Soms vergeten mensen dat het over een machtig staatshoofd gaat en niet zomaar iemands oma.
Geschiedenis is geen politiek statement he
Soms vergeten mensen dat het over een machtig staatshoofd gaat en niet zomaar iemands oma.
Geschiedenis is geen politiek statement he
Dat is toch precies mijn punt? Een vrouw met een gecompliceerde kijk op de wereld en de rechten van mensen? Kun je nog 1000 jaar oud worden: het gaat om een mens die volledig verkeerde opvattingen heeft gehad, een enorm icoon is en fout is in haar opvattingen
Misschien omdat zij hele levens heeft verpest en mensen niet de behoefte voelen om om zoān vreselijk persoon te rouwen. De vreselijkste mensen uit de geschiedenis hadden ook vrienden familie die van ze hielden, boeiend.
Zeker wel, want de geschiedenis heeft altijd meerdere invalshoeken en kaders. Hoe cru ook, wat voor de een verschrikkelijk was kon voor een ander een gouden tijd zijn. Dat is vrijwel op alle vlakken in de geschiedenis zo.
@Nora89 nou, niet helemaal. Kan zijn dat ik je post verkeerd begrijp/interpreteer, maar ik lees het heel eenzijdig. Alleen die zwarte kant, terwijl dat naar mijn mening niet het geval is.
En dat is precies de reden waarom sentimenteel doen nu net zo legitiem is als de zwarte bladzijde benoemen en het dus onzin is om vermoeid te zijn over āpolitieke statementsā. De een is verdrietig, prima. De ander danst op haar graf, zou ook prima moeten zijn.
Moet zo lachen om t nieuws die alles zo uitkauwt.
" Moet je eens nagaan wat zij allemaal heeft mee gemaakt he. De maanlanding en het internet"
Eh ja dat komt omdat ze oud is daar heeft haar positie enzo niks mee te maken
Snap ik, en dat is natuurlijk ook zo. Maar ik denk wel dat er ruimte moet zijn voor beiden. Ik viel erover dat Elizabeth puur slecht wordt afgebeeld, maar ze heeft natuurlijk ook een andere kant. Hierboven werden Eva en Hitler genoemd.Tijdens mijn studie heb ik kinderen van NSBāers mogen interviewen, die zich heel lang schuldig hebben gevoeld vanwege het liefdevolle beeld wat zij van hun ouders hadden. Voor velen waren dat verschrikkelijke mensen, voor de kinderen niet. Ik wil Elizabeth absoluut niet vergelijken met de NSB, maar dan is misschien duidelijker wat ik bedoel. Vandaar mijn andere invalshoek. Geen kritiek, geen aanval, gewoon een andere invalshoek.
Ik denk dat er ruim voldoende ruimte is voor Elizabeth als geliefd koningin en grootmoeder. Dat is het dominante beeld. Weet niet of wij in dezelfde wereld leven, maar ik heb de hele middag over updates gezien omdat een vrouw van 96(!) jaar stierf om vervolgens in alle grote media lovende portretten te lezen en dat gaat nog wel even negen dagen zo door. Dus eigenlijk zie ik 0.0 raakvlak tussen jouw onderzoek en deze situatie.
Nou nee want dat deden ze dus precies tegelijk (wel met een andere methode heeft een snelle Google me geleerd, ik had in mān hoofd dat ze allebei aan het vergif zaten maar dat is niet. Leuk het gaat weer over Hitler)
Ik doel hier in dit topic, zeker niet in de media. Daar zie ik hetzelfde beeld als jij. Ik dacht dat ik dat ook duidelijk maakte, maar zo dan. Letās agree to disagree, gelukkig mag dat ook.
Want haar kinderen en kleinkinderen lezen hier meeš laten we het hierop houden. Vind dit een sterk staaltje mentale gymnastiek en volgens mij zeiden we in eerste instantie al hetzelfde.
Oef, ik ben hier niet Elizabeth de hemel in aan het prijzen he ik hoef absoluut niet lijst met wat er allemaal niet of wel goed is. Dat schrijf ik nergens en insinueer ik ook nergens. Leg die woorden alsjeblieft niet bij me neer @Sedana.
@Sedana check mijn post van eerder vanavond. Misschien zie je dan dat ik ook niet alleen naar het verre verleden verwijs.
Wilde iemand deze vrouw een hartaanval geven? Je kan toch ook even bellen of aanbellen bizar dit soort dingen. Of wacht ff een half uurtje tot ze waarschijnlijk wel wakker is.
Hahaha ik zou echt geirriteerd zijn. Je gaat wss van t ergste uit als ze je zo vroeg op die manier wakker maken. Om dan te vertellen dat een vrouw van 96 die al een tijdje ziek was nu toch is overleden haha.
Oke niet zomaar een vrouwmaar toch.
Haha ik ook. Ik vind nog knap dat ze gelijk wist dat de queen dood was. Ik zou denken welke idioot maakt mij wakker, ik word ontvoerd, er is een inbreker, daarna wie is er dood in mijn familie of vrienden en daarna waar staat het in mijn contract dat er iemand mijn huis in komt om mij voor dit wakker te maken
ze is/was ook head of state van nieuw zeeland
Ja klopt! Maar voor mij alsnog geen reden om dan een premier zo wild wakker te maken, lijkt mij ook met een telefoontje af te kunnen.
Het is zoān loos nietszeggend statement (zeer bedroefd), daar hadden ze haar toch niet wakker voor hoeven maken lijkt me.