Ik heb bij een vakbond gewerkt ik ben immuun voor de strijdbare groet haha
Michantely de Jong heeft er nu stories over geplaatst, al vind ik ze lastig om te begrijpen.
Denk dat daarnaast bij bij1 ook meespeelt dat het een partij is die relatief veel mensen aantrekt die het ideologisch helemaal goed willen doen én veel mensen met een rugzak waardoor heel veel van wat politiek is óók heel persoonlijk raakt.
Ik denk dat je daar ook wel gelijk hebt, alhoewel dit naar mijn gevoel in het algemeen wel op gaat voor linkse partijen omdat deze per definitie al vanuit eens sterke ideologie opereren, terwijl rechtse partijen vooral verkapt geld willen verdienen.
love deze quote wel
ik wil die ook vaker gebruiken in het dagelijks leven
Ik vind dat wel vaker bij interviews met linkse politica, dat fijne ongeremd, natuurlijk spreken .
Ja alsof mensen in de zorg niet rond hoeven te komen ofzo
Willen zeker gaan betalen met waardering? lekker weer iedereen op pannen laten meppen voor de zorg!
Tuurlijk, ff klappen met zn allen en doorrrr!
Hoeven ze toch ook niet? Die zijn dag en nacht aan het werk geen tijd voor eten of shoppen
@buffel Klinkt heel cru en niemand wil het horen maar het is geen gewenste situatie als alle lonen meestijgen met de inflatie. Zo wordt er een loon-prijs spiraal gecreeerd en blijven prijzen van diensten en goederen steeds meer oplopen. Ik heb het niet over de verdeling tussen de lonen van CEO/Bestuursleden vs. personeel! Dat kan in elke sector wel verbeterd worden…
even nieuwsgierig, ik snap niet zo veel van economie, maar is zo’n loon-prijsspiraal ook echt wel eens gebeurt hier? Of is het iets theoretisch?
Ja schijnt ook dat meerdere grote bedrijven begin dit jaar brief hebben gekregen vanuit kabinet om lonen niet te ver te verhogen precies vanwege deze reden.
Maar dit gaat toch niet over alle lonen? Volgens mij kampt de zorg al járen met tekorten, hoge werkdruk en relatief lage lonen. Ik denk dat er wel een onderscheid te maken is tussen sectoren waarin een salarisstijging long overdue is (zeker om verdere tekorten te voorkomen), en sectoren die niet direct 10% erbij hoeven krijgen.
Sowieso is de loonprijsspiraal niet zo 1-op-1 verbonden aan inflatiecompensatie, en vind ik zelf een beetje een VVD-argument om gestegen kosten op burgers af te wikkelen.
Inderdaad.
Denk vooral dat grote, winstgevende bedrijven (en hun aandeelhouders) eens genoegen moeten nemen met wat minder hoge winst. Het zijn barre tijden met slechte vooruitzichten, je kan niet alleen maar groeien en constant winst maken ten koste van alles, iedereen iets inleveren lijkt mij eerlijk. Dus als je de lonen omhoog doet (in veel gevallen een goed idee lijkt me), moeten ze dat niet compenseren door hun product bijv. duurder te maken, maar accepteren dat de wat winst minder hoog is (maar wel werknemers die hun hoofd boven water kunnen houden, betaalt zich ook terug denk ik).
Dit inderdaad het drijft wel de prijzen weer op dus op een bepaalde manier hebben de gasbedrijven (Rusland dus…) er zeker baat bij…
Lijkt me toch zo verschrikkelijk he, ben je jaren bezig met transitie tot aan operaties aan toe, en dat daarna dan blijkt dat dat niet het probleem/oplossing was
Ben recentelijk meermaals dit soort verhalen tegen gekomen. Wat me doet afvragen of de manier waarop mensen onderzocht worden niet zo uitgebreid is als wat je wel altijd leest (iig in deze tijd met veel meer kennis over genderdysforie dan vroeger) en of het proces toch makkelijker/sneller is door te komen dan wellicht goed is. Wellicht ook doordat het vaak tieners zijn waarbij de puberteit/hormonen dan afgeremd moeten worden om de transitie makkelijker te maken dan als wanneer ze al volwassen zijn. En logisch ook dat die fase de beste is qua transitie, maar tegelijkertijd heel lastig lijkt me want het zijn vaak toch gewoon nog kinderen die nog niet uitontwikkeld zijn en ook niet alles kunnen overzien. En soms vraag ik me af of die erg toegenomen aandacht rondom gender en de verschillende mogelijkheden daarbij vooral tieners niet onnodig aan het denken/twijfelen zet, zoals ook het geval bij het meisje/vrouw uit dit artikel lijkt te zijn.
Ik ging nu dus even googlen of er cijfers geregistreerd werden van mensen die spijt hebben, benieuwd naar het percentage (al is ieder persoon er één teveel natuurlijk). Nou is er weinig bekend, maar vond wel een samenvatting van een Amerikaans onderzoek onder mensen die spijt hebben, vond het toch wel heel heftig dat ruim de helft vond dat ze niet voldoende zijn doorgezaagd door psychologen.
Spijt na transitie | De Psycholoog (tijdschriftdepsycholoog.nl)
Nee. Je bent nu gericht aan het zoeken naar gevallen van spijt, maar weet je wel hoe zo’n transitie er in Nederland uitziet? De jarenlange wachtlijsten, de maanden zo niet jaren waarin je in gesprek bent met een psycholoog voor er uberhaupt een traject wordt gestart, laat staan een operatie.
En ook: