 likes

Niet dat ik het wil goedpraten, absoluut niet. Maar het gaat om een langlopende ruzie vooraf en werd die familie stelselmatig bedreigd door de nieuwe bewoners. Maargoed ik snap ook eeecht niet hoe je mensen kunt doden en erbij komt om live op social media een statement te plaatsen.

1 like

Dat weet jij helemaal niet.

20 likes

Zullen zien

1 like

Als je het niet goed wil praten, wat heeft dit dan voor toevoeging?

2 likes

Nou het komt ook niet zomaar uit de lucht vallen. Er zijn ook meerdere aangiftes gedaan. De rechter kijkt toch ook naar verzachtende omstandigheden :face_holding_back_tears:

Zegt hij. En dan nog, als we elkaar bij elk conflict zouden afknallen kunnen we maar beter in een bunker blijven. Ik ben helemaal voor onschuldig tot het tegendeel is bewezen, maar de slachtoffers (die dus geen weerwoord meer kunnen hebben dan wel de mogelijkheid hebben om domme filmpjes op social media te zetten) in dit geval al zo veroordelen en schofferen vind ik echt absurd.

Edit: en dan heb ik het dus over precies de gedachtegang: er zijn aangiftes gedaan dus they probably had it coming :exploding_head:

14 likes