Kan het artikel helaas niet lezen maar de titel is veelzeggend… heftig.
Heel Europa is behoorlijk anti vluchtelingen. Vond dat echt heel bizar en heftig om tr lezen.
@Ovenschaal Was al die tijd echt onwetend. Ik wist dat de EU an sich liever vluchtelingen laat sterven op zee of waar dan ook, maar ben me pas sinds gisteren echt bewust van het schaamteloos racistische asielbeleid van Denemarken. Wat een walgelijk land, wat dat betreft. En het deprimerende is dat dit sociaaldemocratisch beleid is Ik wist dat de VVD ooit van de troon stoten niet genoeg zou zijn om in ons eigen land de shitshow van het afgelopen decennium te herstellen, maar dit is echt andere koek. Hoe slapen die mensen terwijl ze zo’n inhumaan, haatdragend, kwaadaardig beleid voeren?
En natuurlijk fluit nauwelijks iemand hen terug. Het liefst hadden alle landen hetzelfde gedaan
Wow dat is echt heel streng en onmenselijk! Dat je dan nog kan slapen en leven met jezelf als je zo naar je medemens kijkt.
Dus als je dan in een situatie zit waar sprake is van huiselijk geweld dan kan je ook geen kant op?
Echt niet oké.
Wow, ik heb gewoon geen woorden hiervoor Wat een kutland. Je zou je maar zo superieur voelen als land. En dat allemaal om wat?? Waarom? De mens leert gewoon niet van de geschiedenis, gewoon niks, noppes, nada
Merk je dan in het dagelijkse leven ook dat er (nog) meer racisme is dan in Nederland?
@Ovenschaal ik herken wel wat dingen uit wat je schrijft van waar ik nu woon (volgens mij ook een land waar jij gewoond hebt haha). Is het voor de mensen die je omschrijft ook niet mogelijk om na 5 of 10 jaar een permanente verblijfsvergunning aan te vragen?
Ik heb voor studie een tijdje in Denemarken gezeten (niet in Kopenhagen). Was daar met o.a. een zwarte studiegenote. We werden aangewezen op straat en de bus naar de universiteit reed ons stelselmatig voorbij. Ik voelde me echt met de nek aangekeken. Na een paar dagen begon het ons te dagen dat dit misschien met huidskleur van studiegenote te maken zou kunnen hebben. Dat werd erg duidelijk toen we vertrokken uit het huisje waar we verbleven. Studiegenote moest geld bijbetalen omdat ze haar beddengoed vies gemaakt zou hebben. Om uitleg gevraagd en na een hoop gehakkel kwam eruit dat ze haar beddengoed op een hogere temperatuur wilden wassen of zo, want het was vies omdat zij het gebruikt had.
Dit is natuurlijk n = 1 maar ik heb wel vaker met zwarte mensen gereisd en heb nergens dit soort shit meegemaakt. Dus ja wat dit betreft echt fuck Denemarken.
Dat van het beddengoed is echt ziek. Echt hoe durf je het te denken en dan zeker te zeggen.
Holy shit wat een racisten, ik wist van het asielbeleid va. Denenmarke. Maar dit gedrag van gewone burgers, wow!?!
Heb je een pb gestuurd met het stadje waar we zaten.
Succes daar in dat stadje! Vertel ze even de waarheid namens dit forum, wat een zinloze opmerking voor de bühne weer ‘ik rij er naartoe’
Ja na heel die ervaring in Denemarken neem ik berichtgeving over hoe progressief Scandinavische landen zijn wel met een korreltje zout, vast op veel gebieden wel maar wat dit betreft . Ik ben toen (vanuit de universiteit) trouwens in precies zo’n wijk geweest zoals die je omschrijft en het white saviour complex van de witte mensen die daar werkten (in het wijkcentrum) was echt heeeel intens.
Ik vind zelf dat alle ophef over Malmö echt heel erg overdreven is. Ja er is hier criminaliteit maar alles wat hier gebeurt wordt ook enorm uitvergroot in de media. En het is in mijn beleving ook niet erger dan wat er in een grote stad in bijvoorbeeld Nederland gebeurt. Maar zodra het in Malmö is, komt het groots in de media (ook in Nederland).
Ik zou zelf ook niet in Rosengård willen wonen, maar ik wil in Utrecht bijvoorbeeld ook liever niet in Kanaleneiland of Overvecht wonen. ‘Minder’ goede wijken heb je overal. Ik ben er nu een paar keer geweest maar we waren nogal verbaasd over hoe netjes het daar (Rosengård) is. Leuke speeltuinen en veel groen, niet echt wat ik me voorstel bij een ‘ghetto’. En in vergelijking met een aantal beruchte banlieus rondom Parijs, waar we ook gewoond hebben, vond ik het zelfs een beetje lachwekkend om dit een ghetto te noemen.
Maar dat is denk ik deel van het probleem, alles is relatief en hoe je iets ervaart hangt ook erg af van wat je referentiekader is. Kom je uit een klein Zweeds dorp dan schrik je hier misschien al enorm van.
Neemt niet weg dat er hier problemen zijn met name met gangs, maar Malmö afschilderen als een soort hellhole zoals sommige politici en media doen is echt onterecht.
Ps inderdaad heel jammer die verkiezingsuitslag Zag dat ze zelfs hier in de stad nog best groot zijn nu
Damn wat een getallen.
Een klimaat-, woon-, asiel- en energiecrisis gaande, racisme bij de Belastingdienst, trekkers die de snelweg blokkeren, extreemrechts in de Tweede Kamer, maar “wokisme” is het gevaar?! Bah wat is de VVD een kwaadaardige kutpartij.
Relatief klein deel? Ze noemt het als eerste van de twee bewegingen die volgens haar de rechtsstaat bedreigen, vier alineas. Thierry en nepnieuws komen daarna pas en korter.
Ik ga vooral stuk om hoe ze probeert dat woord te gebruiken in het Nederlands
Wokisme… what’s next?
Wokianistisch, Wokanisering, wokandië?
Wokeanda, de aartsvijand van Wakanda.