Nieuws, actualiteit en politiek #4

Nee die andere twee hebben ook wel een geschiedenis van frauduleuze praktijken! Ik dacht eerst ook ff dat ze in Sywert getrapt waren maar dat is niet zo, ze zijn allemaal doortrapt.
Berndt Damme en Camille van Gestel dus, goed om die namen ook te blijven benoemen :stuck_out_tongue:

Camille heeft WakaWaka (beetje Toms principe met one for one maar dan met zonneenergie lampjes) opgericht en hier ook meer geld aan verdiend dan eigenlijk zou moeten op discutabele wijze door “slimme” inkoop bij die lampjes (dit is even de korte samenvatting).

Berndt weet ik even niet meer precies, iets met veel faillisementen, maar in dat boek Sywerts miljoenen wordt het wel uitgelegd.

4 likes

Whuuut, ik heb wakawaka lights want zo’n goed initiatief. Heb er echt 3 ook :sweat_smile:. De zonnepanelen erin zijn alleen zo prut dat ze na een half jaar nog niet opgeladen zijn.

1 like

En Laks. Eigenlijk alle plekken waar jongeren veel exposure krijgen zonder dat ze kritisch worden tegengesproken

@evenveel Berndt had toch die onderneming met stropdassen of whatever it was waarbij hij als marketingstunt met een heli naar perspresentaties ging terwijl het allemaal niet liep?

7 likes

Ja naast dat ze dus rommel (zijn gaan) verkopen is van dat mooie initiatief ook niks overgebleven:

Naast een financieel gat loopt WakaWaka ook een deuk in het imago op. De sociale onderneming blijkt lang niet alle beloofde lampen aan humanitaire organisaties te hebben geleverd, blijkt later uit onderzoek van RTL. In 2017 is er een achterstand van 93.000 lampen die 400.000 mensen van licht hadden moeten voorzien.

4 likes

hahaha geen idee hoe ik dit kon vergeten, maar ja inderdaad :joy:

2 likes

In dat geval zijn zij denk ik gewoon slimmer en is Sywert toch het mikpunt omdat hij zich niet kan inhouden domme tweets de wereld in te sturen, waar ie dan later weer op gepakt wordt. Nog een tandje meer grootheidswaan dan de anderen.

6 likes

Mwa ik denk ook dat ze alle drie gebruik gemaakt hebben van Sywerts netwerk. Berndt en Camille hadden dit zonder de politieke en media ingangen van Sywert niet kunnen realiseren. Denk ook dat Sywert niet de slimste is hoor, maar dat hij zo vooropstaat heeft vooral te maken met dat hij een publieke persoon is en de andere twee niet.

4 likes

Ja waar, ik zal me er bij neer moeten leggen dat ze alle drie op hun eigen manier verrot zijn. :smiling_face_with_tear: Ik hoop altijd wat anders.

1 like

Aan het eind van het artikel: Van Lienden voorspelt dat het Deloitte-onderzoek hem gaat vrijpleiten.

Ben ik nou gek of heeft hij echt een enorm bord voor z’n kop om dat te denken na deze onthullingen?

Overigens op zich natuurlijk normaal/the right thing to do, maar vind het toch top van die Saskia dat ze én niet bezweken is voor de miljoenen en gestopt is omdat het moreel bezwaarlijk is én de opnames heeft vrijgegeven én bij VWS is gaan werken. Wie het laatst lacht

3 likes

Als ik niet beter wist zou ik deze stijlfiguur als populistisch bestempelen :rofl:

5 likes

Lekker MĂĄxima :clap:

16 likes

Late reactie, maar het is niet ‘een vvd’er’ maar een minister van Veiligheid en Justitie die een niet bestaand iets aanhaalt als nationale bedreiging.

11 likes

Bijzondere kop, zeker vergeleken met die van NOS:
Máxima had ‘heel goede discussie’ over abortus in Texas (nos.nl)

Volgens mij weten we juist helemaal niet wat er precies gezegd is tijdens dit gesprek. Dat hun standpunten vrij radicaal verschillen is geen nieuws juist.

4 likes

Ennnnn Dick Benschop is opgestapt bij Schiphol, vraag me af of een nieuwe directeur het gaat oplossen :smiling_face_with_tear:

3 likes

Wow jedward ga los! Ik ga vanmiddag Waterline en Lipstick draaien om m’n steun te betuigen.

4 likes

Dit irriteert me meer dan zou moeten. Lekker een topsalaris binnenharken, voor de eerste keer in je witte mannen luizenleventje een tegenslag ervaren, en dan meteen opstappen. Dit is niet de eerste keer dat we dit zien. :smiling_face_with_tear:

12 likes

Ik verwacht niet dat het geheel vrijwillig is.
Sinds mei gaat het al slecht.

4 likes

Dat zou ook kunnen natuurlijk.

Ik kijk die documentaire over de jeugdzorg van Kim Feenstra, net gestart maar vind al die ervaringsverhalen zo heartbreaking. Ik doe een opleiding waarmee je gebruikelijk gezien terecht komt in de jeugdzorg maar ik wil echttt niet in zo’n falend systeem werken en daarvan deel uitmaken. Zo pijnlijk.

2 likes

Echt verbaasd dat mensen die denken dat de universiteit een neutraal iets kan zijn mogen studeren

10 likes