Nieuws, actualiteit en politiek #4

Beetje een algemeen bericht dit maar ik snap niet helemaal waarom mensen naar een forum gaan als ze geen kennis hebben en “oprecht geïnteresseerd” zijn en geen documentaires kijken of bijvoorbeeld artikelen lezen. Ik ben geen trans-expert maar het is wel een onderwerp waar ik mee bezig ben en alle kennis die ik heb heb ik ook gewoon online opgedaan door me erin te verdiepen.

Dingen kunnen kwetsend en in sommige gevallen transfoob overkomen zonder dat ze zo bedoeld zijn, net als alle andere vormen van discriminatie. Ik snap daarnaast ook niet dat die kleine fractie mensen die spijt hebben van een transitie altijd overal bij worden gehaald of zelfs als tegenargument worden gebruikt (niet specifiek hier) want in Nederland sta je inmiddels drie jaar op een wachtlijst. Dat gebeurt niet zomaar.

23 likes

Politiek bezorgd me altijd teleurstellingen

2 likes

Godver, ik was fan van haar.

Vorig weekend nog YouTube video’s gekeken met haar beste momenten…

4 likes

Waar ik me nog het meest over verbaas is het gebrek aan empathie van sommige mensen. Je hoeft heus geen transitie-expert te zijn om empathie te kunnen voelen voor anderen die zoiets als genderdysforie ervaren. Hoe kunnen mensen hun gevoelens zo makkelijk uitzetten en enkel van die rare uberrationele non-argumenten lopen geven? Niet enkel hier hoor, maar ik ook in het algemene debat hierover. Ik snap dat echt niet

13 likes

Ohhh wat stom! :frowning: ik hoop ook dat het toch niet gegrond blijkt te zijn, maar ze hebben het over meer signalen…

1 like
2 likes

Het gaat hier om ambtenaren. Wat ik me wel afvraag - want dit is kwestie drie(?!) in een hele korte periode over personeel dat werkt voor of werkt met Tweede Kamerleden - is wat er uit dat grote onderzoek naar sociale veiligheid in de tweede kamer gaat komen.

5 likes

Het is wel heel toevallig dat dit nu opeens gelekt wordt en over de werkwijze valt ook zeker nog wel wat te zeggen.

2 likes

We zoeken naar mensen met problemen,” zegt Elise. “Dat klinkt misschien niet zo leuk, maar waarom zou je je woning anders voor een lagere prijs verkopen?” Ze benadrukt dat het hun doel is om met het opkopen van de huizen die problemen op te lossen.

Wat een types en wat een constructie ook. Dat dit kan.

7 likes

Ik ben halverwege gestopt omdat ik echt misselijk werd van hoe die snotneuzen over een vermoedelijke gokverslaafde praten alsof ze hem kei haar hebben geholpen terwijl ze hem gewoon legaal hebben opgelicht.
Ik weet dat overheden er nooit iets aan zullen doen maar de hele vastgoedmarkt moet volledig omgevormd worden waarbij beleggen veel duurder moet worden dan kopen.

10 likes

Ik heb geen zin om op mijn vijftigste nog veertig uur in de week te werken, met drie kinderen en dan twee weken op vakantie te gaan naar de Ardennen. Ja, mensen kunnen niet kopen, maar ligt dat aan ons, of ligt dat aan hun en aan de regels? Ik zou zeggen, ik ben slimmer.”

Wat een minachting voor andere mensen spreekt hier ook uit

18 likes

Groep 7 is vaak ook nog maar 10 jaar oud. Bah dat je zulke jonge kinderen zo in de criminaliteit sleurt

1 like

Even los van de criminelen, waarom doen mensen in Zweden dat gebruiken? Zo fucking ranzig en mega kut voor je tandvlees.

Vind dat echt zo hillbilly om tabak in je mond te doen, hebben ze ook zo’n spitcup?

6 likes

Amsterdam sgat.

4 likes

Haha I know

Maar het artikel begint met “het in Scandinavië populaire snus” en ken ook Zweedse mensen die het gebruiken en je ziet het in series enzo, is daar al veel langer een Ding.

Maar ik snap het niet, behalve dan veel nicotine, maar het is toch ranzig(er dan roken)?

1 like

Wow, ik heb het artikel zelfs gelezen en dat hele Scandinavië is me totaal ontgaan. Ja, lijkt mij ook goor. Maar voor kinderen wel makkelijker in gebruik dan een peuk opsteken.

2 likes

ik vind dit ook echt zo’n Pippi Langkous iets ofzo

4 likes

Jaa, ik ken het ook uit Zweden. Ik heb ooit een date gehad met een Zweed en die had dat tijdens de date in zijn mond en ging het na een tijde dan ook verwisselen. :nauseated_face: zo onaantrekkelijk

4 likes

Ik heb ooit snus gekregen van twee Zweden op Rock Werchter. Was toen 16, nog nooit nicotine in m’n systeem gehad waardoor het waarschijnlijk nogal hard aankwam. In no time was m’n hoofd aan het tollen en ik dacht even dat die Zweden me zware drugs gegeven hadden :joy:.

2 likes

In Zweden mag je op veel plekken niet roken (terrassen, perrons, voor de deur van een winkel), misschien dat ze daarom eerder snus gebruiken?

1 like