Nieuws, actualiteit en politiek #4

Ik hoop echt dat Arib gaat shinen met de parlementaire enquête

10 likes

Nou ik denk ik zet de algemene beschouwingen even aan en val meteen in deze toestand

Ik vind Bergkamp zo lafjes in haar ‘‘waarschuwingen’’. Wel top dat hij niet meer mag meedoen aan het debat

5 likes

Ben helemaal klaar voor t vervolg straks om Half tien

11 likes

Nou dit is dus mijn enige gevoel hierbij eerlijk gezegd. Jammer dat Baudet weer onzin moet lopen verkondigen, jammer dat het niet eerder tot een halt geroepen is zodat het weer om relevante zaken kan gaan. Kom op jongens, er staan hele belangrijke dingen op het menu.

4 likes

Perfect biertje

4 likes

Volgt iemand het nieuws rondom Iran?

Een 22-jarige vrouw is overleden nadat ze was opgepakt door de religieuze politie omdat ze haar hoofddoek zogenaamd niet goed droeg. Er zijn nu veel protesten in verschillende steden daar.

16 likes

Iemand dit meegekregen? Ik ben er echt ziek van, kut mensen. Dat dit meer aandacht mag krijgen.

Oh @Lavir echt fucking toeval dit! op hetzelfde moment plaatsen we dit.

13 likes

Ja, echt verschrikkelijk. En bij de protesten zijn ook al veel doden en gewonden gevallen.

4 likes

Ja dit. Jarenlang racisme, ondemocratische uitspraken, fake news, maar we trekken de streep bij uitspraken over Kaag?

18 likes

Ik vind het echt heel bijzonder dat zij hem het woord ontneemt terwijl er veel ergere dingen tegen elkaar zijn gezegd in het debat.

1 like

Lol

30 likes

Ze zijn vorige keren misschien niet weggelopen (weleens fracties) maar dit betekent toch niet dat ze nooit het gedrag van Baudet duidelijk hebben afgekeurd. Kan mij namelijk weinig debatten herinneren zonder verontwaardiging mbt Baudet

Vermoord

12 likes

Ja heftig!

Maar het is sowieso opvallend onrustig in Eurazië. Azerbeidzjan heeft op Armenië geschoten in gebieden buiten de exclave waar ze normaal strijd over hebben (Nagorno-Karabach), wat een enorme escalatie is.

En Tadzjikistan is de Fergana vallei in Kirgizië binnengevallen, is ook ernstiger dan kleine grensschermutselingen die er normaal zijn, ze hebben echt dorpen beschoten en ingenomen.

Nu Rusland veel eenheden inzet in Oekraïne en weghaalt uit andere gebieden denk ik dat we nog wel meer conflicten gaan zien in de ‘achtertuin’ van Rusland. Er waren ook al grote protesten in Oezbekistan en Kazachstan laatst en het feit dat Pelosi Armenië bezocht, dat lid is van de CSTO, is ook wel een signaal dat ze daar misschien een andere kant opwillen.

Edit: niet dat Iran de directe achtertuin van Rusland is. Maar het is wel een regionale macht daar en normaal op de hand van Rusland, ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren in het gebied tussen de zwarte en Kaspische zee de komende tijd.

20 likes

Dacht even dat Seegers het weer over Egypte ging hebben

4 likes

Kan de microfoon aan!

7 likes

Heel de zaal die begon met lachen volgens mij ook

3 likes

gaat weer lekker hier

1 like

Het zal wel aan mij liggen, maar ik erger me de laatste tijd kapot aan het feit dat Rutte zegt dat de burgers hulp moeten zoeken. Ja natuurlijk, ligt een deel van die verantwoordelijkheid bij de burgers, maar zal hij niet beseffen hoe ongelofelijk moeilijk het is om uit te vogelen waar je recht op hebt?
Instantie 1 zegt dat je recht hebt op toeslag A, maar dan moet je naar Instantie 2. Instantie 2 zegt dat je net buiten de boot valt, maar dat je wel toeslag B kan proberen, maar dan moet je weer naar Instantie 1. Die doet 8 weken over de aanvraag en na 8 weken krijg je te horen dat je geen recht hebt op toeslag B, maar wel weer ergens anders terecht kan.
Maak het wat makkelijker!

22 likes

Nee want de weg naar ‘gratis geld’ moet zo moeilijk mogelijk zijn want je moet maar gaan werken om veel geld te verdienen!!!

Ik hekel dit land echt op het moment (maar gras is elders ook niet echt veel groener dus doe het er maar mee)

13 likes