Nieuws, actualiteit en politiek #4

Zou me oprecht niks verbazen als die corgi’s never to be seen again zijn. Nee dat zouden ze niet doen … of toch wel? To be continued.

6 likes

Ik vind het wel grappig dat Charles de pensioengerechtigde leeftijd met z’n 73 allang gepasseerd is maar hij nu eindelijk aan zijn carrière kan gaan beginnen.

25 likes

Nieuw Zeeland is een kolonie van Engeland.

1 like

je moet het niet zo letterlijk nemen meid, van mij mag iedereen sterven hoor
@Hejira het hele punt punt van monarchie als werkbaar instituut is juist dat deze personen het menselijke overstijgen, uiteindelijk zijn het gewoon lullo’s die toevallig zo geboren zijn zonder enige kwalificatie. Deze dame heeft ook gewoon een heel zwarte geschiedenis? Ze heeft al die kolonies niet zomaar uit vrije wil laten gaan hoor. Ik heb echt geen compassie met zulke mensen, als ze even verdrietig zijn zal het wel over zijn als ze hun miljoenendotatie weer zien binnenkomen.

7 likes

Wow ja dit is zo bizar? Stel hij wordt ook 90+, dan is William rond de 65 als hij koning wordt. Stel dat die dan ook 90+ wordt, dan is Georgie 60 als hij koning wordt.

Insert die ene meme met die vrouw en rekensommen.

Nu vraag ik me af wat een ‘fijne’ leeftijd is om te starten als koning. Als je kinderen net uit huis zijn? Of juist als je al bejaard bent haha.

3 likes

Volgens mij werd gisteren ergens genoemd dat de ideale leeftijd in je 40’er of 50’er jaren is. Kinderen zijn dan inderdaad al (grotendeels) zelfstandig en je hebt tegen die tijd genoeg ervaring opgedaan om de functie ook daadwerkelijk goed uit te kunnen voeren.

3 likes

Haha idd. Leider van de Australische Groenen:

En de huidige premier (Labor) is ook voor het verlaten van de monarchie alleen wil hij er nu om politiek begrijpelijke redenen even niks over zeggen. Maar als er een tweede termijn komt voor deze regering komt er een referendum over.

edit: wat betreft Jacintha Ardern, misschien moest ze gewoon zsm opdracht geven om de vlag halfstok te hangen op overheidsgebouwen of zo? Is het enige dat ik kan bedenken dat dringend is om 5 uur in de ochtend.

9 likes

Ik las gisteren toevallig over het hele draaiboek dat er is na haar overlijden. En het is zo dat de leiders van de landen waar ze staatshoofd van is + Gemenebest landen eerst op de hoogte gebracht worden, en pas daarna wordt de media op de hoogte gebracht.

De Queen is staatshoofd van meerdere landen, waaronder Canada, Australië en Nieuw-Zeeland, en dan zijn er nog eens de ruim 30 Gemenebest-landen (voormalige kolonies en landen waarmee het VK een speciale band onderhoudt). De premiers en ambassadeurs van die landen kregen de primeur, zodat ook zij een zwarte rouwband konden opdiepen en de vlaggen halfstok konden hangen.

Pas daarna vertrok het bericht naar de Press Association en alle andere mediakanalen. Op dat moment stapte er in Buckingham Palace een livreiknecht in rouwkostuum naar buiten en bevestigde een bericht met een zwarte rand aan het paleishek. De koninklijke website is teruggebracht tot één enkele pagina met dezelfde tekst op een sombere achtergrond. Op alle overheidswebsites verschijnt bovenaan een zwarte rouwband.

1 like

uit welingevoerde bronnen heb ik vernomen dat alle corgi´s al zijn overleden de laatste in 2018. sindsdien heeft de koningin geen nieuwe corgi´s genomen, want ze wilde er geen achterlaten.

3 likes

Maar dat is helaas niet gelukt, want Prins Andrew heeft haar 2 corgi’s gegeven na de dood van Prince Philip! En er was nog een Dorgi (onbedoelde kruising met haar teckel) en een Cocker Spaniel, volgens dit artikel…

Maar om iedereen gerust te stellen, het vermoeden is dat de honden naar Andrew gaan…

6 likes

Hoe is dat een geruststelling

62 likes

die honden zijn al te oud hoor

12 likes

Au die dikke dt-fout in de kop, huur ff een eindredacteur in Harper’s

1 like

Dit verhaal krijgt dus nog een spreekwoordelijk staartje…

Hahahahaha zo grappig hoe komen ze toch op die dingen :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

2 likes

Tja, klein leed is ook leed

Aii ik had de populariteit van miljöpartiet echt veel hoger ingeschat, zeker onder studenten!!

Vandaag met wat Zweden gesproken op een verjaardag en die hadden het ook over het debat. Ik durf niet te vragen op welke partij ze stemmen, jammer want dat had me best wat nieuwe inzichten in de politiek op kunnen leveren

Ik ga die column van Sander S eens opzoeken, benieuwd wat hij erover te melden heeft!

2 likes

Ik las bij NRC dat Denemarken een deal heeft gesloten met Rwanda zodat ze daar hun asielzoekers naartoe kunnen sturen. Verantwoording is dat ze de rijke vluchtelingen willen weren, want ‘echte vluchtelingen hebben niet eens geld om naar Denemarken te komen’. Hoe krijg je zulk gelul je strot uit?

De VK kwam eerder ook al met dat briljante plan, en kreeg terecht bakken met kritiek. Maar bij het o-zo-progressieve Denemarken lijkt de ophef in mijn beleving uit te blijven. Hoe vindt men dit oké? :clown_face:

2 likes

Denemarken is al heel lang behoorlijk anti-immigratie. De progressiviteit geldt vooral voor het eigen volk :slightly_smiling_face:

15 likes

Wow dit wist ik niet. Dacht dat het asielbeleid in andere West Europese landen ruimhartiger was dan in Nederland, maar niet dus.

3 likes

Yep, het migratiebeleid van Denemarken is het strengste van heel Europa zelfs. Onze Wilders en Vlaams Belang en dergelijken vinden dat we een voorbeeld aan ze moeten nemen, dan weet je het wel :cry:

En herinner je je deze berichtgeving nog? https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/deense-regering-wil-juwelen-en-cash-van-vluchtelingen-in-beslag-nemen~b91b3785/

4 likes