Het is een forum, je kunt mij niet vertellen dat je dit topic in komt zonder reactie of gesprek te verwachten. Als je stelling neemt kan je ervan uitgaan dat er ook mensen het NIET met je eens gaan zijn.
Ik bepaal zelf wat ik wél en niet laat. Daar ga jij niet over. Tolerantie is overigens iets anders dan geduld. Vragen stellen en kritisch blijven kunnen we overlaten aan mensen die kennis hebben van het thema of er zelf mee te maken hebben. Daar hebben ze ons écht niet voor nodig. Er is niks legitiems aan deze vraag vanaf de bank stellen. Er wordt gister en vandaag een wet in de kamer behandeld die het mogelijk niet gaat halen om dit soort vragen ondanks dat die vragen allang beantwoord zijn, de zorgen allang ontkracht zijn. Er beweegt momenteel een zeer conservatieve lobby rondom transitie met succes het politiek veld in bij de gratie van mensen die uit onwetendheid meevaren in dit verhaal (het wordt te makkelijk, kinderen twijfelen massaal, mannen willen onze kleedkamers in verkleed als vrouw, er zijn veel mensen met spijt) en het is allemaal allang ontkracht. Maar laten we allemaal zeer lief tegen elkaar blijven. Dat gaat ons ergens brengen.