en @Enthusiasm
Dit nieuws sluit hier bij aan
Mijn eerste reactie is wat een mooi standvastig besluit om uit principe geen hoofddoek te dragen op verzoek van de Iraanse president, juist omdat het in Iran zelf nu zo gevoelig ligt
en @Enthusiasm
Dit nieuws sluit hier bij aan
Mijn eerste reactie is wat een mooi standvastig besluit om uit principe geen hoofddoek te dragen op verzoek van de Iraanse president, juist omdat het in Iran zelf nu zo gevoelig ligt
Had ze hem dan door moeten laten gaan? Echt niet mee eens.
Volgt iemand de Italiaanse verkiezingen?
Niet op de voet, maar ik vind de ontwikkelingen vrij alarmerend. Hoe kan zo’n partij - gezien het verleden - überhaupt bestaan?
Wat is er aan de hand binnen BIJ1? Ik lees negatieve nieuwsberichten, de Amsterdamse tak zou zijn opgestapt? Ik probeer er meer informatie over te vinden maar de berichten zelf zijn erg beknopt en van de partij zelf vind ik geen statement.
Ergens snap ik het wel, Italië heeft een zwaar fascistisch verleden dat ze niet moedwillig hebben moeten ontkennen/omvormen tot een nationaal trauma zoals in Duitsland gebeurd is. Waardoor het toch altijd is blijven leven onder het maaiveld, het doet me ook wel denken aan het collaboratieverleden in Vlaanderen en hoe dat direct in relatie staat met de verkiezingsresultaten van CD&V/NVA/VB.
De economie van Italië werkt dit ook in de hand waar er eerder wordt ingezet op arbeiderswerk wat de lonen laag houd en de onvrede groot.
Ik vind het wel bijzonder cynisch dat zelfs in deze periode van expliciete agressie van Poetin naar het westen toe zoveel mensen geïnteresseerd lijken in het stemmen op mensen die heel directe goede banden met hem onderhouden.
Volgens mij is het bestuur van de Amsterdamse afdeling opgestapt en is Carla Kabemba uit de fractie gestapt
Dank voor de reminder, heb ook meteen een mailtje gestuurd. Had goede hoop en vind Sylvana nog steeds vaak top in de kamer, maar wat een bende in die partij zeg…
Ik kan dat artikel helaas niet lezen. Dat Kabamba is gestopt was me duidelijk geworden, maar het verhaal erachter nog niet helemaal.
@Kika is het echt zo erg, ja?
Het rommelt al langer binnen Bij1. Waarom stapt u nu uit de partij?
“Het landelijke bestuur wilde Dinah Bons als nieuwe fractievoorzitter. Ik niet. Zij zat in het landelijke bestuur, is een nieuw raadslid, heeft het eerste half jaar niet meegemaakt en werd pas vorige week geïnstalleerd. De twee vergaderingen die we hadden, waren enorm giftig.”
Wat is er tijdens die vergaderingen gebeurd?
“Dinah wilde de vier grootste dossiers waar ik het woord op voer overnemen. Dat was tijdens haar eerste dag als raadslid. How dare you?”
“De tweede meeting was voor mij de druppel. Het was een gevecht van ruim anderhalf uur over mijn legitimiteit. Openbare orde en veiligheid, algemene zaken, economische zaken, financiën, zorg: alles wat op mijn lijstje stond, werd in twijfel getrokken. Ik mocht alleen nog Masterplan Zuidoost doen. Bij al het andere kreeg ik vragen: wat weet jij daarvan?”
Ik ben een buitenstaander maar het verhaal van Bij1 klinkt mij wel bekend als een klassiek verhaal van een jonge partij die nog moet leren omgaan met het delicate spel dat partijpolitiek is. Ik snap volledig dat ze opstapt als er zo hard gepusht wordt vanuit het partijbestuur zonder dialoog.
Ik heb bij een vakbond gewerkt ik ben immuun voor de strijdbare groet haha
Michantely de Jong heeft er nu stories over geplaatst, al vind ik ze lastig om te begrijpen.
Denk dat daarnaast bij bij1 ook meespeelt dat het een partij is die relatief veel mensen aantrekt die het ideologisch helemaal goed willen doen én veel mensen met een rugzak waardoor heel veel van wat politiek is óók heel persoonlijk raakt.
Ik denk dat je daar ook wel gelijk hebt, alhoewel dit naar mijn gevoel in het algemeen wel op gaat voor linkse partijen omdat deze per definitie al vanuit eens sterke ideologie opereren, terwijl rechtse partijen vooral verkapt geld willen verdienen.
love deze quote wel
ik wil die ook vaker gebruiken in het dagelijks leven
Ik vind dat wel vaker bij interviews met linkse politica, dat fijne ongeremd, natuurlijk spreken .
Ja alsof mensen in de zorg niet rond hoeven te komen ofzo
Willen zeker gaan betalen met waardering? lekker weer iedereen op pannen laten meppen voor de zorg!
Tuurlijk, ff klappen met zn allen en doorrrr!
Hoeven ze toch ook niet? Die zijn dag en nacht aan het werk geen tijd voor eten of shoppen