Nieuws, actualiteit en politiek #4

Wat mij betreft hoeven we echt geen voorbeeld te nemen aan die achterlijke poppenkast, 1750 is voorbij hoor

30 likes

En denk aan de kosten. Die engelse onzin wordt gewoon door het plebs betaald hoor.

6 likes

Met dat prijsplafond zit een gemiddeld huishouden nog steeds met een energierekening van 300 euro, dat vind ik nog steeds echt megaveel. Ben er nou niet echt veel geruster op eigenlijk

3 likes

Ik ben helemaal moe van dit koningshuis, waarom bestaat het nog zeg?

Als we ergens over willen protesteren kunnen we dan daar beginnen want het zou ons 50 miljoen opleveren.

12 likes

het lulletje kondigt een nieuw offensief aan, inclusief niet zo subtiele hint dat hij nog kernwapens heeft liggen

2 likes

Ik zie het nog wel gebeuren. Zodra het dichterbij komt dan het al is, boek ik z.s.m. een vlucht naar elders.

Ik kijk uit naar de beschouwingen vandaag en morgen, zoveel urgente zaken

2 likes

Hatsa, Wilders heeft zijn messen geslepen, wat een start ook echt weer

2 likes

Ik kan hem echt niet meer horen, alleen maar open deuren en zo simpel.

Oke maar Wilders de bedrijfspoedel van Putin noemen vind ik ook weer bullshit :zipper_mouth_face:jemig waarom luister ik dit weer

2 likes

:popcorn: :popcorn: bij de algemene beschouwingen

3 likes

Echt weer die verleiding om dan net zo laag te zakken. Irritant

3 likes

Toch spreekt zo’n betoog nu natuurlijk veel mensen wel aan. “Ik steun de Nederlander die geen pot pindakaas kan kopen bij de AH” is in tijden van crisis natuurlijk echt wel een aansprekende boodschap

6 likes

Ergens wel knap dat de andere fractievoorzitters nog zin en energie hebben om tegen Wilders in te gaan. Ik zou denken laat die man maar lullen, hij steekt toch elke keer het zelfde riedeltje af. Kan daarna het serieuze debat beginnen.

2 likes

Nee, ‘Elders’

7 likes

Jup en daar is ie weer hoor
. Migratie stop, asielzoekers krijgen alles etc etc

Ja niet naar het Westen dus :woman_shrugging:t2:. Ik denk naar Zuid-Amerika (heb daar eerder gewoond). Ik weet natuurlijk niet of ik het echt zou doen (want heb ouders en een huis in Nederland) maar ik zie het wel als een optie.

En er zijn op dit moment zo’n 90 miljoen mensen op de vlucht dus zulke uitspraken overdreven noemen vind ik dan weer naïef.

2 likes

Ik zeg er direct bij dat ik er onvoldoende kennis van heb, maar een republiek a la Frankrijk / Duitsland / Amerika lijkt me ook niet goedkoop. Denk aan een Obama die de rest van z’n leven een loontje krijgt vanuit de Amerikaanse staat. Datzelfde geldt voor zijn voorgangers. Dat lijkt me ook een duur grapje? Volgens mij krijgt Macron ook een mega loon. Ik snap wel dat zij gekozen zijn ipv het koningshuis, maar ik vraag me dus af of we dan zoveel goedkoper uit zijn. Online kan ik alleen vergelijkingen vinden van het koningshuis met 1 premier/president. Niet met alle kosten eromheen. Wie weet dit?

1 like

Ik denk vooral dat je uitspraak niet lekker valt omdat die mensen op de vlucht zijn voor daadwerkelijke oorlog en niet de mogelijke dreiging van een oorlog die ons hoogstwaarschijnlijk nooit zal bereiken. Nog los daarvan: als huidige vluchtelingenstromen iets illustreren is het wel dat je niet zomaar op de vlucht stapt richting een voorkeursland waar je blij en vrolijk onthaald wordt. Tenzij je wit bent natuurlijk. Even vergeten.

28 likes

DPG Media Privacy Gate.
Nederland heeft duurste koningshuis West-Europa | RTL Nieuws
^ Bijvoorbeeld

Punt is dat er veel kosten niet in de begroting van de regering terecht komen en het koningshuis kort gezegd gewoon een inhalige harkende bende is. Met ook nog eens heel veel kapitaal dat ze zich hebben toegeëigend.
Een goed boek hierover is Oranje Zwartboek.

Er wordt ook vaak gesteld dat het koningshuis geld “oplevert” door de bezoekjes die ze doen. Ook dat is niet zo. Het kost vooral handen vol klauwen. Daar heb ik geen artikel voor maar wordt ook onderbouwd in dat boek.

Los van dat het ook ter discussie kan staan hoeveel een president mag kosten trouwens.

8 likes